Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå sendt min Desire til service for andre gang. Den har elendig lyd på samtaler, Så jeg klaget etter noen dager til Elprice.Jeg fikk der først beskjed om at dette ordnes med en software update, Var bare og kontakte HTC, så jeg gjorde og HTC sa at den måtte på service. Og det ble ingen forskjell etter første service. Så nå driver Elprice uttrettnings strategi ved å kreve at jeg sender den att og fram til deltaservice i drammen. Min samboer og en arbeids kollega har desire de og, med samme software kjøpt så og si samtidig (midten av april) men samme abb. (telenor) men det er kun min som tuller i samtalene. Så er jo ikke softwarefeil på min som er problemet kan jeg forstå. Men sånn er det, drit å komme ut for sånt. Er første gang i livet jeg klager på en mobil (ny) Men syns nesten jeg må kunne forlange å kunne føre samtaler i en mobiltelefon uten å måtte spørre opp igjen hele tiden om hva personen i andre enden sier, på grunn av klipping og sus.. Så lurer på hva dette ender opp med..

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet ble den såpass populær at den fikk en cease & desist fra HTC siden de mente den var for lik deres sense-klokke.

 

 

Jeg må si at jeg synes Google gjør en god jobb med YR, de tar den vekk fra marked fordi de mener at denne har kopiert klokken(noe med rettigheter) fra HTC. men de som bruker den kan bare fortsette å bruke den, de som vil laste den ned kan gjøre det fra hjemmesidene, og denne meldingen vil slutte etter en uke?

 

Istedet for å velge noe som Microsoft og Apple hadde gjort og stengt hele app'en :D

Lenke til kommentar

I verste fall kan jo yr bare fjerne 2x4-widgeten. 1x4-widgeten som jeg bruker, er i hvert fall ikke lik nok HTC sin.

 

I tillegg er jo HTC sin en ren ripoff av de gamle retroklokkene, så det er evt å plassere værmelding på samme sted opå en sånn som kan være for likt. De hadde neppe vunnet frem i norsk rett i hvert fall.

Lenke til kommentar

Det er vel bare en oppdatering ute, så er den samme?

 

Her er problemet...

 

Etter siste oppdatering har jeg fått problem når jeg setter mobilen i USB på jobb. Jeg har valgt at den skal skå på "Kun lading", og det gjør den også. Men den er tilgjengelig som disk på pc'en. Dette fører naturlig nok også med seg at apps ikke får lest fra sd kortet samtidig. Ved å bytte mellom "Diskstasjon" og tilbake til "Kun lading" er problemet løst, men gjentar seg hver gang jeg kobler mobilen til pc'en. Utrolig irriterende når mobilen ellers er en drøm å bruke.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Når jeg går og sjekker hva som har brukt batteri på min desire, så står det at mobilradioen har brukt masse strøm. Dette er veldig rart da jeg faktisk aldri har brukt denne... Har noen samme problem, og hva skal jeg evt gjøre for å "skru av" radioen?

 

Jeg har også et problem ang. bakgrunnsbilder, for når jeg skal velge et bilde som bakgrunsbilde, så må jeg beskjære bildet. Jeg vet at det er en grønn firkant jeg kan utvide, men den blir likevel ikke stor nok til å dekke hele bildet. Noen som vet hva jeg skal gjøre med det? Eller om det trengs en app for å løse problemet? :hmm:

 

Tusen takk på forhånd :):thumbup:

Lenke til kommentar

Når jeg går og sjekker hva som har brukt batteri på min desire, så står det at mobilradioen har brukt masse strøm. Dette er veldig rart da jeg faktisk aldri har brukt denne... Har noen samme problem, og hva skal jeg evt gjøre for å "skru av" radioen?

 

Med "mobilradio" menes vel GSM/3G-forbindelsen tror jeg.

Lenke til kommentar

I verste fall kan jo yr bare fjerne 2x4-widgeten. 1x4-widgeten som jeg bruker, er i hvert fall ikke lik nok HTC sin.

 

I tillegg er jo HTC sin en ren ripoff av de gamle retroklokkene, så det er evt å plassere værmelding på samme sted opå en sånn som kan være for likt. De hadde neppe vunnet frem i norsk rett i hvert fall.

 

Yr.no fjerne widgeten? Har da ingen forbindelse til "Weather Widget (yr.no)" bortsett fra at den henter været fra yr.no.

Yr.no sin offisielle app heter kort og godt yr.no.

Finnes også en widget laget av Øystein Gulliksen, Yr.no widget.

 

http://www.cyrket.com/search?q=Yr.no

Lenke til kommentar

 

Så vidt jeg vet ble den såpass populær at den fikk en cease & desist fra HTC siden de mente den var for lik deres sense-klokke.

 

 

Håper at utvikleren fortsetter med widgeten og får med seg en dyktig grafiker til å lage ny grafikk.

Kanskje det er noen her som er flink på det ;)

Jeg ville betalt for denne widgeten hadde det ikke vært gratis.

Lenke til kommentar

Når jeg går og sjekker hva som har brukt batteri på min desire, så står det at mobilradioen har brukt masse strøm. Dette er veldig rart da jeg faktisk aldri har brukt denne... Har noen samme problem, og hva skal jeg evt gjøre for å "skru av" radioen?

 

Med "mobilradio" menes vel GSM/3G-forbindelsen tror jeg.

 

Takk for svar :) Men det er egentlig også litt rart, for mobilnettet er som oftest av, jeg bruker mest wifi...

Lenke til kommentar

hmm.. helt til nå har jeg ikke hatt et eneste problem med min telefon, men nå har den begynt å miste dekning og jeg får OFTE opp melding om at Telenors nettverk ikke er tilgjengelig.. Jeg bor i Oslo.. :(

 

Noen som vet om dette er en feil som flere har opplevd, eller hva annen grunn det kan være!? Jeg har Talkmore, som da går på Telenors nett..

 

 

Takk!

Lenke til kommentar

Jeg ser at det farer rundt med masse misforståelser angående HTC og "cease and desist"-brev. Det var Beautiful Widgets som har fått et slik brev, IKKE en yr.no widget-applikasjon som enkelte sier. For øvrig var Beautiful Widgets (nesten) en ren kopi av HTC sin Weather/weatherclock-applikasjon. Hvis jeg tar feil kan dere legge ved en link? :)

 

Edit: Ok, jeg tok feil.

Endret av JohanOle
Lenke til kommentar

Takk for svar :) Men det er egentlig også litt rart, for mobilnettet er som oftest av, jeg bruker mest wifi...

Du skrur av all telefoni, også GSM..?

 

Nei, det gjør jeg vel for såvidt ikke... Men skal GSM stå for en veldig stor prosentdel av strømbruken? :hmm:

Tja.. hos meg er Cell Standby vanligvis ca 1/3 av forbruket. Vet ikke hva som er vanlig. Jo mindre du bruker telefonen, jo større prosentandel får vel Cell Standby (som jeg antar er det norske "mobilradio").

Lenke til kommentar

Jeg ser at det farer rundt med masse misforståelser angående HTC og "cease and desist"-brev. Det var Beautiful Widgets som har fått et slik brev, IKKE en yr.no widget-applikasjon som enkelte sier. For øvrig var Beautiful Widgets (nesten) en ren kopi av HTC sin Weather/weatherclock-applikasjon. Hvis jeg tar feil kan dere legge ved en link? :)

 

Også Varsel fra Yr (yr.no) http://www.ermesjo.org/blog/?page_id=66 har fått trøbbel med HTC.

Jeg fikk advarsel når jeg var inne i widgeten at HTC hadde klagd og at programmet har blitt trukket fra Android Market inntil videre.

Lenke til kommentar

Jeg ser at det farer rundt med masse misforståelser angående HTC og "cease and desist"-brev. Det var Beautiful Widgets som har fått et slik brev, IKKE en yr.no widget-applikasjon som enkelte sier. For øvrig var Beautiful Widgets (nesten) en ren kopi av HTC sin Weather/weatherclock-applikasjon. Hvis jeg tar feil kan dere legge ved en link? :)

 

Også Varsel fra Yr (yr.no) http://www.ermesjo.org/blog/?page_id=66 har fått trøbbel med HTC.

Jeg fikk advarsel når jeg var inne i widgeten at HTC hadde klagd og at programmet har blitt trukket fra Android Market inntil videre.

 

Ok, trodde opprinnelig at det var snakk om en annen widget, men "Weather widgets" var jo temmelig lik HTC sin egen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...