Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Spør for en kompis her..

Han har en Sony Ericsson C905 fra før, og har nå kjøpt Desire.. problemet hans er å få kontaktene over fra den gamle telefonen til den nye.. han har ikke Office Outlook (som jeg brukte når jeg overførte mine)..

Noen tips!? Han er ikke noe særlig "datakyndig", så jo enklere jo bedre..

Takker så meget! :)

sjekk denne siden her

Howto SE til Desire

Endret av Blackster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, ser ikke helt logikken i det da det plutselig sluttet å virke. Den gjenkjenner jo også simkortet, ber om PIN og greier, bare at den ikke kobler opp mot telenor sine sendere. Er redd for at det er noe hardware feil, og det blir sikkert stress siden den er kjøpt i UK :(

Hmm. Hvis det er bare Telenor den ikke finner tror jeg ikke det er HW-feil. NetCom bruker jo akkurat samme frekvenser som Telenor. Om alt annet står, prøv å flash til en nyere radio. Det fikset underverk for meg. Har oppimot full dekning på plasser jeg aldri har hatt det før.

Bluetooth var svæært enkel løsning for meg hvertfall. Sendte alle, under minuttet så var alle kontaktene lagret.

Jepp. Men hvis du vil ha de synket mot Google må du huske å eksportere kontaktene fra "Telefon" til minnekort, og så importere de igjen, men da til Google.
Lenke til kommentar

Spør for en kompis her..

Han har en Sony Ericsson C905 fra før, og har nå kjøpt Desire.. problemet hans er å få kontaktene over fra den gamle telefonen til den nye.. han har ikke Office Outlook (som jeg brukte når jeg overførte mine)..

Bluetooth var svæært enkel løsning for meg hvertfall. Sendte alle, under minuttet så var alle kontaktene lagret.

Jepp. Men hvis du vil ha de synket mot Google må du huske å eksportere kontaktene fra "Telefon" til minnekort, og så importere de igjen, men da til Google.

Oki. Eg såg ikke at han ville ha kontaktene inn på google og trodde målet var å få de inn på desire....

;)

Lenke til kommentar

BUMP! Blir irritert her altså, har nå prøvd med 2 andre sim-kort, et Tele2(NetCom) og et et annet Ludo, ingen av de virker heller, og mitt kort virker i en annen Nokia. Hva skyldes dette tro?

Mulig at noen av SIM-kortene er inkompatible. Har vært borti sånt tidligere, SIM-kortet passet ikke helt i festet, og ble ustabilt om det i det hele tatt virket. Prøv å ring Ludo i morgen og hør.

Hmm, ser ikke helt logikken i det da det plutselig sluttet å virke. Den gjenkjenner jo også simkortet, ber om PIN og greier, bare at den ikke kobler opp mot telenor sine sendere. Er redd for at det er noe hardware feil, og det blir sikkert stress siden den er kjøpt i UK :(

Sikker på at du ikke skal bruke Ventelo da! Jeg hoppet over spørsmålet om nettverk når jeg startet telefonen førstegangen fordi det var bare Ventelo og Telenor eller NetCom som dukket opp, så jeg ble usikker på hva jeg skulle velge. Telefonen satte seg opp automatisk da tror jeg. Når jeg skur på telefonen nå står Ventelo som operatør men skifter etter noen sekunder til Ludo Mobil. Det er også Ventelo som står som aksasspunkt på mobilt nettverk på telefonen!

Har Ludo T6.

Lenke til kommentar

Hmm. Hvis det er bare Telenor den ikke finner tror jeg ikke det er HW-feil. NetCom bruker jo akkurat samme frekvenser som Telenor. Om alt annet står, prøv å flash til en nyere radio. Det fikset underverk for meg. Har oppimot full dekning på plasser jeg aldri har hatt det før.

Har flashet til nyeste radio her om dagen, så tviler på at det er det... Har lurt på å gjennomføre flashingen en gang til for å teste, men er så kjedelig å miste alt hvis det er for ingenting...

EDIT: Når jeg hadde i Tele2 kortet, så gjenkjente telefonen at det var et Tele2 kort, men jeg fikk ikke dekning. Med Ludo får jeg ingenting...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Det norske markedet støtter ikke betalt programvare, du finner dessverre bare gratisprogrammer her.

Et par ting du kan gjøre:

- Root telefonen din og kjør MarketEnabler eller hva det nå heter

- Kjøp deg et amerikansk SIM-kort fra eBay, bruk dette SIM-kortet når du skal handle programvare

Om du vil prøve det siste anbefaler jeg gjerne denne selgeren, mitt ankom svært raskt: http://cgi.ebay.com/Used-at-t-3G-SIM-Card-GSM-cell-phone-att-iPhone-unlock-/180475710660?cmd=ViewItem&pt=SIM_Cards&hash=item2a0530ccc4#ht_1487wt_1137

Bestill heller fra UK. Mye billigere og raskere. £1.49 totalt, inkludert frakt. Blir ikke billigere enn det. Jeg har god erfaring med denne

Lenke til kommentar

Har flashet til nyeste radio her om dagen, så tviler på at det er det... Har lurt på å gjennomføre flashingen en gang til for å teste, men er så kjedelig å miste alt hvis det er for ingenting...

EDIT: Når jeg hadde i Tele2 kortet, så gjenkjente telefonen at det var et Tele2 kort, men jeg fikk ikke dekning. Med Ludo får jeg ingenting...

Rotet litt mer inne på innstillingene. Har Ludo T6.

Var inne på Innstillinger-->Trådløst og nettverk-->Mobile nettverk-->Nettoperatører, her står Ventelo som Nettoperatør. Prøvde og søke etter flere og får da opp Ventelo og NetCom. Under Nettoperatør har jeg trykket av for Velg automatisk.

Vil tro du også skal bruke Ventelo, får du ikke til det?

Lenke til kommentar

Har du sjekket instillinger>om telefonen>nettverk

Hva står det feks på Servicestatus ..?

Operartørnavn: Ukjent

Signalstyrke: 0

Nettverkstype: Ukjent

Servicestatus: Ute av drift

Roaming: Ingen roaming

Nå har jeg ikke det Tele2 sim-kortet tilgjengelig her nå...

Rotet litt mer inne på innstillingene. Har Ludo T6.

Var inne på Innstillinger-->Trådløst og nettverk-->Mobile nettverk-->Nettoperatører, her står Ventelo som Nettoperatør. Prøvde og søke etter flere og får da opp Ventelo og NetCom. Under Nettoperatør har jeg trykket av for Velg automatisk.

Vil tro du også skal bruke Ventelo, får du ikke til det?

Hvis jeg søker finner jeg som nevnt Ventelo og NetCom, men får "SIM-kortet tillater ikke tilkobling til dette nettverket", samme får jeg hvis jeg velger automatisk. Hva er T6?

Lenke til kommentar

Spør for en kompis her..

sjekk denne siden her

Howto SE til Desire

Det er og en grei annen måte å gjøre det, som man samtidig får tatt litt tid til å rydde opp i kontaktene. Se min post historikk for detaljert beskrivelse, men kort versjonen er som følger:

- SE sin suite for å kopiere ut kontakter til Windows adressebok

- deretter synce de mot Desire vha HTC Sync softwaren

jarle

Lenke til kommentar

Hei, jeg heter også jarle, som han over her.

Jeg har også Ludo, og ville bare si at Ventelo er riktig nettverk for oss. Jeg har Ludo Gul, Ludo T6 = terninkast 6.

Jeg får samme som han over, at den bare finner Netcom og ventelo som operatører når jeg søker etter nett. Ventelo bruker telenor sitt, så man finner bare telenor (ventelo) og netcom.

Edit: Når jeg startet telefonen, og rett etter jeg har skrevet pin, og drar ned varslingsliten, så står det først N TELENOR, så står det Ventelo, så står det LudoMobil.

Endret av jale
Lenke til kommentar

For de som sliter med batteriet. Jeg har fint klart meg gjennom dagen med mine innstillinger, men tenkte jeg skulle teste å skru av 3G for å teste. Ble helt satt ut av hvor stor effekt dette hadde! Anbefales på det varmeste for dem som sliter med batteriet, og som klarer seg uten 3G :)

Lenke til kommentar

Merkelig at jeg ikke får koblet til da. lurer på om jeg skal prøve å flashe den igjen...

EDIT: Klart forøvrig å ringe 112...

Fikk det til nå ved å ta å gjenopprette fabrikkinnstillinger...

Og der, snaut seks timer senere var problemet tilbake. Kan jeg kanskje ha virus på mobilen, eller kan forrige flash ha vært mislykket? Merkelig da det er over en uke siden jeg flashet den, og først i går kveld den begynte å tulle. Har ikke noe særlig med apps på den heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...