Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Invisible shield hjelper jo ingenting mot fall i bakken....

 

Eg kjøpte Zagg sin IS, men har ikke montert den enda, siden den i følge manualen fører til at mobilen må være av i over 12 (!!!!) timer etter montasje. Og det er LITE aktuelt for meg på det nåværende tidspunkt :!:

 

Ingen problem å bestille fra zagg.com hvertfall. Gikk en liten uke så var den kommet. Og de har ofte rabatter.

 

Eg anbefaler ihvertfall å la den ligge avslått ihvertfall i 12 timer, min låg i en 2-23 timer. Eg fikk lagt den på rimelig godt, men kom selvfølgelig ikkje unna en 2-3 bobler her og der. Disse fosvant heilt av seg sjøl, og filmen ligger perfekt inntil skjermen. Eg var dog litt uheldig når eg skulle fest jelly casen rundt mobilen,og rev løs en liten bit av ene hjørnet. Så har laget meg ett svakt punkt i filmen der, men dette er min skyld :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Etter å ha lest diverse tester og deres erfaringer her i forumet, så skal det endelig bli en touch-telefon på meg. (min første!)

Må si jeg gleder meg som en liten unge til å få den i posten.

 

Men det er vel det som er problemet, jeg bestilte fra elkjøp i går, og der sto at den var på lager. I dag tidlig så var den derimot ikke på lager lengre, og neste batch ser ut til å komme 05.07. Håper nå at dette ikke går utover min bestilling, men ettersom jeg har hørt, så er visst ikke elkjøp spesielt gode på levering, særlig ikke på spill på release-date.

Så nå er det vel bare å håpe regner jeg med. :ermm:

Lenke til kommentar

Lader mobilen tregere fra USB'en til en bærbar pc enn via stikkontakten?

 

Føler det tar en halv evighet via usb, mens via veggen i går var den 80% på null komma svisj...

 

Husker ikke ampéreverdiene, men:

På grunn av at det er begrenset hvor mye strøm som sendes ut i en vanlig USB-port på PC'en går ladingen ca dobbelt så fort fra en veggkontakt. Dette er selvfølgelig også definert innenfor USB-standardene.

Lenke til kommentar

Lader mobilen tregere fra USB'en til en bærbar pc enn via stikkontakten?

Føler det tar en halv evighet via usb, mens via veggen i går var den 80% på null komma svisj...

Husker ikke ampéreverdiene, men:

På grunn av at det er begrenset hvor mye strøm som sendes ut i en vanlig USB-port på PC'en går ladingen ca dobbelt så fort fra en veggkontakt. Dette er selvfølgelig også definert innenfor USB-standardene.

Er vel 500 mA på USB, mens laderen gir 1000 mA. Så ca dobbelt så fort høres riktig ut. :). Synes nesten det virker som om batteritiden også er bedre når jeg har ladet med vegglader, men det er sannsynligvis innbilning.

Lenke til kommentar

Lader mobilen tregere fra USB'en til en bærbar pc enn via stikkontakten?

Føler det tar en halv evighet via usb, mens via veggen i går var den 80% på null komma svisj...

Husker ikke ampéreverdiene, men:

På grunn av at det er begrenset hvor mye strøm som sendes ut i en vanlig USB-port på PC'en går ladingen ca dobbelt så fort fra en veggkontakt. Dette er selvfølgelig også definert innenfor USB-standardene.

Er vel 500 mA på USB, mens laderen gir 1000 mA. Så ca dobbelt så fort høres riktig ut. :). Synes nesten det virker som om batteritiden også er bedre når jeg har ladet med vegglader, men det er sannsynligvis innbilning.

 

Tro kan flytte fjell... :thumbup:

 

500mA gjelder også billadere fra sigarettenner, for de som måtte lure. D.v.s. mange billadere gir i praksis mindre p.g.a. dårlig konstruerte omformere.

Ser at det er endel som klager på at Desire'n bruker like mye strøm som laderen gir når de kjører med GPS og skjermen på full lysstyrke.

Lenke til kommentar

--

 

Ser at det er endel som klager på at Desire'n bruker like mye strøm som laderen gir når de kjører med GPS og skjermen på full lysstyrke.

Jepp. Den observasjonen har jeg og hatt. Regnestykket gikk faktisk bittelitt i minus når jeg kjørte en tur i helgen. Men er stort sett ikke noe problem. Bruker en lader fra Biltema. Sigtenner med usb-inngang som kostet ca kr 50,-. Fungerer brillefint :)

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt Desire'n noen uker så er jeg stort sett fornøyd, men for å svare på topicens tittel: "HTC Desire - Hva mer kan vi ønske oss?" så er det egentlig bare tre ting jeg kan ønske meg! Bedre batteritid, mer lyssterk skjerm og full tilgang til markedet for applikasjoner.

 

Når det gjelder batteritiden så er det nok ikke så mye å hente, en oppdatering av firmware kan kanskje hjelpe litt, men ikke mye.

 

Mer lyssterk skjerm (tenker da utendørs i sollys), så er det ikke noe å hente her nå. Men det er lov til å håpe i en fremtidig ertatter av Desire.

 

Når det gjelder markedet, så er det bare å si: "Google, få ut fingeren!, og slipp inn oss her oppe i nord".

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt Desire'n noen uker så er jeg stort sett fornøyd, men for å svare på topicens tittel: "HTC Desire - Hva mer kan vi ønske oss?" så er det egentlig bare tre ting jeg kan ønske meg! Bedre batteritid, mer lyssterk skjerm og full tilgang til markedet for applikasjoner.

 

 

Ikke for å være slem, men de to ønskene går litt mot hverandre. Skjermen er allerede det som drar mest batteri når du kjører på høyere lysstyrke.

 

For min del kan jeg fint leve med begge deler. Både lysstyrke og batteritid holder fint til mitt bruk. :thumbup:

Alternativet ville vært batteri på en halvkilo, men da foretrekker jeg heller å putte den i lader oftere, og har enda ikke gått batteritomt på de 2 månedene jeg har hatt den.

 

Når det gjelder Market er jeg selvfølgelig enig i at det er passe teit at ikke Google gjør betalbutikken tilgjengelig, og jeg har heller ikke skjønt hvorfor det skulle være så vanskelig.

Lenke til kommentar

Noen som vil anbefale et spill? Skal til syden, og tenkte det kunne være greit å ha litt tidtrøyte her og der. Nå må jeg jo dessverre tenke på å konservere batteri med denne telefonen, men... Litt gøy rekker jeg vel å ha det. :p

 

Har lastet ned en Tetris versjon, og Speed Forge 3D demo så langt.

 

Hvordan er det forresten å laste ned bøker til denne mobilen? Fra Google books kanskje? Bør vel gjøre alt dette før jeg drar i så fall.

Lenke til kommentar

Noen som vil anbefale et spill? Skal til syden, og tenkte det kunne være greit å ha litt tidtrøyte her og der. Nå må jeg jo dessverre tenke på å konservere batteri med denne telefonen, men... Litt gøy rekker jeg vel å ha det. :p

 

Har lastet ned en Tetris versjon, og Speed Forge 3D demo så langt.

 

Hvordan er det forresten å laste ned bøker til denne mobilen? Fra Google books kanskje? Bør vel gjøre alt dette før jeg drar i så fall.

 

Lurt å sjekke at spillene funker 'offline' før du drar, alle spillene jeg bruker er enten 'online' eller kobler seg opp for highscores, nye brett etc.

Endret av torefor
Lenke til kommentar

Noen som vil anbefale et spill? Skal til syden, og tenkte det kunne være greit å ha litt tidtrøyte her og der. Nå må jeg jo dessverre tenke på å konservere batteri med denne telefonen, men... Litt gøy rekker jeg vel å ha det. :p

 

Har lastet ned en Tetris versjon, og Speed Forge 3D demo så langt.

 

Hvordan er det forresten å laste ned bøker til denne mobilen? Fra Google books kanskje? Bør vel gjøre alt dette før jeg drar i så fall.

Tidsfordriv på mobilen:

Jewels, Cavedroid og Air Control.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...