Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Har sikklet på denne tlf en stund nå. Men nå er den endelig bestilt :) Yeeyy

Men har et par spørsmål da vettø.

1: Er det mere praktisk og bruke en Gmail kontor kontra en Hotmail\live.no konto på telefonen ?

2: GPS , flere steder har jeg lest at GPSen i Desire er en A-Gps (Asistert GPS) og krever derfor datatilkobling for å fungere og ergo koster kronasjer stemmer dette ? Eller kan den brukes som en vanlig GPS? Isåfal hvilket program er og anbefalle? (Skal ikke brukes som bilnavigasjon)

Det er absolutt anbefalt å ha en gmail-konto. Da synkroniseres kontakter, kalender og mail knirkefritt.

Edit: Det er jo bare å legge til hotmail-kontoen til gmailen.. Instillinger - kontoer og import - legg til pop3-epostkonto.

Endret av Swome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt et par problemer med min Desire i det siste.

Nr 1: Å slå av telefonen tar opptil flere timer. Den står og surrer på

"shutting down" i timesvis.

Nr 2: Alarmklokken henger seg opp, sånn at det ikke går an å slå den av i det hele tatt, så man må ta ut batteriet for å få den til å stoppe.

Jeg har ringt til HTC, og de sa jeg skulle ta data back-up av alt på mobilen min, og gå inn på settings, også sette telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger. Hvis ikke det funket, måtte den inn til reperasjon.

Mitt spørsmål til dere, kjære venner, er: Hva mente hu med at jeg skulle ta data back-up av alt på tlf? Mente hu å overføre alt over på data?

Trenger jeg da eventuelt et program, og isåfall hvilket program, for å gjøre det?

Takker så meget for svar!

Så lenge du har huket av Sikkerhetskopier mine data under Instillinger-Personnvern så får du dine innstillinger tilbake. Vil du i tillegg ha alle program du har lagt inn tilbake på en enkel måte laster du ned Astro fra Marked (gratis). Der kan du gå på Meny-Tools-Backup og sikkerhetskopiere/huke av de programmene du har på telefon over til minnekort.

Når dette er gjort, går du inn på Innstillinger-Personvern-Fabrikkinnstillinger og gjenoppretter. Etter dette vil du få spørsmål om å gjennopprette fra sikkerhetskopi, velg ja.

Så laster du ned Astro fra Marked igjen, og går til Meny-Tools-Backup-Backed Up Apps, og huker av de du vil ha tilbake på telefon.

Lenke til kommentar

GPS , flere steder har jeg lest at GPSen i Desire er en A-Gps (Asistert GPS) og krever derfor datatilkobling for å fungere og ergo koster kronasjer stemmer dette ? Eller kan den brukes som en vanlig GPS? Isåfal hvilket program er og anbefalle? (Skal ikke brukes som bilnavigasjon)

Hvis du tenker på dataene som blir sendt frem og tilbake ved assistert gps, så er det kun under oppstarten for å få raskere fix,og eventuelt hvis du er feks. omgitt av høye bygninger.

Du kan bruke gps som vanligt uten "Assist" ved å slå av mobildata , men tror uansett ikke det vil gjøre noe serligt utslag på regningen, da det ikke er mye data det er snakk om (Var ivertfall ikke det på min gamle Nokia 6110 Navigator)

Men må jo ha kartene på minnekortet som svortevik skrev, ellers blir det mye data trafikk(og fungerer ikke uten mobildata aktivert)

Endret av Kasper22
Lenke til kommentar

Jeg har hatt et par problemer med min Desire i det siste.

Nr 1: Å slå av telefonen tar opptil flere timer. Den står og surrer på

"shutting down" i timesvis.

Nr 2: Alarmklokken henger seg opp, sånn at det ikke går an å slå den av i det hele tatt, så man må ta ut batteriet for å få den til å stoppe.

Jeg har ringt til HTC, og de sa jeg skulle ta data back-up av alt på mobilen min, og gå inn på settings, også sette telefonen tilbake til fabrikkinnstillinger. Hvis ikke det funket, måtte den inn til reperasjon.

Mitt spørsmål til dere, kjære venner, er: Hva mente hu med at jeg skulle ta data back-up av alt på tlf? Mente hu å overføre alt over på data?

Trenger jeg da eventuelt et program, og isåfall hvilket program, for å gjøre det?

Takker så meget for svar!

Så lenge du har huket av Sikkerhetskopier mine data under Instillinger-Personnvern så får du dine innstillinger tilbake. Vil du i tillegg ha alle program du har lagt inn tilbake på en enkel måte laster du ned Astro fra Marked (gratis). Der kan du gå på Meny-Tools-Backup og sikkerhetskopiere/huke av de programmene du har på telefon over til minnekort.

Når dette er gjort, går du inn på Innstillinger-Personvern-Fabrikkinnstillinger og gjenoppretter. Etter dette vil du få spørsmål om å gjennopprette fra sikkerhetskopi, velg ja.

Så laster du ned Astro fra Marked igjen, og går til Meny-Tools-Backup-Backed Up Apps, og huker av de du vil ha tilbake på telefon.

Så genialt! Takk takk!

Lenke til kommentar

Hadde også vansker med først å finne, så å få lastet ned, deretter med å få installert Google Earth. Etter å ha fått apk-fila inn på sd-cardet installerte jeg den flere ganger, fikk t.o.m beskjed om at det var vellykket, men fant ikke programmet. Så plutselig funket det! Vet dessverre ikke helt hva som gjorde at det løste seg. Slettet en del program jeg hadde lastet ned (for å få litt bedre plass...) Tok også å lastet ned GE via AppBrain og installerte det derfra. Merkelig forresten at AppBrain (som jeg liker mye bedre enn Android Marked) finner programmet, men at ikke Android Marked gjør det??

Vet ikke om dette var så mye til hjelp, men - uansett lykke til!

Det er Google som ikke har "godkjent" Desire enda, så mange ting mangler fra markedet enn så lenge. Men jeg lastet ned .apk vha. barcode i denne tråden og installerte med apkinstaller på telefonen.

Det virket på første forsøk, det eneste er som sagt at det tar mye plass.

Edit: glemte link.

Tusen takk, det fungerte. Ser ut som det er samme apk-filen, og at feilen var at jeg hadde for lite plass til å installere det. Rimelig dårlig at det bare står en generell feilmelding i stedet for "not enough space" eller noe slikt. Men det fungerte nå til slutt. :)

Lenke til kommentar

Da er et eksemplar desire bestilt til meg og en til kona. Håper Elkjøp får inn tidligere enn 5. juni som de sier, og at posten går kjappkjapp fra lageret deres... Det klør allerede i fingra etter å få tak i dem!

Eg bestilte som sagt fredags morgen og de sendte den på ettermiddagen, da og stod det 5 juni på lager. Så kanskje du kan få en overraskelse der ja :)

ÅÅhhh... det hadde vært så digg! Prøver å være kald og tenke at den ikke kommer før etter 5. juni en gang, men det er satan så vanskelig å ikke ha et håp om en tidlig ankomst....

Ja eg og tenker slikt. Eg tror ikke noe på at de har sendt den enda. :) Da blir det hvertfall ikke krise om eg ikke får den før eg reiser på jobb. Som jo var utgangspunktet når eg bestilte den!

Jeg bestilte min fra Komplett forrige uke! Tenkte at saken var biff, og at jeg hadde en hel helg dedikert til denne nye yndlingen :love: ... Den gang ei!!! Transportstreiken som nå pågår viser seg å omfatte Postens selskap Bring, som håndterer servicepakker sendt fra nettbutikker o.l. De pakkene må innom omlastingssentralen i Oslo før de blir sendt videre. Denne er (inntil videre) stengt. Min har ligget i Oslo siden torsdag.... Tærer nokså hardt på tolmodigheten :thumbdown:

Lenke til kommentar

Er svææææært mange tilfeller der det kan være nøye.

Om man er utenfor lademuligheter og skal være det flere dager, men er avhengig av vekking.... Batterisparing.

Setter du den på 'Flymodus' er det akkurat det samme som andre mobiler som du kan "slå av", også batterimessig. Du slår jo selvfølgelig ikke de heller helt av, ellers hadde ikke alarmen fungert...

Lenke til kommentar

Om man er utenfor lademuligheter og skal være det flere dager, men er avhengig av vekking.... Batterisparing.

De fleste (?) smarttelefoner vil ikke vekke deg om de er avskrudd. Håper dette redder deg fra en krise eller to ;)

Setter du den på 'Flymodus' er det akkurat det samme som andre mobiler som du kan "slå av", også batterimessig.

Nei! Hvorfor tror du dette?

Lenke til kommentar

Du slår jo selvfølgelig ikke de heller helt av, ellers hadde ikke alarmen fungert...

Litt eldre "usmarte" telefoner kan man slå helt av men likevel bli alarmert....

Men hvem vil vel ha en sånn telefon....

Vel... hvis alarmen fungerer er den nok ikke helt av allikevel.

På videospillere og radioer og alt annet kaller vi det 'standby-modus'.

På HTC-telefonene kalles dette 'Flymodus' fordi du fremdeles har tilgang til å kjøre apps som ikke trenger nettverk, på mindre avanserte telefoner kalles dette 'av'.

I begge tilfeller er alt av kommunikasjon slått av og det er det som stjeler strøm på en mobil når du ikke bruker skjermen. Så hvis du lar være å bruke apps er 'av' og 'Flymodus' likeverdig. Bare prøv. :thumbup:

Lenke til kommentar

Setter du den på 'Flymodus' er det akkurat det samme som andre mobiler som du kan "slå av", også batterimessig. Du slår jo selvfølgelig ikke de heller helt av, ellers hadde ikke alarmen fungert...

Det er ikke godt å si hvordan implementasjonen av denne funksjonen er, men det er selvfølgelig umulig å få til uten at "noe" er på hele tiden. På prosessorer beregnet på batteridrevne ting, er det vanlig at det finnes en real-time-klokke (RTC) som kan vekke hovedprosessoren under gitte omstendigheter. Denne RTCen kan gå samtidig som absolutt alt annet er av, og den bruker da eksepsjonelt lite strøm. Dette er høyst sannsynlig slik vekking er implementert på gamle telefoner.

Selv om flymodus på en HTC Desire er den beste måten å spare strøm på samtidig som man kan ha fungerende vekking, så kan det ikke sies å være det samme som ovennevnte funksjon. Telefonen sover definitivt "lettere" i denne modusen enn de gamle telefonene gjorde når de var AV.

Lenke til kommentar

Det er ikke godt å si hvordan implementasjonen av denne funksjonen er, men det er selvfølgelig umulig å få til uten at "noe" er på hele tiden. På prosessorer beregnet på batteridrevne ting, er det vanlig at det finnes en real-time-klokke (RTC) som kan vekke hovedprosessoren under gitte omstendigheter. Denne RTCen kan gå samtidig som absolutt alt annet er av, og den bruker da eksepsjonelt lite strøm. Dette er høyst sannsynlig slik vekking er implementert på gamle telefoner.

Selv om flymodus på en HTC Desire er den beste måten å spare strøm på samtidig som man kan ha fungerende vekking, så kan det ikke sies å være det samme som ovennevnte funksjon. Telefonen sover definitivt "lettere" i denne modusen enn de gamle telefonene gjorde når de var AV.

Det her blir veldig teoretisk. Jeg tror at hvis du setter en Desire i flymodus og lar den ligge i fred så vil batteriet holde så lenge at denne diskusjonen er fullstendig akademisk for alle andre enn polfarere og Lars Monsen.

Feel free til å teste. ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...