Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Få Tele2 til å resette abbonnementet ditt, og legge til MMS og WAP på nytt.

 

Legg til WAP i aksessnavn (etter oppsettet på tele2.no eller evt. netcom sitt) og slå av og på telefonen. Funkert gull det. Ingen problemer deretter.

 

Må ha WAP APN for å kunne bruke mms sa han duden på netcom, vet ikke om det er sant i alle tilfeller, men når man har deaktivert 3G er det logisk igrunn. Noe datatrafikk må man ha.

 

http://www.tele2.no/kundeservice/GPRS-MMS-HTC-Legend-Desire.html

 

Og du som har Tele2 på netcom nett må huske følgende:

 

"OBS! Husk at Dataroaming må være aktiviert. Dette finnes ved å gå inn på menyen for Mobile Nettverk."

Lenke til kommentar

Går det an å aktivert at Menu knappen kan låse opp telefonen?

 

Hvordan fjerner jeg det? :)

 

Hehehe... Skulle være deaktivere denne funksjonen. Liker ikke at det finnes en mulighet til. Og eg mistenker Menu knappen for å stå for en del av hendelsene der telefonen ligger i lommen uten tastesperre på...

Får du låst opp med Menu? Hvordan fikk du det til?

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

Menu knappen som opplåsning irriterer meg litt. Større sjangs for at den blir trykket inn enn at man klarer å dra ned den dingsen på skjermen.

 

Funker ikke med to trykk på menu nei, takk og lov.

 

Ah, trodde det var sånn at dere fikk skrudd på skjermen vha Menu. Det hadde vært mye bedre - kjipt å måtte flytte telefonen i hånda for å skru den på.

 

Nei FYSJ! Da hadde hvertfall tastesperren vært ofte av i lommen. Er ofte nok av som det er for min del!

Lenke til kommentar

Finnes guider på XDA f.eks på hvordan man mapper om slik at man kan bruke en annen knapp enn av/på-knappen til å skru på skjermen..

Trenger egentlig ikke roote, man overskriver bare en fil på Android-systemet via pc..

 

Jeg hadde volume-ned til å aktivere skjermen på den første Desire'n.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over slumre-knappen. Den er like ved der man drar fingeren for å stoppe en alarm. Dermed er det fort gjort å trykke på "Pause" i stedet for å slå av alarmen, og for å gjøre det verre så sier ikke telefonen ifra om at alarmen er på pause. Selv i alarmoversikten ser alt ut til å være i skjønneste orden. Det er lite populært i heimen når jeg står i dusjen mens telefonen begynner å ule.

 

Det hadde vært flott om det gikk an å slå av hele slumrefunksjonen, men så vidt jeg kan se er det kun mulig å endre varigheten på pausen. Jeg trodde at dersom jeg satte sideknappene til funksjonen "Lukk" i alarminnstillingene, da kunne jeg venne meg til å bruke disse for å slå av alarmen uten fare for en vådepause, men disse knappene er jo helt meningsløse i denne sammenhengen siden skjermen må være låst opp først. Bevegelsen for å låse opp skjermen er jo den samme jævla bevegelsen som slår av alarmen... Håpløst.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over slumre-knappen. Den er like ved der man drar fingeren for å stoppe en alarm. Dermed er det fort gjort å trykke på "Pause" i stedet for å slå av alarmen, og for å gjøre det verre så sier ikke telefonen ifra om at alarmen er på pause. Selv i alarmoversikten ser alt ut til å være i skjønneste orden. Det er lite populært i heimen når jeg står i dusjen mens telefonen begynner å ule.

 

Det hadde vært flott om det gikk an å slå av hele slumrefunksjonen, men så vidt jeg kan se er det kun mulig å endre varigheten på pausen. Jeg trodde at dersom jeg satte sideknappene til funksjonen "Lukk" i alarminnstillingene, da kunne jeg venne meg til å bruke disse for å slå av alarmen uten fare for en vådepause, men disse knappene er jo helt meningsløse i denne sammenhengen siden skjermen må være låst opp først. Bevegelsen for å låse opp skjermen er jo den samme jævla bevegelsen som slår av alarmen... Håpløst.

 

Last ned "alarm clock plusV1" fra marked. Der kan du fjerne slumreknappen bl.a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skru av predictive text på samme sted da?

 

Får å komme dit du sa så måtte jeg inn i innstillinger så språk og tastatur osv.. Finner ingen slike instillinger i handcent.

 

Synes det er merkelig at Prediksjon nå står av, men at den fortsatt foreslår feil i hytt og pine.. Har restartet telefonen nå også.

Lenke til kommentar

Ja, det ligger der, men hm. Da er jeg tom for forslag..

 

Skrudde av skandinavisk tastatur, da slapp jeg unna. Men aktiverer jeg det igjen, blir okai til kokain.. igjen.

 

Får se om jeg kan finne en annen løsning uten skandinavisk tastatur.

 

Edit:

Fant løsningen ved å endre på innstillingene for skandinavisk tastatur.

 

Innstillinger, språk og tastatur, innstillinger for skand tastatur og hake av vis forslag.

Endret av Phantom3D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...