Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batteriet mitt har nå også fått den mye omtalte boosten mange her har snakka om :) Veldig deilig å gå ut døra om morran og vite at jeg kan bruke telefonen så MYE jeg vil, og garantert klare meg gjennom dagen :)

 

Sånn vil eg og ha det :(

 

Slik jeg har forstått det kommer det av seg selv etter nok bruk :)

Lenke til kommentar

Hatt den siden begynnelsen av juni nå da.... X antall ladninger! Så eg er skeptisk.

 

 

Så aktiv som du er, tror jeg du bruker telefonen litt ekstra mye også :):p hehe

vanligvis så går den ekstrembruken over etter en måned ca :) med deg tror jeg vi må regner med 3 måneder hehe :) etter det vil nok telefontiden bli bedre... hehe :)

 

jeg brukte idag en taskmanager med autokill ved standby modus. mobil data på i hele dag, noen korte telefonsamtaler og litt surfing. viser det 79% etter 14 timers bruk.

Lenke til kommentar

 

 

hvilken taskkiller bruer du?

 

 

var den til meg så lastet jeg ned heter Taskmanager. kan ikke si at jeg har fått testet den ut.

 

men jeg så når jeg våknet lørdag morgen, da hadde jeg bare 10% ledig RAM...og da følte jeg at behovet for en taskkiller kanskje kom frem.. den jeg har killer når skjermen slås av. og den killer ikke systemprogrammene, sånn som jeg var redd for.

 

blir morsomt å test ut om kalenderfunksjonene og alarmen funker,

Lenke til kommentar

Telefonen har begynt å sluke batteri, holder knapt nok 8 timer uten bruk, tok en restart og det hjalp en dag, men like elendig påfølgende dag...Det meste av autosync er slått av. Tips?

 

Har samlet opp de tipsene jeg har tilegnet med i det siste for å oppnå bedre batterilevetid for telefonen @ http://wp.me/pvreS-8e

 

Om noen vet om flere så tips gjerne om det! ;)

 

Jeg klarer forøvrig 3dager+ nå med telefonen uten å lade.

Lenke til kommentar

Telefonen har begynt å sluke batteri, holder knapt nok 8 timer uten bruk, tok en restart og det hjalp en dag, men like elendig påfølgende dag...Det meste av autosync er slått av. Tips?

 

Har samlet opp de tipsene jeg har tilegnet med i det siste for å oppnå bedre batterilevetid for telefonen @ http://wp.me/pvreS-8e

 

Om noen vet om flere så tips gjerne om det! ;)

 

Jeg klarer forøvrig 3dager+ nå med telefonen uten å lade.

 

Hvis du har rootet telefonen din kan du laste ned et program som heter set cpu. Da kan du klokke med farten på cpuen din når du har skjermen av eller har lite batteri feks.

Lenke til kommentar

Batteriet mitt har nå også fått den mye omtalte boosten mange her har snakka om :) Veldig deilig å gå ut døra om morran og vite at jeg kan bruke telefonen så MYE jeg vil, og garantert klare meg gjennom dagen :)

 

Sånn vil eg og ha det :(

Sjekk på batteri infoen din. Innstillinger -> Om telefonen -> Batteri

 

Se på tallene med awake og uptime. Awake bør være latterlig mye lavere enn uptime. Hvis ikke har du et program som kjører i bakgrunnen, og nekter telefonen å gå i dvale. Hvis den ikke går i dvale, tømmes batteriet veldig, veldig fort. Hvis tallene er bortimot identisk, bør du prøve å drepe enkeltprogrammer i en task manager, helt til telefonen kan gå i dvale. Kverk først de åpenbare kandidatene som har tjenester som kjører i bakgrunnen, og jobb deg nedover listen. Før jeg ryddet opp i programmene som holdt telefonen våken holdt batteriet maks fra morgen til kveld. Etter å ha ryddet hadde jeg 35% batteri igjen klokken 0300, og hadde da tatt telefonen av ladding klokken 0800 om morgenen, pratet i to timer i telefonen via bluetooth headset, mens jeg var på WiFi. Hørte også på 3 timer musikk over bluetooth med Spotiy, i tillegg til at jeg surfet en god del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batteriet mitt har nå også fått den mye omtalte boosten mange her har snakka om :) Veldig deilig å gå ut døra om morran og vite at jeg kan bruke telefonen så MYE jeg vil, og garantert klare meg gjennom dagen :)

 

Sånn vil eg og ha det :(

Sjekk på batteri infoen din. Innstillinger -> Om telefonen -> Batteri

 

Se på tallene med awake og uptime. Awake bør være latterlig mye lavere enn uptime. Hvis ikke har du et program som kjører i bakgrunnen, og nekter telefonen å gå i dvale. Hvis den ikke går i dvale, tømmes batteriet veldig, veldig fort. Hvis tallene er bortimot identisk, bør du prøve å drepe enkeltprogrammer i en task manager, helt til telefonen kan gå i dvale. Kverk først de åpenbare kandidatene som har tjenester som kjører i bakgrunnen, og jobb deg nedover listen. Før jeg ryddet opp i programmene som holdt telefonen våken holdt batteriet maks fra morgen til kveld. Etter å ha ryddet hadde jeg 35% batteri igjen klokken 0300, og hadde da tatt telefonen av ladding klokken 0800 om morgenen, pratet i to timer i telefonen via bluetooth headset, mens jeg var på WiFi. Hørte også på 3 timer musikk over bluetooth med Spotiy, i tillegg til at jeg surfet en god del.

 

 

Her er tallene for min telefon:

 

Tid siden sist frakoblet lader (100% oppladet): 10t 27 min

 

Telefonen ikke i bruk: 44%

Celle-standby: 28%

Skjerm: 27%

Spotify: 2%

 

87% gjenværende strøm på batteriet.

 

 

Hva er hva her, av awake og uptime?

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

-Hvis det var veldig "straight forward" å gjøre det for dere, ville dere da ha byttet Desiren deres mot en Samsung Galaxy S? Hvorfor / hvorfor ikke?

 

Jeg er nemlig i den situasjonen nå, at jeg må bestemme meg for hvilken. Galaxy S vil da også koste meg litt over tusenlappen mer, i tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...