Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Batteriet mitt har nå også fått den mye omtalte boosten mange her har snakka om :) Veldig deilig å gå ut døra om morran og vite at jeg kan bruke telefonen så MYE jeg vil, og garantert klare meg gjennom dagen :)

 

Sånn vil eg og ha det :(

Sjekk på batteri infoen din. Innstillinger -> Om telefonen -> Batteri

 

Se på tallene med awake og uptime. Awake bør være latterlig mye lavere enn uptime. Hvis ikke har du et program som kjører i bakgrunnen, og nekter telefonen å gå i dvale. Hvis den ikke går i dvale, tømmes batteriet veldig, veldig fort. Hvis tallene er bortimot identisk, bør du prøve å drepe enkeltprogrammer i en task manager, helt til telefonen kan gå i dvale. Kverk først de åpenbare kandidatene som har tjenester som kjører i bakgrunnen, og jobb deg nedover listen. Før jeg ryddet opp i programmene som holdt telefonen våken holdt batteriet maks fra morgen til kveld. Etter å ha ryddet hadde jeg 35% batteri igjen klokken 0300, og hadde da tatt telefonen av ladding klokken 0800 om morgenen, pratet i to timer i telefonen via bluetooth headset, mens jeg var på WiFi. Hørte også på 3 timer musikk over bluetooth med Spotiy, i tillegg til at jeg surfet en god del.

 

Eg tror kanskje dette er problemet. Når skal mobilen gå i "dvale"? Med engang skjermen slås av?

 

Har 115:50:00 på oppetid og 91:08:00 på Våken tid. Da er klokken 14:44:00. Så skal eg sjekke om en stund igjen.

 

Men hvordan nullstiller man denne telleren?? For de kan jo ha gått mange runder kanskje?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er tallene for min telefon:

 

Tid siden sist frakoblet lader (100% oppladet): 10t 27 min

 

Telefonen ikke i bruk: 44%

Celle-standby: 28%

Skjerm: 27%

Spotify: 2%

 

87% gjenværende strøm på batteriet.

 

 

Hva er hva her, av awake og uptime?

 

Awake og uptime finner du i bildet før du finner de tallene over her.

 

Legger merke til at du har mye større forskjell på Telefon ikke i bruk og Celle-standby enn eg har. Hos meg er de ofte helt like...

Lenke til kommentar

-Hvis det var veldig "straight forward" å gjøre det for dere, ville dere da ha byttet Desiren deres mot en Samsung Galaxy S? Hvorfor / hvorfor ikke?

 

Jeg er nemlig i den situasjonen nå, at jeg må bestemme meg for hvilken. Galaxy S vil da også koste meg litt over tusenlappen mer, i tilfelle.

 

Jeg er så opptatt av design på menyer og slikt at jeg ikke ville byttet, det er ikke pent på Galaxy for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Hmm har noen opplevd at telefonen plutselig ikke vil laste ned apps jeg har i nedlastingslisten? Den står bare på starter nedlasting. Har slått av og på, prøvd med wifi og 3g.. Ingenting hjelper. Har slettet alle nedlastingene for så å bare legge til en av de også.

 

Samme problemet her, ser ut til å stå bom stille. Skal man se det når nedlastingen faktisk er i gang?

 

Slik at man ser hvor langt nedlastingen har kommet. Har ikke fått lastet ned en dritt, alt har stoppet opp (?).

Lenke til kommentar

Hmm har noen opplevd at telefonen plutselig ikke vil laste ned apps jeg har i nedlastingslisten? Den står bare på starter nedlasting. Har slått av og på, prøvd med wifi og 3g.. Ingenting hjelper. Har slettet alle nedlastingene for så å bare legge til en av de også.

 

Samme problemet her, ser ut til å stå bom stille. Skal man se det når nedlastingen faktisk er i gang?

 

Slik at man ser hvor langt nedlastingen har kommet. Har ikke fått lastet ned en dritt, alt har stoppet opp (?).

 

yes du skal se en progressbar.

Lenke til kommentar

Hmm har noen opplevd at telefonen plutselig ikke vil laste ned apps jeg har i nedlastingslisten? Den står bare på starter nedlasting. Har slått av og på, prøvd med wifi og 3g.. Ingenting hjelper. Har slettet alle nedlastingene for så å bare legge til en av de også.

 

Samme problemet her, ser ut til å stå bom stille. Skal man se det når nedlastingen faktisk er i gang?

 

Slik at man ser hvor langt nedlastingen har kommet. Har ikke fått lastet ned en dritt, alt har stoppet opp (?).

 

Jeg har/har hatt dette problemet. Har ikke fått løst det som jeg vet. Veldig irriterendes. Er man pålogget nettet lenge nok blir det lastet ned dog, men det tar sin tid.

Lenke til kommentar

Noen enkle spørsmål her. Har ikke fått mobilen ennå...

 

Er det slik at jeg må installere ekstraprog. for å lagre bilder osv som jeg får via mms?

 

Kan jeg bruke mp3 som ringelyd osv?

 

Er det lett å finne æøå inst. til mobilen?

 

Finnes det noen gratisprog som jeg kan spille divx med?

 

Finnes det noen gratisprog til Flac?

 

 

Kan en gjøre slik at mobilen oppdatere seg automatisk på mail osv. når den finner et internett som jeg bruker, men ikke ellers, slik at den ikke må bruke 3g osv (da må jeg jo betale for data-bruk)

Lenke til kommentar

Noen enkle spørsmål her. Har ikke fått mobilen ennå...

 

Er det slik at jeg må installere ekstraprog. for å lagre bilder osv som jeg får via mms?

Vet ikke

Kan jeg bruke mp3 som ringelyd osv?

Ja, last ned rings extended

Er det lett å finne æøå inst. til mobilen?

Trengs egentlig ikke, a/e/o gjør samme nytten, men om du absolutt må ha det kan du laste ned et tastatur som kalles "scandinavian keyboard" eller noe lignende på market

Finnes det noen gratisprog som jeg kan spille divx med?

Google rockplayer, den ligger ikke på market

Finnes det noen gratisprog til Flac?

Sikkert

 

Kan en gjøre slik at mobilen oppdatere seg automatisk på mail osv. når den finner et internett som jeg bruker, men ikke ellers, slik at den ikke må bruke 3g osv (da må jeg jo betale for data-bruk)

Vet ikke

Lenke til kommentar

 

 

Kan en gjøre slik at mobilen oppdatere seg automatisk på mail osv. når den finner et internett som jeg bruker, men ikke ellers, slik at den ikke må bruke 3g osv (da må jeg jo betale for data-bruk)

 

 

Dette er vel noe Locale klarer, men det koster penger, men uansett er det bare å slå av mobil data og da vil den kun sjekke når du faktisk er på nett. så det er vel en løsning.

Lenke til kommentar

 

 

Kan en gjøre slik at mobilen oppdatere seg automatisk på mail osv. når den finner et internett som jeg bruker, men ikke ellers, slik at den ikke må bruke 3g osv (da må jeg jo betale for data-bruk)

 

 

Dette er vel noe Locale klarer, men det koster penger, men uansett er det bare å slå av mobil data og da vil den kun sjekke når du faktisk er på nett. så det er vel en løsning.

 

 

Ah takker! Men det hender at en må bruke mobildata selv når en har wlan, eller trengs det ikke?

Lenke til kommentar

Har 115:50:00 på oppetid og 91:08:00 på Våken tid. Da er klokken 14:44:00. Så skal eg sjekke om en stund igjen.

 

Oppetid 119:38:00

Våkentid 94:56: 50

 

Klokken 18:33 - 3 timer og 48 minutt senere....

 

Endring Oppetid: 3:48:00

Endring Våkentid: 3:48:00

 

Der har me mitt batteri ja..... Har ikke sittet med mobilen på i nesten 4 timer nei. Får leite litt etter prosessen. Tingen er at eg har avinstallert omtrent alt på mobilen nå. Så burde være enkelt å finne denne prosessen. Begynne med å bare kille absolutt alt.

 

De av dere som sier at man ikke trenger appkillers kan gå og legge dere. Det er jo helt soleklart at man trenger dette....

Lenke til kommentar

Du har ikke tilfeldigvis lagt til en flickr konto på telefonen? Og eller startet kalenderen nylig?

 

 

Edit: Uansett, var en tråd om dette på xda forumet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=666404 sies at det skal være fikset, men ettersom jeg selv har opplevd, så virker det som det fortsatt er noe trøbbel med awake time

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...