Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Noen som har en god guide på å roote Desire til stock 2.2 (veit at det er en sense version ute, men tror jeg vil prøve meg uten)

 

Noen som har noen dårlige erfaringer med å gå til vanilla 2.2 på desire?

 

Jeg vil anbefale å gå til 2.2 stock uten sense. Det er fortsatt mange bugs på DJ Droid fordi det er fortsatt en beta.

hatt noen spesielle bugs du forresten?? eneste jeg har hatt til nå er doble widgeter men nå er alt helt topp hos meg..

Lurer på det samme jeg også. Her har den kjørt helt fint en god stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har en god guide på å roote Desire til stock 2.2 (veit at det er en sense version ute, men tror jeg vil prøve meg uten)

 

Noen som har noen dårlige erfaringer med å gå til vanilla 2.2 på desire?

 

Jeg vil anbefale å gå til 2.2 stock uten sense. Det er fortsatt mange bugs på DJ Droid fordi det er fortsatt en beta.

hatt noen spesielle bugs du forresten?? eneste jeg har hatt til nå er doble widgeter men nå er alt helt topp hos meg..

 

Menyene lagger, lite minne igjen på telefonen og set install location virker ikke.

Lenke til kommentar

Skal ta en factory reset eg nå. Hvis ikke det hjelper er batteriet kaputt. Falt over 30% bare i natt, uten å bli brukt, og på gsm nett. Sånn skal det ikke være.

 

Må være en app som drikker noe hinsides. Skal kun installere det aller mest nødvendige når eg har tatt reset. Drittlei av at den ikke holder en dag engang. SÅ dårlig batteri skal det ikke være på den.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Har et problem med DJ Droid. Får ikke endret språket til norsk. Alle andre språk fungerer, men ikke norsk. Skifter jeg til norsk så er det fortsatt bare engelsk bortsett fra enkelte ting som blir norsk.

 

Noen som har vært borti lignende?

 

Dette er på grunn av at Sense ikke er oversatt til norsk i den lukkede testROMen. Det vil nok kunne la seg fikse, men jeg kjører engelsk UI og norsk ordbok. Fungerer ypperlig.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Har et problem med DJ Droid. Får ikke endret språket til norsk. Alle andre språk fungerer, men ikke norsk. Skifter jeg til norsk så er det fortsatt bare engelsk bortsett fra enkelte ting som blir norsk.

 

Noen som har vært borti lignende?

 

Dette er på grunn av at Sense ikke er oversatt til norsk i den lukkede testROMen. Det vil nok kunne la seg fikse, men jeg kjører engelsk UI og norsk ordbok. Fungerer ypperlig.

 

-KJ

 

Mente at det var norsk første gang jeg la inn ROMen skjønner du. Men da husker jeg helt sikkert feil. Så det er kun norsk som ikke er oversatt enda? Både svensk og dansk er inne i hvertfall.

Lenke til kommentar

Skal ta en factory reset eg nå. Hvis ikke det hjelper er batteriet kaputt. Falt over 30% bare i natt, uten å bli brukt, og på gsm nett. Sånn skal det ikke være.

 

Må være en app som drikker noe hinsides. Skal kun installere det aller mest nødvendige når eg har tatt reset. Drittlei av at den ikke holder en dag engang. SÅ dårlig batteri skal det ikke være på den.

 

 

Telefonen var ikke tilfeldigvis varm? Dette skjedde med meg 2 døgn etter jeg fikk telefonen, batteriet hadde falt noe veldig over natten, og telefonen var i tillegg varm, null peiling på hva som var årsaken, men telefonen hadde ikke gått riktig inn i standby modus værtfall, da uptime og awake-time var like. Dog vet det har vært noe trøbbel med batteri bruk og flickr/kalenderen på telefonen. Altså at flickr og/eller kalenderen gjør et eller annet slik at telefonen ikke går riktig inn i standby om flickr/kalenderen er i bruk.

 

Har i ettertid tatt en hardreset selv, og har ikke lagt inn flickr kontoen min enda, men værtfall så langt så har dette vært et engangstilfelle for min del, og slik håper jeg det fortsetter.

 

 

Edit: Batteriet på min Desire har også blitt mye bedre, skal sies at jeg ikke trykker like mye på telefonen som de første dagene, men er relativt fornøyd med batteriet enn så lenge.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hvis batteri-tid er et problem hvorfor ikke bare kjøpe et ekstra batteri fra dealextreme og bytte batteri når det første går tomt?

 

Btw skal jeg ha nytt minnekort før jeg reiser til Spania. Er alltids greit med et par filmer å se. Så lurer jeg på om dette funker? Jeg sykler bort til min lokale Elkjøp butikk og henviser til denne siden hvor Abbo.no har det til 350 kr og derfor kan jeg bruke prisgaranti og spare mye penger. Vil dette være mulig? :whistle:

 

NB! SVAR FORT, NÅ SYKLER JEG SNART!!!!

Endret av webgo
Lenke til kommentar

For de som måtte være interesserte, så har jeg vel nærmest 100% bekreftet at Lookout sikkerhets-programmet kun har tilgang til telefonen via SIM-kortet. Så dersom telefonen blir stjålet, og vedkommende åpner telefonen og putter inn sitt eget SIM-kort umiddelbart (som jeg tror skjedde i mitt tilfelle), så er Lookout temmelig ubrukelig. Kan ikke finne telefonen, kan dermed heller ikke ta backup eller wipe den.

Dersom telefonen rett og slett blir mistet og den står på, så vil man dog kunne gjøre disse tingene. Eller dersom tyven lar SIM-kortet stå i en stund.

 

En annen ting jeg kan nevne når det gjelder bruk av Desiren i utlandet, er at dersom man ikke slår av oppdateringer og mobilt nettverk etc., så laster den ned data for nesten 3 MB i døgnet uten at man gjør noe som helst aktivt på nett/e-post (det skjedde meg ihvertfall, men jeg slo det jo av når jeg oppdaget det, da). Det kan fort bli dyrt, med f.eks. 24,- pr. MB i utlandet.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

Hvis batteri-tid er et problem hvorfor ikke bare kjøpe et ekstra batteri fra dealextreme og bytte batteri når det første går tomt?

 

Btw skal jeg ha nytt minnekort før jeg reiser til Spania. Er alltids greit med et par filmer å se. Så lurer jeg på om dette funker? Jeg sykler bort til min lokale Elkjøp butikk og henviser til denne siden hvor Abbo.no har det til 350 kr og derfor kan jeg bruke prisgaranti og spare mye penger. Vil dette være mulig? :whistle:

 

NB! SVAR FORT, NÅ SYKLER JEG SNART!!!!

 

Prisgarantien gjelder vel bare mellom fysiske butikker i ditt nærområde, ikke hva du kan finne det til på nettet.

Lenke til kommentar

Mobilen har vært i "sleepmode" (trykke på ON/OFF knappen 1 gang, skjermsparer + svart skjerm) en god stund nå, men de 4 tastene (Home, menu etc) lyser! Hvorfor? ...

 

 

Ser ut til å være en bug, skjedd med meg en del ganger også, virker som det skjer om en skrur skjermen på og av akkurat i det knappene begynner å lyse. Er bare å skru på skjermen, vente litt og skru av igjen.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Telefonen har begynt å sluke batteri, holder knapt nok 8 timer uten bruk, tok en restart og det hjalp en dag, men like elendig påfølgende dag...Det meste av autosync er slått av. Tips?

Uten at jeg vet veldig mye om dette, så er det vel sannsynlig at en app du har installert ikke oppfører seg. Om du lager en liste over hvilke apps du har installert, er det nok lettere å hjelpe. En oversikt over bruksmønsteret ditt vil også bidra til å gi en forklaring og kanskje en løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...