Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Det er litt delte meninger på forumet om det, men jeg tror den lista inneholder de seks siste 6 programmene, enten de kjører eller ikke...

Jeg har ett spørsmål ang kontakter og facebook-kobling; Kan man ha eget bilde på kontakten, selv om man har facebook-kobling aktivert. Vil gjerne ha updates fra facebook/twitter, men det er jo veldig mye rare profilbilder ute å går...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det velger man så vidt meg bekjent (uten at eg har noe facebook greier) under koblinger under kontakter. Hvertfall der man setter hvilket bilde man ønsker å knytte til kontaktene.

Regner med at har man valg for Per at bildet man tok med mobilen skal være kontaktbildet hans så går det helt utenom selve facebook oppdateringen. Man kan velge enten å oppdatere alt, bilder status osv, eller kun status.

Lenke til kommentar

Lurte på en ting mtp multitasking osv....

Hvordan "avslutter" eg et program som multitasker, f.eks en musikkavspiller? Er det forskjell på å bruke homeknappen og tilbakeknappen? Skjer det noe annet når eg har trykket "pause" i avspilleren slik at musikken stopper eller når den går i bakgrunnen? Tenker da på hvordan programmet fryses....

Og er det noen annen måte å komme inn på programmer som kjører i bakgrunnen, f.eks den nevnte musikkavspilleren, hvis eg er på home skjermen og vil inn og skifte sang og eg har lukket ned spilleren enn å "åpne programmet" igjen?

I en del programmer er det forskjell på tilbakeknappen og homeknappen. Bruker jeg homeknappen kommer jeg som regel tilbake 'der jeg var' i programmet og det blir tydeligvis cachet på et vis, mens bruker jeg tilbakeknappen kommer jeg til 'start' når jeg går inn igjen og programmet er tydeligvis blitt 'lukket'.

Dette skal normalt ikke ha noe å si for om den går i bakgrunn eller ikke, men en vet jo aldri med programmerere... :no:

Men måten å gå ut av programmet på kan helt klart gi forskjell på hvor mye minne det tar når du ikke bruker det. Så spørs det bare om det har noen praktisk betydning.

De 6 programmene på home-knappen er bare de 6 siste startede, helt uavhengig av om det kjører eller ikke (de fleste kjører jo ikke når de er i bakgrunnen), men det er jo uansett hendig å ha de lett tilgjengelig.

Edit: Slight omformulering

Endret av torefor
Lenke til kommentar

Det er litt delte meninger på forumet om det, men jeg tror den lista inneholder de seks siste 6 programmene, enten de kjører eller ikke...

Jeg har ett spørsmål ang kontakter og facebook-kobling; Kan man ha eget bilde på kontakten, selv om man har facebook-kobling aktivert. Vil gjerne ha updates fra facebook/twitter, men det er jo veldig mye rare profilbilder ute å går...

JAA ser du min post for en eller to sider siden så forklarer jeg hvordan. du må bare inn på den siden der du kobler til kontakter. har du f.eks en gmail, facebook profil og en telefonkontakt koblet til, så kan du trykke på bildet for å velge et nytt bilde i tillegg så kan trykke på navnet og velge et annet enn det som står f.eks i facebook.

jeg har som oftest at navn uten etternavn i mine kontakter..nå med facebook koblinger kan jeg velge å vise facebook navnet istedet.

på samme sted

Lenke til kommentar

Lurte på en ting mtp multitasking osv....

Hvordan "avslutter" eg et program som multitasker, f.eks en musikkavspiller? Er det forskjell på å bruke homeknappen og tilbakeknappen? Skjer det noe annet når eg har trykket "pause" i avspilleren slik at musikken stopper eller når den går i bakgrunnen? Tenker da på hvordan programmet fryses....

Og er det noen annen måte å komme inn på programmer som kjører i bakgrunnen, f.eks den nevnte musikkavspilleren, hvis eg er på home skjermen og vil inn og skifte sang og eg har lukket ned spilleren enn å "åpne programmet" igjen?

I en del programmer er det forskjell på tilbakeknappen og homeknappen. Bruker jeg homeknappen kommer jeg som regel tilbake 'der jeg var' i programmet og det blir tydeligvis cachet på et vis, mens bruker jeg tilbakeknappen kommer jeg til 'start' når jeg går inn igjen og programmet er tydeligvis blitt 'lukket'.

Dette skal normalt ikke ha noe å si for om den går i bakgrunn eller ikke, men en vet jo aldri med programmerere... :no:

Men måten å gå ut av programmet på kan helt klart gi forskjell på hvor mye minne det tar når du ikke bruker det. Så spørs det bare om det har noen praktisk betydning.

De 6 programmene på home-knappen er bare de 6 siste startede, helt uavhengig av om det kjører eller ikke (de fleste kjører jo ikke når de er i bakgrunnen), men det er jo uansett hendig å ha de lett tilgjengelig.

Edit: Slight omformulering

Oppfølgingsspm: Hvis eg f.eks har Gmote oppe på skjermen, brukes det da mer batteri enn om eg trykker f.eks home eller tilbakeknappen til eg kommer til homescreen? Altså, vil det lønne seg å ha de forskjellige programmene lett tilgjengelig via langt klikk på home knappen enn å ha de framme på skjermen?

Lenke til kommentar

Oppfølgingsspm: Hvis eg f.eks har Gmote oppe på skjermen, brukes det da mer batteri enn om eg trykker f.eks home eller tilbakeknappen til eg kommer til homescreen? Altså, vil det lønne seg å ha de forskjellige programmene lett tilgjengelig via langt klikk på home knappen enn å ha de framme på skjermen?

Det er helt avhengig av programmet. De fleste programmer vil vel ikke bruke ekstra batteri (d.v.s. prosessor, skjermbrikke, kommunikasjon etc) sålenge det ikke brukes. Men enkelte programmer vil bruke strøm sålenge det står i front, fordi det oppdaterer skjermen, kommuniserer med nett eller GPS-mottageren.

Ta f.eks. et GPS-program, det vil minimum bruke prosessor og GPS konstant for å holde styr på hvor du er sålenge programmet er aktivt.

Men f.eks. en videospiller vil antagelig ikke bruke ekstra strøm sålenge det ikke spiller videoer selv om du har det i front. Samme gjelder web-leser sålenge det ikke har noe aktivt innhold av websida du står på.

Og: Har du aktiv skjermbakgrunn vil antagelig home-skjermen din bruke mer strøm en et program som "står stille". :-)

Dette ble kanskje litt komplisert forklart, men nøkkelen er å tenke på hva programmet du har åpent egentlig holder på med...

Edit: PS. Hvis du ikke slår av skjermen er det også lurt å tenke på om det du har oppe har mye lyse farger eller mørke. Det er f.eks. himmelvid forskjell i strømforbruk på GPS-programmet om du har det i dagfarger (hvit bagrunn) eller i nattfarger (svart bakgrunn) :p

Endret av torefor
Lenke til kommentar

Hvordan "avslutter" eg et program som multitasker, f.eks en musikkavspiller?

http://www.androidtapp.com/advanced-task-killer/

Hvis musikkavspilleren ikke avsluttes ved å trykke på tilbaketasten, eller meny og exit: Finn en annen musikkavspiller.

Forøvrig: Generelt når det gjelder 'taskkill': Hvorfor ikke bare gå på Settings - Applications - Manage og så drepe det aktuelle programmet der istedenfor å installere enda mere ræl på telefonen.

Hvis en app stadig trenger å 'killes' så ville det vært det første jeg deinstallerte...

Tror jeg har trengt 'taskkill' to eller tre ganger på de to månedene jeg har hatt Desire'n og da har den innebygde gjort gjobben helt fint.

Lenke til kommentar

Til dere som er ute etter HTC Desire for en BILLIG penge. Jeg selv har tenkt til å kjøpe den etter jeg har fått lønn. Jeg har en måte dere kan skaffe den på til en billig penge ;)

Gå inn på Netcom.no. Velg HTC Desire med abonnementet SuperTalk. Du betaler 999,- nå og 129,- i 12 mnd. Prisen kommer da totalt på 2500,-

Det dere gjør når dere får telefonen er å ringe inn til NetCom og få koden slik at mobilen blir låst opp (dette er gratis), slik at du nå kan bruke den med ditt vanlige abonnement. Abonnementet har ingen hindringer slik at du MÅ bruke et minimumsbeløp i løpet av måneden. Derfor bare betaler du de 129 kronene i 12 måneder og avslutter abonnementet etter det.

Viola og du har en splitter ny HTC Desire til 2500, og har spart rundt 1500 kroner (noe den koster uten abonnement, og er ca like dyr med andre abonnementer)

(Kan godt hende dette har blitt skrevet her inne før, men tenkte bare å dele det med dere som ikke viste om dette :new_woot: )

Endret av Real-Madrid
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til dere som er ute etter HTC Desire for en BILLIG penge. Jeg selv har tenkt til å kjøpe den etter jeg har fått lønn. Jeg har en måte dere kan skaffe den på til en billig penge ;)

Gå inn på Netcom.no. Velg HTC Desire med abonnementet SuperTalk. Du betaler 999,- nå og 129,- i 12 mnd. Prisen kommer da totalt på 2500,-

Det dere gjør når dere får telefonen er å ringe inn til NetCom og få koden slik at mobilen blir låst opp (dette er gratis), slik at du nå kan bruke den med ditt vanlige abonnement. Abonnementet har ingen hindringer slik at du MÅ bruke et minimumsbeløp i løpet av måneden. Derfor bare betaler du de 129 kronene i 12 måneder og avslutter abonnementet etter det.

Viola og du har en splitter ny HTC Desire til 2500, og har spart rundt 1500 kroner (noe den koster uten abonnement, og er ca like dyr med andre abonnementer)

(Kan godt hende dette har blitt skrevet her inne før, men tenkte bare å dele det med dere som ikke viste om dette :new_woot: )

Men den er fortsatt ikke på lager :)

de fleste har ubekreftet leveringsdato....så det jeg vil anbefale alle som ønsker å kjøpe en nå, prøv å finn en liten mobilbutikk, eller andre elektrobutikker istedetfor å sjekke på nettet. Plutselig så finner man en liten sjappe som har et par igjen. sjekk med alle, jeg kjøpte min på teknikmagasinet,

Lenke til kommentar

Edge symbolet kommer opp fra tid til annen nå. I dag kom det opp etter at eg slo på 3G (for å få sendt mms som fremdeles er superustabilt på en mobil til nesten 4000 kroner) og når eg skulle høre på podkast var det nesten konstant sånn "nå får du melding" lyd på øret.

Fikk det bort med å gå til flymodus og tilbake igjen. (Slo av 3G rett etter MMS'en var sendt)

Men det kommer tilbake igjen litt senere...... Hva er dette?

Lenke til kommentar

Jeg har de siste dagene opplevd at Android system har opptatt bortimot 60% av batteribruken, noe den også gjorde i natt.

har ikke innstallert noen særlig apps. i natt var det vel at jeg hadde slått på syncing mot facebook, og den hadde visstnok tatt virkelig og presset på batteriet. den ble slått av.

jeg tror dette kan ha noe med et par lyd apps som jeg har...sånn som Bruce lee soundboard, fantastisk kul app for de som liker de lydene og sitatene fra han...ser ut som hvis jeg går ut av app'en mens jeg har tatt på en lyd så blir den hengende i systemet. vet ikke om det er dette.

men igår hadde jeg 80 % av batteribruken på android system når jeg hadde en 3 minutter telefonsamtale 10 meldinger, og litt surfing det eneste som ble gjort på telefonen.

på kjørende tjenester fant jeg ingenting...men er nok et eller annet som synkroniseres.

jeg håper det kommer snart apps som kan detaljvise programmenes bruk av prosessor..en skikkelig oppgavebehandlings app.

noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Edge symbolet kommer opp fra tid til annen nå. I dag kom det opp etter at eg slo på 3G (for å få sendt mms som fremdeles er superustabilt på en mobil til nesten 4000 kroner) og når eg skulle høre på podkast var det nesten konstant sånn "nå får du melding" lyd på øret.

Fikk det bort med å gå til flymodus og tilbake igjen. (Slo av 3G rett etter MMS'en var sendt)

Men det kommer tilbake igjen litt senere...... Hva er dette?

Nå hang jeg ikke helt med. Er det ikke logisk at Edge-symbolet kommer opp når du har slått av 3G?

Lenke til kommentar

mhmmm... Meget mulig, men det er der aldri til vanlig, og eg trodde det var et symbol for at det foregikk trafikk på edge... Dette er altså E og pil opp og pil ned symbolet...

Det kommer når eg sender MMS osv. Men nå vil det ikke gå bort, og som nevnt er det litt irriterende med den sms lyden på podkasten.

Lenke til kommentar

mhmmm... Meget mulig, men det er der aldri til vanlig, og eg trodde det var et symbol for at det foregikk trafikk på edge... Dette er altså E og pil opp og pil ned symbolet...

Det kommer når eg sender MMS osv. Men nå vil det ikke gå bort, og som nevnt er det litt irriterende med den sms lyden på podkasten.

Lyden har jeg ikke noen god forklaring på (når hører jeg ikke på podkasts, men har ihvertfall ikke vært borte i dette ved vanlig musikkavspilling), men Edge-symbolet betyr bare at du har kontakt med en sender som støtter Edge. Det er når det begynner å bli aktivitet på de pilene under E'en at du bør bli bekymret, men noe aktivitet er det nok bare for å holde connection med senderen. Denne trafikken blir du selvfølgelig ikke belastet for, det er kun trafikk som blir sendt videre fra senderen som blir registrert som datatrafikk.

Er du usikker, så kan det være lurt å installere en av 'overvåke datatrafikk'-app. Bare husk at disse står og teller datatrafikk konstant (naturlig nok) og spiser dermed like konstant av batteriet. :cry:

Lenke til kommentar

Den forsvinner med en gang eg går til flymodus og tilbake igjen. Nå f.eks er den borte, kom når eg sendte en MMS (Det funket!!!) og forsvant igjen....

Vel vel...

Hos meg er Edge-symbolet der tilnærmet konstant, sålenge jeg har slått av 3G og befinner meg i området med god dekning. Mulig at det funker anderledes hos andre leverandører (har Telenor) eller med annen type sender. Ikke god å si...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...