Thor - God Of Thunder Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Fanken...fekk IS'et mitt i dag, og det skulle faen ikkje være lett å montere.. etter å tatt den av og på MANGE ganger, som eg desverre måtte sidan eg ikkje fekk den våt nok til å skli på skjermen, så begynna det å samle seg hår på IS'et, og det va umulig å få vekk. Prøvde til og med med pinsett...så nå ser det ut som om eg har to lange grove striper over heile skjermen jaja, blir å bestille endå ein då Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) tror vist det står noe sånt som 1.15.405.4 når du sjekker programvare info på telefonen, så er det bare å kjøre på med root uten goldcard X.XX (in this case 1.15) is the ROM version. Higher means newer. All these roms are 1.15 so they are all the same ROM. YYY (405, 110, 60 etc) is the Region/Network code. Higher does NOT mean newer. this number tells you Who, and Where the ROM is intended for: 405 means it is a European HTC ROM 110 means it is a T-Mobile Europe ROM 60 means it is an Orange ROM 61 is Vodafone i believe Asian devices have codes in the 700 range Endret 3. mai 2010 av kewell79 Lenke til kommentar
dr. S Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Fanken...fekk IS'et mitt i dag, og det skulle faen ikkje være lett å montere.. etter å tatt den av og på MANGE ganger, som eg desverre måtte sidan eg ikkje fekk den våt nok til å skli på skjermen, så begynna det å samle seg hår på IS'et, og det va umulig å få vekk. Prøvde til og med med pinsett...så nå ser det ut som om eg har to lange grove striper over heile skjermen jaja, blir å bestille endå ein då Hvordan passet det på? Fikk IS fra Zagg i posten i dag, men har ikke montert det. Fra det jeg kan se passer ikke shieldet helt ut til kantene av skjermen (slik at det dekker den svarte rammen rundt skjermen. Hadde jo forventet at det skulle gå kant i kant med overgangen "svart ramme" og "brun ramme". Der kan man jo føle en liten kant fra før. Sorry litt rotete skrevet, men regner dere forstår. Har som sagt ikke montert det, kun første øyekast. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (takk for hjelp til dere som svarer; orker ikke å bruke mye plass på å sitere hver gang) Var det sånn at det var flere som har problemer med tilkobling av 3G (mobilt nett)? Altså, jeg kobler på, men dersom den mister signalet etter en stund, ser det ut til at den strever med å koble seg på igjen, og jeg tror en restart må til. Nå f.eks. har den mistet 3G ('H'-en oppe i hjørnet er borte), og når jeg går inn på Mobilt Nettverk er det grået ut, men krysset av, og det står "Slår på...". Men det skjer jo ikke stort... Ta høyde for at jeg kanskje rett og slett er i et område uten særlig dekning akkurat nå, men jeg har da hatt 3G her jeg sitter nå før. Jeg spør fordi jeg mener å ha lest at andre har det samme problemet? Lenke til kommentar
carwin Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Den finnes jo ikke på lager noen av disse stedene ifølge elkjop.no. Merkelig å ha tilbud på noe som ikke finnes inne? Når det gjelder Elkjøp er det dessverre ganske vanlig... Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Fanken...fekk IS'et mitt i dag, og det skulle faen ikkje være lett å montere.. etter å tatt den av og på MANGE ganger, som eg desverre måtte sidan eg ikkje fekk den våt nok til å skli på skjermen, så begynna det å samle seg hår på IS'et, og det va umulig å få vekk. Prøvde til og med med pinsett...så nå ser det ut som om eg har to lange grove striper over heile skjermen jaja, blir å bestille endå ein då Hvordan passet det på? Fikk IS fra Zagg i posten i dag, men har ikke montert det. Fra det jeg kan se passer ikke shieldet helt ut til kantene av skjermen (slik at det dekker den svarte rammen rundt skjermen. Hadde jo forventet at det skulle gå kant i kant med overgangen "svart ramme" og "brun ramme". Der kan man jo føle en liten kant fra før. Sorry litt rotete skrevet, men regner dere forstår. Har som sagt ikke montert det, kun første øyekast. Det stemmer det. Og det er enkelt å greit for at det skal være enklare å få den til å passe. Om den hadde passa "akkurat" hadde det vore slik at om den kom "litt" over kanten, kan man ved eit uhell rive den av. Passformen er ingenting å seie på, bli veldig bra. har bestilt 2 nye pakker med IS ink. påføringsspray, som gjer det _mykje_ lettare å montere filmen. Har eit VELDIg viktig tips til deg før du monterar det: IKKJE ta den av fleir enn to gonger, hår, støv etc. festar seg med ein gong, og er umulig å fjerne igjen. prøvde til og med med pinsett å fjerne noko hår eg fekk under, og det var ikkje mulig å fjerne. Ta masse av det vannet du får med under, og litt på skjermen, slik du har muligheitar for å justere skjoldet litt Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Er det noen som vet om øreplugger som kan styre musikk spilleren på Desire? Tenker på volum, next, back osv. Lenke til kommentar
Sneeky Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Man kan ihvertfall styre play, next og back. Vil absolutt volum er mulig også. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (takk for hjelp til dere som svarer; orker ikke å bruke mye plass på å sitere hver gang) Var det sånn at det var flere som har problemer med tilkobling av 3G (mobilt nett)? Altså, jeg kobler på, men dersom den mister signalet etter en stund, ser det ut til at den strever med å koble seg på igjen, og jeg tror en restart må til. Nå f.eks. har den mistet 3G ('H'-en oppe i hjørnet er borte), og når jeg går inn på Mobilt Nettverk er det grået ut, men krysset av, og det står "Slår på...". Men det skjer jo ikke stort... Ta høyde for at jeg kanskje rett og slett er i et område uten særlig dekning akkurat nå, men jeg har da hatt 3G her jeg sitter nå før. Jeg spør fordi jeg mener å ha lest at andre har det samme problemet? Jeg skifter mellom 3G og wifi hele tida, og har aldri hatt noen problemer med det. Lenke til kommentar
rioi Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Er det noen fordeler med rooting bortsett fra betalapps? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Man kan ihvertfall styre play, next og back. Vil absolutt volum er mulig også. Med et vanlig trådbassert headsett med mic, som har bare en knapp for å svare å legge på, så har man Play = 1trykk Pause = 1 trykk Next = 2 raske trykk Ikke volum og ikke Back... Jeg mener å huske iphone hadde back også (3 raske trykk), men finner ikke riktig tastekombinasjon på desire, så tror ikke det er mulig... Jeg har et headsett til 1000kr (øreplugger), bra lyd selv om det ikke er dedikerte hodetelefoner. Men man får dedikerte hodetelefoner med mer avansert styring, de har som oftest volumratt for manuelt volum, ikke volumstyring til telefonen. Endret 3. mai 2010 av Tore Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Er det noen fordeler med rooting bortsett fra betalapps?Man kan bruke betal-apps uten å roote. Lenke til kommentar
rioi Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hvilket betyr at rooting er totalt bortkastet? Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hvilket betyr at rooting er totalt bortkastet? Nei. man kan blandt annet lagre apps på minnekort. Som vil seie at man kan ha mange fleir apps på mobilen utan at minne blir fullt. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Er det noen som vet om øreplugger som kan styre musikk spilleren på Desire? Tenker på volum, next, back osv. Jeg venter på to fjernkontroller i posten, så når de er på plass kan jeg komme med tilbakemelding på hvordan de virker. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Noen som har funnet en løsning med at mobilt nett ikke vil slå seg på etter du har hatt det av en stund? UTENOM at du må slå av og på flymodus? Anyone? Merkelige greier. Har det samme problemet selv. har lest om mange som har dette problemet... hva abb. har du? Det var dette jeg mente i innlegget mitt over her, så det er visst flere som har samme problem, da. Jeg har forøvrig Tele2 og må ha på roaming for at mobilt nettverk skal fungere, siden Tele2 bruker NetComs nett (visstnok derfor). Hvordan er det med firmware oppdateringer til disse telefonene? Kalles vel kanskje ROM her, da. På SE telefonen jeg hadde, var det en egen oppdateringsfunksjon som koblet seg opp til en server og sjekket om det var kommet noe nytt. Hvordan gjøres det her, og hvordan vet jeg om jeg har nyeste firmware (og software for den saks skyld)? [endret] OK - fant ut hvor det står hvilke versjoner jeg har. Men hvordan oppdaterer man, og hvordan får man vite at det er noe nytt?[/endret] Endret 3. mai 2010 av John P. Lenke til kommentar
ixpfah Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Jeg har fått problemer med Exchange server sync'en. Den vil ikke synkronisere, og jeg får stadig feilmeldinger om "Exchange sync error: Unable to connect to the server.". Jeg har satt opp Exchange ActiveSync med Gmail-kontoen min, og den har fungert upåklagelig inntil et par dager siden. Nå driver den bare og roter, klarer ikke oppdatere innboksen, oppdaterer bare et par gamle mailer osv. Er det noen som vet hvordan dette kan løses? Endret 3. mai 2010 av ixpfah Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 virker sånn på dennne tråden at det bare er bugs å andre plager på denne mobilen,blir skremt av av dette.Hadde tenkr å kjpøe desire men vet ikke om det er så lurt,når man ser hvor mye plager dere har Telefonen er fantastisk. Jeg har personlig ikke hatt noen problemer med den overhodet, og jeg har brukt den MYE. Grunnen til at det er et par folk som klager over "bugs" er nok tredelt: 1. Folk er bygd sånn at de har lavere terskel for å logge seg inn på et diskusjonsforum for å klage på noe, fremfor å skryte. De som er fornøyde med telefonen gir mindre lyd fra seg. 2. Telefonen har en stor rekke av mer eller mindre utprøvde tredjepartsprogrammer, som kanskje kan skape trøbbel. Så lenge man er forsiktig med hva man installerer bør det gå fint. 3.I tillegg,Desire er en ganske avansert telefon. Mye av det folk klager på lar seg lett løse ved å lese manualen eller faktisk lære seg hvordan telefonen fungerer. ok det var godt å høre,da går jeg for desire likevel istedet for x10 Det kan du trygt gjøre. Er ganske så godt fornøyd med telefonen, selv om jeg har litt start problemer. Som sagt er dette min første "ordentlige" smart-phone, så jeg forventet en liten dose hodebry og tilvenning når jeg bestilte den. Men et par-tre uker til med fikling og prøving og feiling er jeg sikker på jeg har fått skikk på denne mini-computeren her Lenke til kommentar
Kasper22 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 OK - fant ut hvor det står hvilke versjoner jeg har. Men hvordan oppdaterer man, og hvordan får man vite at det er noe nytt? Samme sted du fant programvareversjon tipper jeg. Instillinger/Om telefonen/ oppdatering (øverst i listen) Lenke til kommentar
junkish Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) så rart, jeg fikk min nye desire som har en merkelig pixelfeil den er cyan på hvit bakgrunn og ikke svart. den synes bare på hvite og røde bakgrunner den er svart på rød, men synes ikke på blå osv. den kan ikke være død da ? er 3. jeg har prøvd som har pixelfeil eller støv på insiden av glasset:P Endret 3. mai 2010 av junkish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå