Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

Det jeg feks gjorde siden jeg gikk fra SE telfon til HTC Android, var å bruke SE sitt program for å synce mot Adresseboken i Windows.

jarle

Hvilken adressebok hinter du til? er det i outlook, eller er det noe jeg ikke har fått med meg at det finnes en egen for windows?

Husker ikke i farten (kommer opp valg ved sync), men i feks XP er det den som heter Adressebok, regner med den er linket til Outlook Express i XP.

jarle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med Desire.Men har et spørsmål. Jeg startet programmet Navigasjon som førvrig må ha både GPS og 3G aktivt for å laste kart og kjøreanvisninger.

Fins det noe eget navigasjonsprogram likt TomTom-Garmin etc...som kun bruker GPS antenna, og ikke er avhengig av datatilkobling som 3G eller Wi-Fi ??

Det finnes 4, CoPilot, Navigon, NDrive og Sygic. Navigon og NDrive finnes på Marked, Navigon kan testes i 30 dager, NDrive i 7 dager.

Lenke til kommentar

Noen som har en løsning med dette at vi av og til må slå av og på telefonen/sette den i flymodus og tilbake for å kunne enable mobilt nettverk?

Det lurer jeg også på, samt hvorfor det ikke vibrerer når jeg får melding...

Har enda ikke funnet noen løsning på det, den vibrerer heller ikke når jeg velger at den skal vibrere når en melding blir sendt. Ei eller når den står på lydløs...

Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med Desire.Men har et spørsmål. Jeg startet programmet Navigasjon som førvrig må ha både GPS og 3G aktivt for å laste kart og kjøreanvisninger.

Fins det noe eget navigasjonsprogram likt TomTom-Garmin etc...som kun bruker GPS antenna, og ikke er avhengig av datatilkobling som 3G eller Wi-Fi ??

Det finnes 4, CoPilot, Navigon, NDrive og Sygic. Navigon og NDrive finnes på Marked, Navigon kan testes i 30 dager, NDrive i 7 dager.

(ikke er avhengig av datatilkobling) Det vil da si at det ikke koster penger?

Lenke til kommentar

navigon bruker bare datatrafikk under 30 dagers prøvetiden under oppstarten for å sjekke om trialen er fortsatt gyldig

Lenke til kommentar

Jeg leste for en stund siden i en av Desire trådene hvordan man kunne spare batteriet ved slå av diverse tjenester og ting.

Sliter med finne det igjen

Noen som har formeninger om hvordan man får best mulig batteritid?

Noen som har en løsning med dette at vi av og til må slå av og på telefonen/sette den i flymodus og tilbake for å kunne enable mobilt nettverk?

Det lurer jeg også på, samt hvorfor det ikke vibrerer når jeg får melding...

Har enda ikke funnet noen løsning på det, den vibrerer heller ikke når jeg velger at den skal vibrere når en melding blir sendt. Ei eller når den står på lydløs...

Noen som har vært borti lignende?

Har dere Tele2 eller Netcom?

Lenke til kommentar

Vil anbefale Copilot, bruker kun GPS på pre-installerte kart.

Jeg kjøpte Scandinavia versjonen fra hjemmesiden http://www.alk.eu.com/ Finnes ikke i Marked fordi det koster penger.

Når jeg installerte programmet så valgte jeg bare å installere Norge kartet foreløpig.

Norge kartet tar bare ca. 70 mb på minnekortet.

Endret av Kneipp
Lenke til kommentar

@Kneip

Gå til homescreenen, trykk på pluss, widget også finner du strømkontroll. Det er en widget hvor du kan styre Wifi, Bluetooth, Gps, Sync og lysstyrke. Gjør det lett å slå av ting som kan dra batteri.

Beste måten å spare batteri på er å skaffe seg en task killer. Bruker selv Es Task manager. Legger den som en widget på hs. Den dreper alle tasks.

Det jeg gjør om den ikke skal brukes. Slår av wifi, dreper alle tasks også slår av skjermen. Minimalt batteribruk :)

Lenke til kommentar

@Kneip

Gå til homescreenen, trykk på pluss, widget også finner du strømkontroll. Det er en widget hvor du kan styre Wifi, Bluetooth, Gps, Sync og lysstyrke. Gjør det lett å slå av ting som kan dra batteri.

Beste måten å spare batteri på er å skaffe seg en task killer. Bruker selv Es Task manager. Legger den som en widget på hs. Den dreper alle tasks.

Det jeg gjør om den ikke skal brukes. Slår av wifi, dreper alle tasks også slår av skjermen. Minimalt batteribruk :)

Har ikke prøvd denne strøm widgeten, skal se på det.

Men hvis f.eks gps er på, men ikonet er ikke synlig oppe i høyre hjørne, drar den fortsatt strøm altså?

Litt skeptisk til Task killers, har lest at dem kan rote litt for mye, stenger prosesser som ikke skal stenges.. ? Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt seg et "case"? Evt. hvilken, fra hvor?

Mulig å få satt på en stropp på den, i tilfelle den vil i bakken?

Lurer på det samme selv. Skulle gjerne fått en slik Invisible Shield til min HTC Desire uten å måtte bestille på nett. Og trenger dessuten en heldekkende case til den, enten silikon eller plastikk.

Noen som har anbefalinger om dette, og eventuelt vet hvor det blir solgt?

Noen som har noe å si om disse? Tror jeg vil gå for nummer 1. Noe som gjør en av dem bedre enn andre?

1. Hard plastikk

http://cgi.ebay.com/Clear-Crystal-Hard-Case-Skin-Cover-HTC-Desire-Bravo-/290433943254?cmd=ViewItem&pt=PDA_Accessories&hash=item439f3646d6

2. Tynn film? Kanskje litt for tynn?

http://cgi.ebay.com/New-Gray-clear-gel-case-skin-cover-HTC-Desire-Bravo-/180511520457?cmd=ViewItem&pt=PDA_Accessories&hash=item2a075336c9

3. Hmm

http://cgi.ebay.com/Rubber-Rubberized-Hard-Skin-Case-HTC-Desire-Bravo-/290433311445?cmd=ViewItem&pt=PDA_Accessories&hash=item439f2ca2d5

4. Veldig lik forrige, men dekker mer av telefonen. Kanskje litt i veien for lyset?

http://cgi.ebay.com/Black-Silicone-Skin-Soft-Case-HTC-Desire-Bravo-G7-/290433311109?cmd=ViewItem&pt=PDA_Accessories&hash=item439f2ca185

5. Dekker tastene. Vanskelig å bruke tastene?

http://cgi.ebay.com/New-Black-Silicone-Case-Skin-Cover-HTC-Desire-Bravo-/280511253387?cmd=ViewItem&pt=PDA_Accessories&hash=item414fc60b8b

++ Er det mulig å feste en snor til telefonen? Min kommer til å gå i vannet i løpet av sommeren!

Endret av Iriver
Lenke til kommentar

Froyo 23. juni... Er det mulig!?

Sjekk denne...

Tror det faktisk kan være mulig, iom at HTC ikke har vært så flinke med å gi ut oppdatering til Hero kontaktet jeg de i dag og han jeg snakket med der sa at siste info de har fått er at det mest sansynlig vil komme oppdatering til Desire i juni.

Håper det stemmer...

Lenke til kommentar

++ Er det mulig å feste en snor til telefonen? Min kommer til å gå i vannet i løpet av sommeren!

Søkte litt, og noen har funnet en mulig løsning..

Kanskje ikke så lurt å bære telefonen i den, men en sikkerhet i tilfelle du mister den?

post-189938-1274803418,0075_thumb.jpg

post-189938-1274803420,9032_thumb.jpg

post-189938-1274803424,5243_thumb.jpg

Lurer på om det kan være mulig å borre hull i et "case" og feste stroppen der?

Endret av Iriver
Lenke til kommentar

Har et par spørsmål mens jeg venter på at SIM kortet mitt ska bli gyldig så jeg kan skru på min Desire :mad:

Når dere installerer diverse apps og widgets. Lagrer dere install fila direkte på minnekortet, og sletter denne når dere har fått installert det dere skal installere?

Når jeg etter hvert får meg større minnekort, hvordan får jeg kopiert over de diverese appene og widgetene fra den gamle til den nye?

Og til slutt lurer jeg på om det er et bra zip program på mobilen fra før?

:D

Mvh Vidar

Kanskje ikke så lurt å bære telefonen i den, men en sikkerhet i tilfelle du mister den?

Nå skal ikke jeg leke ekspert, men vil ikke diverse garantier ryke når du fikler slik med mobilen?

Hva med å heller kjøpe ei billig veske der du monterer en slaks snor, Bruker forøvrig en "pose" så du kan stramme, Disse snorene kan du jo eventuelt feste til et beltespenn om du føler for det

Endret av Herjar
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan Spotify ligger an med den nye versjonen sin til Android?

Den kom vel i dag :)

Hei. Lurte på hvordan dere organiserer bilder?

hvordan får jeg opprettet en mappe og flyttet bilder dit? og da ikke ha de bildene på "alle fotografier" etc. Liker ikke at alle kan se alle bildene jeg har, det liker ikke dama heller. hehe;)

Hvis du har bilder du ikke vil at skal vises i det vanlige bilde programmet kan du lage en tom fil med navnet ".nomedia" med punktumet. Alternativt kan du ha et punktum foran mappe navnet. Du må da se på bildene gjennom en filbehandler som EStrong :)
Lenke til kommentar

Har et par spørsmål mens jeg venter på at SIM kortet mitt ska bli gyldig så jeg kan skru på min Desire :mad:

Når dere installerer diverse apps og widgets. Lagrer dere install fila direkte på minnekortet, og sletter denne når dere har fått installert det dere skal installere?

Når jeg etter hvert får meg større minnekort, hvordan får jeg kopiert over de diverese appene og widgetene fra den gamle til den nye?

Mvh Vidar

Nå skal ikke jeg leke ekspert, men vil ikke diverse garantier ryke når du fikler slik med mobilen?

Hva med å heller kjøpe ei billig veske der du monterer en slaks snor, Bruker forøvrig en "pose" så du kan stramme, Disse snorene kan du jo eventuelt feste til et beltespenn om du føler for det

Du bruker appen som heter marked på mobilen, her kan du søke og bla gjennom forskjellige kategorier og innstalere direkte derfra, ingen APK filer osv.

APK filer er kun om du finner programmer på internett med pcen, og vil ha dem på den måten...

Android 2.1 lar deg kun innstalere programmer på det interne minnekortet, du vil derfor ikke møte på dette problemet.

Følger med noe zip program ja, vet ikke hvor bra det er jeg, men har fungert helt kurrant til mine oppgaver så langt.

Lenke til kommentar

Mvh Vidar

Slik apps fungerer nå, (eller slik jeg bruker det). Så finnes alle apps på market place (nesten). Når du laster ned og installerer disse lagrer de seg automatisk på intern minnet. I 2.2 froyo vil appsene derimot bli lagret der det er plass og/eller du kan flytte dem etterpå.

Som zip så har jeg AndroZip, har aldri brukt programmet så kan ikke si stort om det, har det bare som backup visst det trengst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...