Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å komme meg inn på wifi nettet hjemme, taster inn koden og det kommer opp at den har god signalstyrke. Men, den står bare og søker etter ip adresse?

Har prøvd og "glemme" nettet for og skrive passord på nytt, og skru av og på tlf, men det hjelper ikke. Hva kan være årsaken, noen ideer?

 

På fredag var jeg inne på et annet wifi, så har fungert..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noken som har hatt denne feilen?

 

Sjekk video på tuba...

 

Når eg trykker på meldinger, SMS og MMS, så hopper telefonen min inn på kamera bilda mine i stade.

Starter eg telefonen på nytt er den OK igjen.

Jeg fikk den på lørdag faktisk! Kom opp et annet program når jeg trykket på meldinger.

Men bare skjedd en gang.

 

-

 

Ang Froyo så virker det som de har hatt litt problemer med å få ut en final versjon for Nexus til og med.

Så kan hende det blir forsinket.

Lenke til kommentar

Kan det være at du har satt mac-filter på trådløsen hjemme?

Da vil den hvertfall bare stå å vente på ip adresse men aldri få det...

Nå er ikke jeg så god på dette, hva vil mac filter si? :p

At du i oppsettet for routeren har satt at kun visse enheter kan koble seg til. Identifisert ved "MAC-adressen". (På PC'en, skriv ipconfig /all i kommandolinjen, så ser du f.eks. PC'ens MAC-adresse). Men hvis du ikke vet hva MAC-filter er, så har du vel ikke satt det heller skulle man tro?

Lenke til kommentar

Kan det være at du har satt mac-filter på trådløsen hjemme?

Da vil den hvertfall bare stå å vente på ip adresse men aldri få det...

Nå er ikke jeg så god på dette, hva vil mac filter si? :p

At du i oppsettet for routeren har satt at kun visse enheter kan koble seg til. Identifisert ved "MAC-adressen". (På PC'en, skriv ipconfig /all i kommandolinjen, så ser du f.eks. PC'ens MAC-adresse). Men hvis du ikke vet hva MAC-filter er, så har du vel ikke satt det heller skulle man tro?

 

Det kan godt stemme at det er det på da :) Tusen takk for godt svar :)

Bor hjemme hos mine foreldre, så er ikke jeg som styrer med det. Men vet at for en stund siden så gjorde vi noe slik osm du forklarer :)

Lenke til kommentar

Hvilken kalender-widget bruker dere? Så vidt jeg kan se er det to innebygde, én fra HTC og én fra Android. Jeg liker ingen av disse to. Begge viser kun én oppføringer, den fra Android er stygg og sløser med plassen, og den fra HTC åpner kalenderen i månedsvisning uansett. Finnes det noen bedre alternativ på Marked?

 

Kan anbefale Agenda Widget også, den kan man styre og ordne med slik at den blir som man vil.

 

HTC har også en widget som heter agenda som fyller en hel skjerm og viser alle avtaler i en lang scrollbar liste, verdt å prøve den også

 

/Espen

Lenke til kommentar

samme problemene med MMS i dag som vanlig. Må ta meg en telefon/mail til HTC og Netcom. Har ingen tro på at Netcom er problemet, da eg har hatt de i mange år, og aldri hatt problemer med å sende MMS.

 

Nå er eg lei.

 

Jeg har ikke opplevd å få problemer etter å ha skrudd på roaming. Har lest et sted at man må unngå å gi APN navn som default, da android kun prøver å bruke den... så det kan være lurt å gi internett APN et annet navn enn default...

 

Selv står min på default ennå, så vet ikke om dette gjelder for desire.

 

Det rare er at når jeg hadde sim kort fra telenor, så hadde jeg aldri problemer med å sende mms, men når jeg gikk over til chess for noen uker siden så dukket problemet opp. Derfor tror jeg løsningen for meg er å akrivere roaming, men siden du har netcom (som eier og driver sitt eget nett) så trenger ikke det å være løsnigen.

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å komme meg inn på wifi nettet hjemme, taster inn koden og det kommer opp at den har god signalstyrke. Men, den står bare og søker etter ip adresse?

Har prøvd og "glemme" nettet for og skrive passord på nytt, og skru av og på tlf, men det hjelper ikke. Hva kan være årsaken, noen ideer?

 

På fredag var jeg inne på et annet wifi, så har fungert..

har samme problemet på min søsters wifi, både jeg med desire og hun med iPhone 3GS har store problemer med å få koblet hos til og være påkoblet til nettet, mens andre plasser går det helt fint.

Hun har en gigabit router kjøpt hos clas og jeg mistenker den er problemet.

 

har du sett om et finnes en firmware oppgradering e.l. til routeren din som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å komme meg inn på wifi nettet hjemme, taster inn koden og det kommer opp at den har god signalstyrke. Men, den står bare og søker etter ip adresse?

Har prøvd og "glemme" nettet for og skrive passord på nytt, og skru av og på tlf, men det hjelper ikke. Hva kan være årsaken, noen ideer?

 

På fredag var jeg inne på et annet wifi, så har fungert..

Sjekk om det kommer mellomrom etter passordet når du skriver det inn :)

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å komme meg inn på wifi nettet hjemme, taster inn koden og det kommer opp at den har god signalstyrke. Men, den står bare og søker etter ip adresse?

Har prøvd og "glemme" nettet for og skrive passord på nytt, og skru av og på tlf, men det hjelper ikke. Hva kan være årsaken, noen ideer?

 

På fredag var jeg inne på et annet wifi, så har fungert..

har samme problemet på min søsters wifi, både jeg med desire og hun med iPhone 3GS har store problemer med å få koblet hos til og være påkoblet til nettet, mens andre plasser går det helt fint.

Hun har en gigabit router kjøpt hos clas og jeg mistenker den er problemet.

 

har du sett om et finnes en firmware oppgradering e.l. til routeren din som kan hjelpe?

 

 

Har ikke sjekket dette, men det kan jeg jo gjøre hvis det ikke er mac filteret :)

 

Passordet har jeg tastet inn flere ganger for å være sikker, men som jeg sa så kommer jeg inn, det står *** husket, og jeg kan trykke inn på det og se informasjonen, men så står den bare å leter etter IP...

Lenke til kommentar

Dette lover godt. Laget APN for wap, denne var der ikke gitt, og netcom slettet wap og mms og restartet dette i abbonnementet mitt.

 

Nå sendte eg nett 4 MMS uten noe problemer...

 

Og mottok en uten problemer. Jadda!

 

Jeg har også problemer med mms og netcom. I tillegg kommer jeg ikke inn på "navn på adressepunkt" lenger. Når jeg prøver å gå inn der får jeg opp "prosessen innstillinger (prosessen com.android.settings) har stoppet uventet. Vennligst prøv igjen.

 

Og jeg har prøvd hundre ganger...

 

Hva gjør jeg? :roll:

Endret av atc123
Lenke til kommentar

Samme skjedde meg i går. Tuklet litt for mye på settingsene der.

 

En bruker her kom med tips om å slå av mobilen og ta ut simkortet eller noe. Les i tråden her, ble diskutert i forgårs eller i går.

 

Eg tok en hard reset, men det er jo en del arbeid i etterkant.

Lenke til kommentar

Jeg tukler ikke noe mer på settingsene enn det som sto på netcom sine hjemmesider, så det er jo litt rart...

 

 

I og med at du er andre som opplever det nå, så er det vel en eller annen bug som popper opp etter at man gjør et eller annet innpå de innstillingene der, vet ikke hva, men noe rart er det. Men som sagt kan være mulig å fikse med å ta ut simkortet også sette det inn igjen, eller sette inn et annet simkort, for så bytte tilbake igjen. Ellers vet vi at en Hard Reset av telefonen virker, men det er mer arbeid i ettertid som @Jotun sier.

 

Værtfall ville sendt HTC en mail angående dette, siden det virker som det er noe trøbbel med programvaren på telefonen. Gjelder egentlig alt av små problemer man kommer over som har med telefonen å gjøre, jo flere folk som maser jo større sjanse er det vel for at noe blir fiksa i fremtidige ROM oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...