Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Rart, er ikke sånn hos meg.. Syntes batteriet fungerer bra jeg:)

Men har et spm.

Jeg vurderer å roote telefonen og lurer da på et par ting..

Hva er fordelene, får du tilgang til flere apps og dvs?

Hvor stor sjanse er det for at du kan f***e det opp?

Kan man fikse det igjen vis man klarer å gjøre det feil?

Ingen fordeler. Sånn ca 1 av 100 rootinger går bra, når det går galt så bricker du telefonen som gjør at den er STEINdød og du må kjøpe ny:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men har et spm.

Ingen fordeler. Sånn ca 1 av 100 rootinger går bra, når det går galt så bricker du telefonen som gjør at den er STEINdød og du må kjøpe ny:)

Hva prater du om? 1 av 100 rootinger går bra? Hvor har du dette fra?

Lenke til kommentar

Du kan velge størrelsen på den grønne firkanten ved å dra i kantene akkurat som man gjør i word når man ønsker å forstørre/forminske bildet.

Da kan man ta hele bildet med hvis retningen på bildet er korrekt (landscape e.l)

Ja får til å justere størrelsen på den grønne firkanten, men jeg får med bare en del av bilde da. Det finnes ikke noen apps som forandrer oppløsningen til skjermstørrelsen da?

nevnt tidligere i tråden, se etter "Wallpaper Set & Save" i market uten"" så finner du den :thumbup:

Lenke til kommentar

Gir snart opp eg....

Har hatt på telefonen i 7 timer nå. Knapt vært på Wifi, sendt 4 eposter og slått av og på wifi akkurat når eg trengte det. 56 minutt telefonsamtale. En og annen sms og tatt 5-6 bilder og sendt som mms.

Nå er batteriet nede i 59%.

Da er det ikke batteriet det er noe galt med, men forventningene.
Lenke til kommentar

Men har et spm.

fordeler: Custom rom, tilgang til market og paidapps med marketacces, 720p videoopptak(med dj droid ihvertfall), overklokke tlf hvis man føler for det. At 1 av 100 går bra har ikke jeg hørt noe om.. er selv rootet..

Lenke til kommentar

Gir snart opp eg....

Har hatt på telefonen i 7 timer nå. Knapt vært på Wifi, sendt 4 eposter og slått av og på wifi akkurat når eg trengte det. 56 minutt telefonsamtale. En og annen sms og tatt 5-6 bilder og sendt som mms.

Nå er batteriet nede i 59%.

Da er det ikke batteriet det er noe galt med, men forventningene.

Ok. Men da vil eg ha en sånn telefon som dette istedet:

Hvordan klarer dere å sluke batteriet så heftig?

11 timer siden lading, fremdeles 80% batteri igjen.

Jeg lader annenhver/tredjehver dag.

Litt telefoner, mye SMS og mye surfing hver dag. (Samt at jeg bruker advanced task killer ofte)

Eg bør kunne forvente å kunne ha minst like bra batteri som han her, spesielt mtp at eg ikke surfer mye.......

Så eg tror egentlig ikke det er noe galt med forventningene mine.

Hadde eg kjørt slik Ueland gjør (skrev i PM til meg at wifi alltid var på hjemme og 3g når han var borte) så hadde eg hatt 0 batteri etter 11 timer.

Lenke til kommentar

Men har et spm.

fordeler: Custom rom, tilgang til market og paidapps med marketacces, 720p videoopptak(med dj droid ihvertfall), overklokke tlf hvis man føler for det. At 1 av 100 går bra har ikke jeg hørt noe om.. er selv rootet..

Hvor stor er liksom sjansen for at den blir en murstein?

og paid apps kan må få uansett : http://blogg.tthe.se/index.php/other/paid-apps-i-emulator/

Lenke til kommentar

Bare lurer på noe kjapt her. Vil dette http://www.komplett....aspx?sku=436616 minnekortet funke greit på Desire? ;) Vurderer og kjøpe det.

Edit: Eller vil dette passe noe bedre? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575318 Ser det er noe stivere i pris, men har fått gode karakterer der.

Ikke kjøp noen av dem.

Med 16GB og kun class 2 vil du oppleve bruken som "noe treg". Kingston selv anbefaler min. Class 4.

Quote:

Examples of performance class use

Class 2 (guaranteed minimum DTR 2MB/sec)

MPEG2(DVD)

MPEG4(STV)

Digital Camera

Class 4 (guaranteed minimum DTR 4MB/sec)

MPEG2(DVD)

H.264(HDV)

Hi-speed D-SLR

Mobile Phones

Class 6 (guaranteed minimum DTR 6MB/sec)

HDV Professional

devices

Hi-Speed D-SLR

Class 10 (guaranteed minimum DTR 10MB/sec)

HDV Professional

devices

Hi-Speed D-SLR

Siden Class 4 eller 6 ikke finnes i 16GB utgaven (kun Class 2 & 10) anbefaler jeg å anskaffe et Class 10 kort - ellers kommer du sikkert til å angre senere.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585143

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Men har et spm.

Hva prater du om? 1 av 100 rootinger går bra? Hvor har du dette fra?

Skrev det bare på tull, da alt det der er nevnt sikkert 12133425 ganger i denne tråden + at det er egen tråd for rooting av Desire.

Lenke til kommentar

Ok. Men da vil eg ha en sånn telefon som dette istedet:

Hvordan klarer dere å sluke batteriet så heftig?

11 timer siden lading, fremdeles 80% batteri igjen.

Jeg lader annenhver/tredjehver dag.

Litt telefoner, mye SMS og mye surfing hver dag. (Samt at jeg bruker advanced task killer ofte)

Eg bør kunne forvente å kunne ha minst like bra batteri som han her, spesielt mtp at eg ikke surfer mye.......

Oo Det vil jeg og. Men jeg tror ikke det er normalen gitt. Wifi skal forresten ikke trekke (noe særlig) strøm av å stå på - det er bruken av den som teller. Samme med GPS - den trekker kun strøm når noen bruker den. Jeg tror han har en unormal oppfatning av hva "mye" surfing er. Noen synes jo de surfer masse om de er innom en tre-fire sider tre-fire ganger om dagen, og noen synes at man sender mye sms selv om det er under 50.Du får prøve å låne en annen telefon og teste. :p

Lenke til kommentar

Men har et spm.

Hvor stor er liksom sjansen for at den blir en murstein?

og paid apps kan må få uansett : http://blogg.tthe.se/index.php/other/paid-apps-i-emulator/

ja via data.. med marketaccess så emulerer du et annet simkort på direkten og man kan laste ned apps til android 2.1 og 2.2 noe den svenske emulatoren din ikke klarer da den er for android 1.6..

Lenke til kommentar

Så eg tror egentlig ikke det er noe galt med forventningene mine.

Hadde eg kjørt slik Ueland gjør (skrev i PM til meg at wifi alltid var på hjemme og 3g når han var borte) så hadde eg hatt 0 batteri etter 11 timer.

Jeg er enig, jeg tror det er litt forskjellig,

jeg kan fortelle mitt bruk idag,

12 t 47 min siden strømmen ble tatt ut

3g og mobildata på hele tiden.

pluss autosync som syncer bare epost(push fra 0800-1700) og gmail.

celle standby 42%

ikke i bruk 42%

android system 9%

skjerm 3%

telefon 2%

telefonsamtaler 2%

rekord hos meg etter en dag, gjenværende batteri 81%!!

jeg har brukt telefonen lite idag, men det har vle kommet inn ca 20 mail i løpet av dagen. jeg slår konsekvent aldri av autosync utenom natta for da har jeg ikke lyst til å motta mail. fra ca 0630 til 0900 har jeg wifi på til jeg drar på jobb og da slår jeg på mobildata(denne er på uansett wifi er på eller ikke). og telefonen er med på dass hver gang, for fikling.

jeg har lastet ned noe osm heter task manager. denne killer programmer som jeg selv velger hver gang skjermen slås av. har de viktigste programmene på ignore kill. sånn som klokke, epost, 1881 osv osv.

kan fort være at bruken min er blitt veldig redusert etter installasjonen av task manager...men uansett så har jeg på følelsen at jeg kan bruke telefonen i to dager uten generelle problemer. pga den tordenværet igår valgte jeg å ikke lade telefonen i natt...og når jeg satte den på lading 0500(guttungen våknet) så var det vel 56% igjen

Lenke til kommentar

Oo Det vil jeg og. Men jeg tror ikke det er normalen gitt. Wifi skal forresten ikke trekke (noe særlig) strøm av å stå på - det er bruken av den som teller. Samme med GPS - den trekker kun strøm når noen bruker den. Jeg tror han har en unormal oppfatning av hva "mye" surfing er. Noen synes jo de surfer masse om de er innom en tre-fire sider tre-fire ganger om dagen, og noen synes at man sender mye sms selv om det er under 50.Du får prøve å låne en annen telefon og teste. :p

Vel, uavhengig av hva som er "mye" surfing eller ei. Han har wifi på og 3g på hele tiden og surfer (enten mye eller litt, det betyr ikke en dritt) fordi eg surfer så godt som ingenting, har wifi på hele dagen og er nede i 20%. Så om han surfer eller har ingenting med saken å gjør.....

Tror forøvrig Ueland har en helt normal oppfatning av mengde surfing. Og så lenge surfing enda ikke er en faktor i mitt bruk så er det bare en ting til eg ikke gjør som han gjør til tross for at hans batteri varer lenger....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

jeg har lastet ned noe osm heter task manager. denne killer programmer som jeg selv velger hver gang skjermen slås av. har de viktigste programmene på ignore kill. sånn som klokke, epost, 1881 osv osv.

Hvilken task manager er det, på marked er det så mange av de. Rhytm software, futon redemption, emobile, osv.

Kan ikke du gå inn på markeden din og sjekke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...