Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

System program. SystemPanel Lite.

 

Takk for link.

 

Edit: Var faktisk et par punkter på MMS APN'en som var litt feil. Port 80 i stedet for 8080 bla. Og Apn navn.

Får håpe det bedrer seg nå da!

 

La til WAP og, ikke at eg helt er sikker på om det trengs. Bruker jo ikke WAP hvis eg først skal surfe på mobilen utenom wifi...

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I går slutta plutselig friendstream og laste ned hos meg, når jeg går inn på den får jeg bare en melding om at prosessen har stoppet, vennligst prøv igjen. Noen som har vært borti noe liknende?

Det samme begynte å skje med meg for noen dager siden! Det har ennå ikke blitt noe bedre..

 

Merkelig det der da. Facebookappen fungerer jo som den skal. Er det telefonen eller programmet det er noe feil med da tro?

 

 

gå på innstillinger-administrer applikasjoner- fjern data på friendstream, det har løst flere problemer her før hvis man leser litt :)

eller rett og slett benytter seg av søk funksjonen i forumet :)

 

Takk for tipset.. skal prøve og bli flinkere til og søke:) Desverre hjalp det ikke og gå inn på aplikasjoner og fjerne data da

Lenke til kommentar

Testet nå, uten 3G aktivert, kun GSM, uten Wifi (uten at det burde ha noe å bety)

 

Fikk sendt bilde uten problemer. Så nå satse eg på at det blir bedre.

 

Har forøvrig begynt å bruke "Meldinger" istedet for Handcent til å sende MMS, da Handcent synest eg har en del begrensninger. Men er nok brukerbegrensninger. Får f.eks ikke lagt til flere bilder og undertekster, såkalt lysbilde, i Handcent av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Testet nå, uten 3G aktivert, kun GSM, uten Wifi (uten at det burde ha noe å bety)

 

Fikk sendt bilde uten problemer. Så nå satse eg på at det blir bedre.

 

Har forøvrig begynt å bruke "Meldinger" istedet for Handcent til å sende MMS, da Handcent synest eg har en del begrensninger. Men er nok brukerbegrensninger. Får f.eks ikke lagt til flere bilder og undertekster, såkalt lysbilde, i Handcent av en eller annen grunn.

 

 

Gikk tilbake til default settings som telefonene laster ned selv, da fikk jeg sendt, men status står som "Pending", og ser ikke ut til å forandre seg. Så lurer heller på om det er noe rart mellom telefonen og Netcom, søkt litt, funnet flere som sliter med MMS, noe hadde kontakta telefonleverandøren sin og bet de disable MMS for kontoen sin, for å så slå det på litt senere, og det funka vist: http://support.t-mobile.co.uk/discussions/index?page=forums&topic=8010380651bf0b10127f1221fd9004f95

Men er skeptisk, bruker ikke MMS så ofte at det gjør noe egentlig, har vel ikke sendt MMS på år og dag. Men nå som jeg er i gang så har jeg veldig lyst til å få det til å virke skjenner jeg, hehe.

Lenke til kommentar

Har prøvd alle tenkelige kombinasjoner av mms/internett innstillingene til netcom nå, men har ikke kommet lengre enn at MMS meldingene får status "Pending".

 

Edit: Ser ut som det var trøbbel på telefonen jeg prøvde å sende MMS til, endte med at telefonen jeg sendte det til fikk en 5-6 MMSer på rekke å rad, hehe.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Nå har eg hatt "Kun GSM" siden forrige lading.

 

Nå er Android system 17%, Celle-standby 19%, Trådløsnett 17%, Telefon ikke i bruk 16%, skjerm 6%, telefonsamtaler 5%, Kamera 3%, Blouetooth 3%, telefon 2%.

 

Og de siste 12% tilhører 1 time med Runkeeper i dag tidlig. Det programmet ryker. Lite aktuelt hvis det skal bruke så mye på så lite bruk. GPS'en var jo også aktivert, men får da være grenser.

 

Vet ikke om eg vil si det er så merkbar forskjell på går og i dag. I går var Celle-standby over 30 tror eg, men det var det andre også som var. Mer spredt i dag.

Lenke til kommentar

Like etter at jeg kjøpte telefonen min så jeg blant annet etter en app for å ta screenshot. Jeg fant flere men de så ut til å kreve at telefonen er "rooted". Er dette noe som er trygt å gjøre?

 

 

Tja, det er sjanse for at noe går galt, men den er veldig liten. Uansett er ikke vanskelig å root'e telefonen: http://android.modaco.com/content/htc-desire-desire-modaco-com/307365/14-jun-r6-riskfreeroot-htc-desire-rooting-guide-now-with-hboot-0-80-and-os-to-1-21-support/

 

Har ikke gjort det selv enda, må se an hvordan det blir med 2.2 updaten. Eneste jeg svaner for øyeblikket er muligheten for paid apps på market og kunne installere programmer på SD kortet. Begge disse er mulig å få til med roota telefon.

 

 

Edit: Syns HTC valgte en dum plass å plassere SD kortet på Desire, må jo ut med batteriet for å ta den ut, Hero'en derimot, var den plassert perfekt, hvorfor dem valgte å plassere SD kortet ved siden av batteriet på Desire skjønner jeg ikke helt.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg har fått et problem med "Skadet minnekort" - Minnekort er skadet. Du må kanskje formatere. Noen som har kommet borti det?

 

Jeg oppdaterte til siste HTC "rom" i dag, ser ut som alt av programmer ligger der, men skrivebordet mitt er satt tilbake til default. Hvordan får jeg det tilbake til det jeg hadde før oppdateringen?

Lenke til kommentar

Veldig mye cell-standby der. Er det dårlig dekning? Bytter den ofte mellom 2g og 3g? Jeg ville prøvd å sette den til å brke GSM only, og se om det hjalp.

 

Eg har lagt merke til år signalstyrken for mobilnettet ofte har vært veldig svak. Så gikk eg inn og gjorde som du sier her, og vips full styrke hele tiden.

 

Har også ligget høyt på cellestandby hele tiden.

 

Er det netcom som har dårlig dekning på wdcma?

 

 

Oppfølgningsspm: Vil "Kun GSM" føre til at eg ikke får sendt MMS? For nå funket MMS bra, så skiftet eg i går, og vips, samme surret om Generisk Nettverksfeil og melding ikke sendt.

 

Begynner å bli litt utolmodig med MMS problemene, må jo være noe eg gjør feil siden det ikke er et stort problem rundt om. (Sender med tekst, hjelper ikke)

 

Samme problemet har jeg hatt med MMS og SMS. Var et relativt stort problem før oppdateringen,men har ikke opplevd det i ettertid. Løsningen når det oppstod var å sla telefonen av/på. X antall ganger om dagen...

 

Ser også at noen her har problemer med dårlig dekning og at telefonen ikke bestandig snur skjermbilde når man vender den - dette er problemer som oppstod hos meg ETTER oppdateringen.. :roll:

 

Batteritiden skulle også etter sigende bli bedre etter oppdatering,men den finner jeg meget variabel og nesten til det motsatte.

 

Hadde også en periode der tegnet for Edge etc. ikke forsvant selv om jeg var oppkoblet til Wi-Fi, mobildata var slått av og innstillingene var satt til " Aldri koble til mobildata". Ba derfor om spesifisert regning fra Netcom da jeg syntes datatrafikk-kostnadene var høye; de viste at telefonen koblet seg opp jamnt og trutt gjennom hele døgnet og at jeg tidvis hadde vært oppkoblet via mobildata i opptil 3 timer sammenhengende...! Dette kan samstemme med tiden jeg noen ganger har brukt telefonen via Wi-Fi,men aldri via mobil datatrafikk. Fler som har opplevd det samme?

 

En annen ting jeg ha lagt merke til, mener det var når jeg skulle legge en ny kontakt til SIM-kortet - når navnet inneholder æ,ø el å så får man ikke benytte like mange bokstaver i kontaktnavnet..!?

 

Er nok en del småbug's og jeg oppfordrer alle til å gjøre som meg: send mail til HTC-support http://www.htc.com/no/CS_Mail.aspx hver gang noe dukker opp, det er den beste måten å bidra til at problemene blir løst! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt meg denne telefonen, og fikk akkurat melding og at den nå har annkommet til der jeg skal hente den :D

 

Har dere noen tips om hva slags apps jeg bør laste? :) Hva synes dere er bra og greit å ha? :)

 

Har dere noen andre generelle tips om hva jeg bør gjøre?

Har aldri hatt android tlf før..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...