Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Ahh, takker.

jeg som har brukt så lang tid på å finne url til diverse apps jeg kunne tenke meg :whistle:

Grunnen til jeg lurte på et bra zip program er at jeg har lastet ned CoPilot Live 8 og lurte på om jeg skulle sende hele zip fila over til mobilen, eller unzippe den på pcen og sende de to mappene (som ikke inneholder noen install fil) over til mobilen

Endret av Herjar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med Desire.Men har et spørsmål. Jeg startet programmet Navigasjon som førvrig må ha både GPS og 3G aktivt for å laste kart og kjøreanvisninger.

Fins det noe eget navigasjonsprogram likt TomTom-Garmin etc...som kun bruker GPS antenna, og ikke er avhengig av datatilkobling som 3G eller Wi-Fi ??

Vil anbefale Copilot, bruker kun GPS på pre-installerte kart.

Jeg kjøpte Scandinavia versjonen fra hjemmesiden http://www.alk.eu.com/ Finnes ikke i Marked fordi det koster penger.

Når jeg installerte programmet så valgte jeg bare å installere Norge kartet foreløpig.

Norge kartet tar bare ca. 70 mb på minnekortet.

Jeg også prøver å instalere Copilot. Har lagt både copilot og 2577 over på minnekortet via kabel koblet til PC`n som en disk. Når jeg skal kjøre Autorun så får jeg bare opp at det ikke er et gyldig Win program. Det samme får jeg når jeg prøver på PC`n å.

Kan du hjelpe meg tror du?

Spennende med bare at du har lagt inn Norge kartet. Hva heter flia som Norge ligger under?

Lenke til kommentar

Jeg leste for en stund siden i en av Desire trådene hvordan man kunne spare batteriet ved slå av diverse tjenester og ting.

Sliter med finne det igjen

Noen som har formeninger om hvordan man får best mulig batteritid?

Noen som har en løsning med dette at vi av og til må slå av og på telefonen/sette den i flymodus og tilbake for å kunne enable mobilt nettverk?

Det lurer jeg også på, samt hvorfor det ikke vibrerer når jeg får melding...

Har enda ikke funnet noen løsning på det, den vibrerer heller ikke når jeg velger at den skal vibrere når en melding blir sendt. Ei eller når den står på lydløs...

Noen som har vært borti lignende?

Har dere Tele2 eller Netcom?

For min del så har jeg Tele2.. Som forøvrig bruker nettet til Netcom.

Lenke til kommentar

Ahh, takker.

jeg som har brukt så lang tid på å finne url til diverse apps jeg kunne tenke meg :whistle:

Grunnen til jeg lurte på et bra zip program er at jeg har lastet ned CoPilot Live 8 og lurte på om jeg skulle sende hele zip fila over til mobilen, eller unzippe den på pcen og sende de to mappene (som ikke inneholder noen install fil) over til mobilen

Du må fullføre installasjonen ved å gå til www.copilotlive.com/androidinstall

Vet ikke om du det vil funke da jeg mistenker du har fått copilot fra alternative steder...

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med Desire.Men har et spørsmål. Jeg startet programmet Navigasjon som førvrig må ha både GPS og 3G aktivt for å laste kart og kjøreanvisninger.

Fins det noe eget navigasjonsprogram likt TomTom-Garmin etc...som kun bruker GPS antenna, og ikke er avhengig av datatilkobling som 3G eller Wi-Fi ??

Vil anbefale Copilot, bruker kun GPS på pre-installerte kart.

Jeg kjøpte Scandinavia versjonen fra hjemmesiden http://www.alk.eu.com/ Finnes ikke i Marked fordi det koster penger.

Når jeg installerte programmet så valgte jeg bare å installere Norge kartet foreløpig.

Norge kartet tar bare ca. 70 mb på minnekortet.

Jeg også prøver å instalere Copilot. Har lagt både copilot og 2577 over på minnekortet via kabel koblet til PC`n som en disk. Når jeg skal kjøre Autorun så får jeg bare opp at det ikke er et gyldig Win program. Det samme får jeg når jeg prøver på PC`n å.

Kan du hjelpe meg tror du?

Spennende med bare at du har lagt inn Norge kartet. Hva heter flia som Norge ligger under?

At du har en mappe som heter 2577 betyr at du har lastet ned en versjon som er laget for Windows Smartphone/PocketPC. Last ned .apk for Android, fra produktets hjemmeside eller fra android market på telefonen.

/Espen

Lenke til kommentar

Ahh, takker.

Vet ikke om du det vil funke da jeg mistenker du har fått copilot fra alternative steder...

Tror ikke det du. Har betalt for dette igjennom CoPilot sin egen hjemmeside. Der fikk jeg linken til å laste ned en zip fil som inneholder 2 mappe med diverse. Fikk også med key :) Lurer bare på hvor jeg skal plassere disse mappene

Edit: Fant svaret ditt i Android tråden. Takker igjen :)

Endret av Herjar
Lenke til kommentar

At du har en mappe som heter 2577 betyr at du har lastet ned en versjon som er laget for Windows Smartphone/PocketPC. Last ned .apk for Android, fra produktets hjemmeside eller fra android market på telefonen.

/Espen

Den heter 2577 for Android også.

Lenke til kommentar

Det høres veldig merkelig ut, særlig når h*n snakker om "Autorun.exe" som gir feilmelding om at den er en ugyldig win fil, akkurat som en .exefil kompilert for Windows Mobile (Smartphone/PPC) ville gjort når den blir kjørt på en desktopversjon av windows

(Og hvordan har h*n klart å kjøre en .exefil på android? for meg virker det som h*n har mountet sdkortet når den er koblet til pcen og prøvd å kjøre filen på pcen, fra både minnekortet og harddisken på pcen.)

Bare for å ha det klart; På Windows Mobile brukes et minnekort med en mappe som heter "2577" som inneholder en .exe fil som heter "Autorun.exe" for å lage minnekort som starter en installasjonsprosess når det blir satt i telefonen. Dette er fordi systemet kjenner igjen mappen "2577" og starter nettopp filen "Autorun.exe".

Så med mindre Copilot distribuerer programmet sitt kompilert både for Windows Mobile og Android i samme pakke så ser det fortsatt ut som han har feil versjon...

/Espen

Lenke til kommentar

Det høres veldig merkelig ut, særlig når h*n snakker om "Autorun.exe" som gir feilmelding om at den er en ugyldig win fil, akkurat som en .exefil kompilert for Windows Mobile (Smartphone/PPC) ville gjort når den blir kjørt på en desktopversjon av windows

(Og hvordan har h*n klart å kjøre en .exefil på android? for meg virker det som h*n har mountet sdkortet når den er koblet til pcen og prøvd å kjøre filen på pcen, fra både minnekortet og harddisken på pcen.)

Bare for å ha det klart; På Windows Mobile brukes et minnekort med en mappe som heter "2577" som inneholder en .exe fil som heter "Autorun.exe" for å lage minnekort som starter en installasjonsprosess når det blir satt i telefonen. Dette er fordi systemet kjenner igjen mappen "2577" og starter nettopp filen "Autorun.exe".

Så med mindre Copilot distribuerer programmet sitt kompilert både for Windows Mobile og Android i samme pakke så ser det fortsatt ut som han har feil versjon...

/Espen

Steg 1 var visst å kopiere disse mappene over på mobilen

Steg 2 var å montere install fila. Kan veldig godt være at han også har glemte å installere denne

Lenke til kommentar

Ahh, takker.

Tror ikke det du. Har betalt for dette igjennom CoPilot sin egen hjemmeside. Der fikk jeg linken til å laste ned en zip fil som inneholder 2 mappe med diverse. Fikk også med key :) Lurer bare på hvor jeg skal plassere disse mappene

Edit: Fant svaret ditt i Android tråden. Takker igjen :)

Got it. Takk for hjelpen..

Lenke til kommentar

Hei. Lurte på hvordan dere organiserer bilder?

hvordan får jeg opprettet en mappe og flyttet bilder dit? og da ikke ha de bildene på "alle fotografier" etc. Liker ikke at alle kan se alle bildene jeg har, det liker ikke dama heller. hehe;)

Hvis du har bilder du ikke vil at skal vises i det vanlige bilde programmet kan du lage en tom fil med navnet ".nomedia" med punktumet. Alternativt kan du ha et punktum foran mappe navnet. Du må da se på bildene gjennom en filbehandler som EStrong :)

Takk, det jeg lette etter:) flotters

Lenke til kommentar

/Espen

Android og Wiondows kommer i samme pakke. Forskjellen er hvordan du installerer programmet på telefonen. Windows starter programmet automatisk/eller du klikker på install-fila i "2577"

Med Android må du gå til www.copilotlive.com/androidinstall for å installere.

Lenke til kommentar

Et dumt spm. kanskje, men kan man synce standardkalenderen med Google calendar?

Er ikke det hele poenget med å ha en android-telefon at kan nettopp kan gjøre det? :shrug:

Noen som vet om/hvordan en kan lagre spill fra Marked på minnekortet og ikke interneminnet?

Ved å oppdaterer til Froyo?

Lenke til kommentar

Et dumt spm. kanskje, men kan man synce standardkalenderen med Google calendar?

Er ikke det hele poenget med å ha en android-telefon at kan nettopp kan gjøre det? :shrug:

Den gjør det veldig automatisk når du setter opp telefonen.

Noen som vet om/hvordan en kan lagre spill fra Marked på minnekortet og ikke interneminnet?

Ved å oppdaterer til Froyo?

Her må utvikleren selv bestemme hvor det skal lagres.

Mest sannsynlig vil programmer som tar mye plass(Som GPS, spotify, etc) velge å lagre kart etc på minnekort istedenfor internminne.

Lenke til kommentar

Her må utvikleren selv bestemme hvor det skal lagres.

Mest sannsynlig vil programmer som tar mye plass(Som GPS, spotify, etc) velge å lagre kart etc på minnekort istedenfor internminne.

De fleste programmene som opptar mye plass gjør dette allerede. Spotify lagrer sangene på minnekortet. Greia med FroYo er at det skal bli mulig å installere selve programfilene til minnekortet. Dette kan foreksempel gjøres med Spotify da det ikke er noe poeng i å ha Spotify på mobilen uten minnekort, da man ikke får cachet musikken.

Alle SatNav programmene jeg har prøvd lagrer kart på minnekortet, men har selve programfilen på internminnet, noe som er litt bittert da mange av de tar oppimot 20MB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...