Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Har bestilt meg en sånn'en HTC Desire og det følger med ett minnekort på 4gb. Noen her som vet om noen gode minne kort med mere minne? Har en Nokia N97 med hele 32gb internt, men tror kanskje rundt 16gb vil holde greit for meg. Noen som vet om gode priser på sånna kort her? Lenge siden jeg har kjøpt sånne kort nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Under All apps fanen i advanced task manager er det en lang liste med apps. De har status som active, idle, foreg, backg og service. Hvilke av disse er det som faktisk bruker batteri?

 

Active bruker, Foreground bruker, Service kan bruke, idle bruker ikke. Background er jeg usikker på.

 

Her er mer info om det fra Android Developers:

Processes and lifecycles

 

Sakset fra http://developer.android.com/guide/topics/fundamentals.html

 

Kort fortalt: Active bruker CPUen og kan være del av det du ser på skjermen, Foreground er det du ser på skjermen, service kjører i bakgrunnen og spiller av f.eks musikk, idle er i dvalemodus, background er programmer du nettopp har brukt, men som er ferdig med det de skal gjøre. De ligger i RAM for å åpnes fortere neste gang.

 

De du bør passe mest på er de som står som Active og Service.

 

Takk skal du ha. Blir litt rydding her ser det ut for. Mye jeg ikke skjønner hvorfor kjører/idler. Hvorfor er det feks flere checkin service?

 

Hvordan hindrer man standard apps som feks mail å kjøre? Bruker kun gmail-appen.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd LauncherPro?

Installerte det + chompSMS for å teste noe nytt. Var litt lei alt rotet på skjermen min, også var eg litt lei selve sense sin "look". nå ser desire'n min fantastisk fin ut. Og på grunn av mindre widgets kjørende så holder batteriet bittelitt lengre.

Selvfølgelig så får man ikke velge noen sense widgets, men klarer meg uten foreløpig.

 

Grunnen til at eg testet det, var pga eg var på nippen til å kjøpe meg galaxy S pga eg ville prøve noe nytt (har hatt Hero siden den kom ut, og nå Desire)

 

Telefonen ble som ny, absolutt verd å teste.

Bare husk å installer Home Switcher for smertefri bytting av UI.

Lenke til kommentar

Med fare for å høre litt n00b ut:

Hvis jeg root'er Desire'n min, er jeg nødt til å installere en ny ROM på den? Kan jeg beholde ROM'en som fulgte med telefonen?

Er det mulig å roote den med bootloader 0.80?

Kunne tenke meg mulighet for marked enabler, men har ellers lyst å beholde telefonen som den er...

 

Hvis det er mulig, hvordan er det med offisielle oppdateringer når telefonen er root'et?

 

Nei, du mister ikke rommen når du rooter. Du kan roote med bootloader 0.80, sjekk xda-developers.com. Jeg hadde selv problemer med å oppdatere telefonen mens den var rootet, men nå bruker jeg bare custom roms som oppdateres fortløpende.

 

Tnx!

One last Q:

Viss jeg resetter til fabrikkinstillinger etter telefonen er root'et, forsvinner root-tilgang da?

Lenke til kommentar

Du kan velge størrelsen på den grønne firkanten ved å dra i kantene akkurat som man gjør i word når man ønsker å forstørre/forminske bildet.

 

Da kan man ta hele bildet med hvis retningen på bildet er korrekt (landscape e.l)

 

Ja får til å justere størrelsen på den grønne firkanten, men jeg får med bare en del av bilde da. Det finnes ikke noen apps som forandrer oppløsningen til skjermstørrelsen da?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om HTC Desire på Telenor sin nettbutikk (http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-HTCBRAVOTELENOR.NO.aspx) er operatørlåst? Eller kan man bare betale 59.- kr. i mnd i 12 mndr og heller bruke f.eks Ludo simkort? (Forutsetter Telenor super abonnement). Hvis den er operatørlåst, er det ingen måte å få ordnet det på? Hva med å bryte avtalen? Går det an? Og blir det mye dyrere? Finner ikke ut av dette på sidene deres jeg.

Lenke til kommentar

Du kan velge størrelsen på den grønne firkanten ved å dra i kantene akkurat som man gjør i word når man ønsker å forstørre/forminske bildet.

 

Da kan man ta hele bildet med hvis retningen på bildet er korrekt (landscape e.l)

 

Ja får til å justere størrelsen på den grønne firkanten, men jeg får med bare en del av bilde da. Det finnes ikke noen apps som forandrer oppløsningen til skjermstørrelsen da?

 

Du får med så mye du skal, men du må huske at skjermen er ikke så høy som du tror, for når du blar i de syv skjermene så flytter du langs bildet. Eg får f.eks valg hele bildet ut til ene siden. Man får altså ikke valgt et høykant bilde helt fra bunn til topp, fordi skjermen er landscape....

 

Håper du forstår hva eg mener ;)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om HTC Desire på Telenor sin nettbutikk (http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-HTCBRAVOTELENOR.NO.aspx) er operatørlåst? Eller kan man bare betale 59.- kr. i mnd i 12 mndr og heller bruke f.eks Ludo simkort? (Forutsetter Telenor super abonnement). Hvis den er operatørlåst, er det ingen måte å få ordnet det på? Hva med å bryte avtalen? Går det an? Og blir det mye dyrere? Finner ikke ut av dette på sidene deres jeg.

 

http://telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/operatorlas/index.jsp

 

Der står alt du trenger å vite :)

Lenke til kommentar

Thanks :)

 

Jeg tror jeg dreit meg litt ut ista.

Jeg bestile en Desire med Super abonnement hos Telenor til kr. 59.- mnd. Hadde tenkt til å betale 59.- i 1 år, men bruke Ludo simkortet mitt. Sålenge jeg ikke bryter abonnementet var det gratis å få operatørlåsen.

Men jeg bestilte portering av nummeret og da blir det vel kluss? Da mister jeg vel Ludo abonnementet jeg har idag? For jeg kan vel ikke ha 2 forskjellige abonnement, et hos Telenor og et hos Ludo på samme nr?

Jeg burde vel ringe opp igjen og heller bestille nytt tlf.nr på Telenorabonnementet som jeg likevel ikke skal bruke?

Lenke til kommentar

Gir snart opp eg....

 

Har hatt på telefonen i 7 timer nå. Knapt vært på Wifi, sendt 4 eposter og slått av og på wifi akkurat når eg trengte det. 56 minutt telefonsamtale. En og annen sms og tatt 5-6 bilder og sendt som mms.

 

Nå er batteriet nede i 59%. I går hadde eg aktivt Wifi hele dagen mens eg var hjemme, ble noen timer. Hadde 20% igjen når dagen var omme.

 

Eg er ikke imponert og begynner å lure på om batteriet rett og slett er dårlig. Har knapt en app innpå telefonen. Forventer en god del mer av en telefon til nesten 4000 kroner. Forventer ikke lenger å sitte og surfe med skjermen på i 2 døgn, men når eg knapt bruker den, og sender bare sms og ringer litt. DA skal eg kunne slippe å lade hver natt.

Lenke til kommentar

Rart, er ikke sånn hos meg.. Syntes batteriet fungerer bra jeg:)

 

Men har et spm.

Jeg vurderer å roote telefonen og lurer da på et par ting..

 

Hva er fordelene, får du tilgang til flere apps og dvs?

Hvor stor sjanse er det for at du kan f***e det opp?

Kan man fikse det igjen vis man klarer å gjøre det feil?

Lenke til kommentar

Rart, er ikke sånn hos meg.. Syntes batteriet fungerer bra jeg:)

 

Det er nettopp derfor. Uansett ka eg gjør, uansett hvor lite eg bruker mobilen så raser batteriet.

 

Nå har eg jo knapt en app innpå. Kan ikke ha en så avansert mobil og ikke kunne bruke den fordi da har eg ikke batteri ut dagen.

Det er litt bedre etter at eg fikk den til å gå i dvale. Men er laaaaangt igjen til eg er fornøyd enda.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...