Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Får min htc desire imorgen :D

 

har noen spørsmål:

 

1. Bruker man pengene som er på telefonabbononemtet når man kjøper ting i market ?

Market er ikke åpnet for betaling på norge/europa enda... Kun gratis Apps.

 

2. Burde man skaffe seg en beskyttelses etui eller er det like greit uten ?

Om du jobber på et kontor, nei, om du jobber som murer, ja...

 

3. Kommer Android 2.2 til Desire ? Hvis det kommer, vet noen som ca når og om det er gratis ?

Ja 2.2 kommer i løpet av sommeren, rykter sier 17.?Juni, men tror det blir senere...

Gratis selvfølgelig...

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har nå en Nokia 5800, som begynner å tulle en del, så jeg lurte litt på Desire..

 

Det jeg trenger er en mobil med god batteri-kap. En mobil som er meget funksjonell med kalender, sync til pc osv. osv. En mobil som er god til å bruke på nett streame film - youtube osv.

 

Hvordan er denne mob. til disse tingene?

 

Hva er positivt og negativt ang. denne mobilen?

 

Takker for svar.

 

ps.. har den norsk tastatur?

Endret av hojohansen
Lenke til kommentar

Apple har aldri stengt en hel app, de bare fjerner det fra storen akkurat som Google. Regner med at Microsoft evt. kjører samme praksis.

 

Men ja, man kan ikke laste den ned fra en annen side etter det, men jeg regner med HTC vil stenge ned den og.

 

 

Jeg har alltid forstått at standard for andre er å stenge hele app'en i tillegg til å ta den vekk fra store'n.

som oftest så er jo meldingen...programmet er ikke lenger støttet og vil slutte å fungere...ikke det at programmet har brutt noen rettigheter, denne meldingen vil slutte å komme etter 7 dager. hehe :)

Lenke til kommentar

Desire har veldig bra batteri. Men den bruker også mye batteri. Så batterikapasiteten er ikke all verdens. Som alle de andre mobilene med stor skjerm.

 

Trenger du en mobil med lang batteritid ville eg sett på en annen. Men hjelper ikke å snu hodet til iPhone, eller andre smartmobiler, da ståa er like "dårlig" der.

Lenke til kommentar

Desire har veldig bra batteri. Men den bruker også mye batteri. Så batterikapasiteten er ikke all verdens. Som alle de andre mobilene med stor skjerm.

 

Trenger du en mobil med lang batteritid ville eg sett på en annen. Men hjelper ikke å snu hodet til iPhone, eller andre smartmobiler, da ståa er like "dårlig" der.

Hahaha! Jeg tror faktisk batteritiden på Desire er temmelig akseptabelt. Jeg tror heller at telefonen er så bra at man sitter på den uten stopp og plutselig ser man at man har 34% strøm :p

 

F.ex Jeg har fulladet min Desire ett par ganger nå, nå har den fått 100% sist jeg skrudde den på 16:00 igår, og nå er det ca 9 timer og 49 minutter til den har vært idle og da får vi se på hva "%" ligger på :thumbup:

 

Jeg tror resultatet kan bli overaskende bra gutta! :)

Lenke til kommentar

Desire har veldig bra batteri. Men den bruker også mye batteri. Så batterikapasiteten er ikke all verdens. Som alle de andre mobilene med stor skjerm.

 

Trenger du en mobil med lang batteritid ville eg sett på en annen. Men hjelper ikke å snu hodet til iPhone, eller andre smartmobiler, da ståa er like "dårlig" der.

Hahaha! Jeg tror faktisk batteritiden på Desire er temmelig akseptabelt. Jeg tror heller at telefonen er så bra at man sitter på den uten stopp og plutselig ser man at man har 34% strøm :p

 

F.ex Jeg har fulladet min Desire ett par ganger nå, nå har den fått 100% sist jeg skrudde den på 16:00 igår, og nå er det ca 9 timer og 49 minutter til den har vært idle og da får vi se på hva "%" ligger på :thumbup:

 

Jeg tror resultatet kan bli overaskende bra gutta! :)

 

Ja seff.

 

Du trenger ikke teste det. Min har ligget utenom wifi og alt, kun lyttet på GSM hjemme siden 07.00 på torsdag.

 

Søndag kveld hadde den ligge 3 døgn og 15 timer og viste 50%.

Og eg har kun ladet den to ganger!

 

solgte min. kul funksjonalitet men ræva batteritid. og altfor stor til å gå å drasse på i lomma lol.

 

Skjønner ikke slike ting som dette. Begge disse tingene er ting du fint kunne sjekket opp på forhånd. Batteritiden er akkurat som alle har sagt, og størrelsen er også lett å sjekke på forhånd.

 

 

Edit: Nå er batteristatusen slik:

 

5 dager 1 time 29 minutt siden lading.

 

40%

 

Celle standby: 49

Ikke i bruk : 49

Android system: 2

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Jeg har fått et merkelig problem. Telleren for "Battery use" har sluttet å virke. Den teller opp til den kommer til "9h 42m 13s since unplugged", men der stopper den. Hvis jeg restarter telefonen begynner den på null igjen, men når den kommer til 9 timer, 42 minutter og 13 sekunder så stopper den igjen. Usedvanlig irriterende, og det har skjedd etter OTA-oppdateringen som kom nylig.

 

Andre som har sett dette?

Bare til orientering: Dette problemet forsvant av seg selv, men merkelig var det.

Lenke til kommentar

Desire har veldig bra batteri. Men den bruker også mye batteri. Så batterikapasiteten er ikke all verdens. Som alle de andre mobilene med stor skjerm.

 

Trenger du en mobil med lang batteritid ville eg sett på en annen. Men hjelper ikke å snu hodet til iPhone, eller andre smartmobiler, da ståa er like "dårlig" der.

 

Vel nå har Samsung kommet med Samsung Wave, og Samsung Galaxy er bare noen dager fra butikkhyllene.

Begge disse klarer to dager med tungt bruk. Hvilket er en del bedre enn Desire. Begge disse har i tillegg bedre spesifikasjoner.

Grunnen til at disse har bedre batteritid er vel i hovedsak dette:

1. kraftigere batteri

2. bedre skjerm med mindre strømforbruk

3. noe raskere prossesor praktisk bruk, men som forbruker mindre strøm

Lenke til kommentar

Det er fortsatt problemer med HTC Weather i Oslo, så det ble ikke fikset i går. Rapporterer langt lavere temperaturer enn det er, rapporterer typisk rundt 0 grader. Riktig temp er vel rundt 15 tenker jeg.

 

En annen sak:

Er det noen som helst som har fått problemer i ettertid av oppgradering av siste software some ble lagt ut? Noen som har mistet data eller innstillinger?

 

jarle

Lenke til kommentar

Desire har veldig bra batteri. Men den bruker også mye batteri. Så batterikapasiteten er ikke all verdens. Som alle de andre mobilene med stor skjerm.

 

Trenger du en mobil med lang batteritid ville eg sett på en annen. Men hjelper ikke å snu hodet til iPhone, eller andre smartmobiler, da ståa er like "dårlig" der.

Hahaha! Jeg tror faktisk batteritiden på Desire er temmelig akseptabelt. Jeg tror heller at telefonen er så bra at man sitter på den uten stopp og plutselig ser man at man har 34% strøm :p

 

F.ex Jeg har fulladet min Desire ett par ganger nå, nå har den fått 100% sist jeg skrudde den på 16:00 igår, og nå er det ca 9 timer og 49 minutter til den har vært idle og da får vi se på hva "%" ligger på :thumbup:

 

Jeg tror resultatet kan bli overaskende bra gutta! :)

Edit: Nå er batteristatusen slik:

 

5 dager 1 time 29 minutt siden lading.

 

40%

 

Celle standby: 49

Ikke i bruk : 49

Android system: 2

 

Bruker du telefonen i det hele tatt da? :p 

 

 

Lenke til kommentar

Må melde om en liten ting her; I helgen var jeg borte fra lørdag til søndag uten lader, men jeg tenkte at siden det var helg og jeg ikke hadde på pushmail (exchange) og heller ikke kom til å bruke telefonen så mye så ville batteriet holde begge dagene... På kvelden på lørdag hadde jeg allikevel urovekkende lite batteri igjen, og jeg satte den derfor på flymodus over natten for å spare (ca 8 timer i flymodus). Allikevel holdt den bare 30 timer tilsammen... Rett før telefonen knelte rakk jeg å sjekke batteristatusen og hva som hadde tatt mest strøm, og der lå kameraet som en suveren vinner, med godt over 90% av strømbruken, selv om jeg bare hadde tatt et par bilder i løpet av helgen. Så det er tydelig at det er en bug i kameraapplikasjonen som gjør at den noen ganger kan henge seg opp og sluke strøm.

 

Til sammenligning er det nå 27 timer siden jeg tok den ut av laderen og jeg har fortsatt 38% igjen, nå er dette også med pushmail og moderat bruksmønster...

 

Konklusjon; Dere som sliter med batteritiden, sjekk hva som er synderen!

 

Jeg kan komme med en oppdatering når jeg har gått helt tom for strøm, blir spennende å se hvor lenge den holder med mitt egentlige bruksmønster :)

 

/Espen

Lenke til kommentar

Edit: Nå er batteristatusen slik:

 

5 dager 1 time 29 minutt siden lading.

 

40%

 

Celle standby: 49

Ikke i bruk : 49

Android system: 2

 

Bruker du telefonen i det hele tatt da? :p 

 

Nope. Kona sjekker den for meldinger og svarer hvis noen ringer og hun hører det. Åsså sjekker hun batteristatusen innimellom.

 

Eg er på jobb, tenkte det ville være greit å vite hvordan batteriet var når telefonen bare var påslått.

Lenke til kommentar

1. Man kan ikke kjøpe ting i Market enda. Google har ikke fått ut fingeren og gitt oss i Europa den muligheten enda.

 

Europa har tilgang.....I hvert fall de største landene. Tyskland, England....Norden har ikke og det ryktes også at det kan ta sin tid....vi er for små....

Lenke til kommentar

Man kan ikke utelukkende se på mAh. Man må samtidig se på utnyttelsesprosenten.

 

Et 1600mAh batteri meed 85% utnyttelse er dårligere enn et med 1400mAh som har 95% utnyttelse.

 

Dette er ca tallene for Seido batteriet og HTC sitt originalbatteri ifølge en test eg leste.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...