mcbanan Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg slet med å sende mms og, men så prøvde jeg å skrive i tillegg til bildet, etter det har det fungert helt fint Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Noen som vet hvordan man endrer album art på telefonen eventuelt på pcen? bump Bruk MediaMonkey, og velg at du vil lagre Album art til ID3 tagg, ikke til folder.jpg. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Ser ut som desire har en feil når det gjelder sending av mms Jeg har telenor og får motta mms men ikke sende. Prøvde på torsdag med net com, då fekk jeg sende flere den kvelden, men neste dag gjekk det ikke. Har prøvd å tilbakestille mobilen, og har slettet apn og lagt det inn manuelt. ingen ting nytter. Har vert i kontakt med telenor, htc og forhandler. Ingen finner hva som er feil. Fekk ny mobil, men den er akkurat lik. Prøvde også en tredje mobil, men det går ikke å sende. Av og til kommer det opp generisk nettverksfeil men som regel kommer det ikke opp at noe er feil, men mms kommer aldri fram til mottaker. Til dere som sier det funker med mms, har dere sjekket at mmsen kommer frem? Syns dette er forferdelig synd da jeg sender mms daglig. Er jo ellers en fantastisk mobil. Jeg måtte bare teste. Jeg sender sjelden MMS. Jeg prøvde først å lage en melding og så legge ved et bilde: Feilmelding. Når jeg tok et bilde og valgte send gikk det fint. Jeg har Telenor. Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Fantastisk telefon! Men det er en ting jeg ikke får til å fungere, og det er sending av MMS. Er det noen som har MMS oppsett som fungerer for telenor abbonement? Jeg klarer å motta, men ikke å sende MMS. Fra Telenor.no: Manuelt oppsett av Internett og MMS for Android-telefoner: Velg følgende fra hovedmenyen: * Innstillinger * Trådløse nett * Mobile nettverk * Navn på aksesspunkt Velg Meny og Ny APN hvis det ikke er opprettet noen profil her på forhånd. Finnes det en profil fra før, kan du redigere ved å åpne den. Profilen skal inneholde følgende: Navn: Telenor APN: telenor MMSC: http://mmsc/ MMS proxy: 10.10.10.11 MMS port: 8080 MMS protocol: WAP 2.0 MCC: 242 MNC: 01 Resten av feltene kan stå tomme. Takk for svar! Men dette oppsettet har jeg prøvd. er det andre som bruker dette oppsettet, og får det til å fungere? Jeg klarer som sagt kun å motta MMS, ikke sende. Ser ut som desire har en feil når det gjelder sending av mms Jeg har telenor og får motta mms men ikke sende. Prøvde på torsdag med net com, då fekk jeg sende flere den kvelden, men neste dag gjekk det ikke. Har prøvd å tilbakestille mobilen, og har slettet apn og lagt det inn manuelt. ingen ting nytter. Har vert i kontakt med telenor, htc og forhandler. Ingen finner hva som er feil. Fekk ny mobil, men den er akkurat lik. Prøvde også en tredje mobil, men det går ikke å sende. Av og til kommer det opp generisk nettverksfeil men som regel kommer det ikke opp at noe er feil, men mms kommer aldri fram til mottaker. Til dere som sier det funker med mms, har dere sjekket at mmsen kommer frem? Syns dette er forferdelig synd da jeg sender mms daglig. Er jo ellers en fantastisk mobil. Sjekket litt nærmere på mine egne innstillinger. Der er navnet på apn "Telenor MMS" og ikke bare "Telenor". I tillegg står Autoriseringstype på "PAP" og APN-type på "mms" De 2 siste står ikke oppført i Telenors oppskrift. Har dere forresten 1 eller 2 apn fra Telenor? Jeg har 2, en som heter Telenor og en som heter Telenor MMS... Endret 25. april 2010 av bushwacker Lenke til kommentar
Geir68 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg har OneCall og roamer derfor på telenor sitt nett. Sender MMS både direkte og med handcent både med og uten ekstra tekst. Fungerer perfekt. Bruker APN fra OneCall sin side. Du kan jo sammenlikne det med telenor sitt oppsett! Lenke til kommentar
pollyanna Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg slet med å sende mms og, men så prøvde jeg å skrive i tillegg til bildet, etter det har det fungert helt fint Tusen takk for tipset. Når jeg nå skriver i tillegg til bilde funker det helt fint. Har forresten og 2 apn, en telenor og en telenor mms. Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg har Talkmore. Går det under Telenor, eller Netcom sitt nettverk? Jeg har ikke prøvd å gjort noe med de instillingene forresten, jeg har bare sendt to MMS siden jeg fikk den, og jeg bare tok bilde, og sendte avgårde. Den første kom frem, de to andre gjorde ikke det :/ Nå begynner jeg å lure om det er samma driten med telefonen min. Vil en eventuell oppdatering fra HTC kunne ordne opp i dette? Dette er jo virkelig noe som burde vært i orden, ifra da man tar telefonen ut av boksen... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Ødela min iPhone 2G for litt siden, vet ikke helt om jeg skal gå over til Android. Desire virker egentlig perfekt, men syns designet er alt, alt for kjipt! Smak og behag er forskjellig, synes Desire har mye bedre design enn iphone. Ellers er jo telefonene til HTC ikke laget for og markedsført mot homofile slik som produktene til Apple er. Ikke at det er noe galt i at de får tilpassede produkter, men målgruppen for Desire er jo mye større. Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Ødela min iPhone 2G for litt siden, vet ikke helt om jeg skal gå over til Android. Desire virker egentlig perfekt, men syns designet er alt, alt for kjipt! Smak og behag er forskjellig, synes Desire har mye bedre design enn iphone. Ellers er jo telefonene til HTC ikke laget for og markedsført mot homofile slik som produktene til Apple er. Ikke at det er noe galt i at de får tilpassede produkter, men målgruppen for Desire er jo mye større. Hahaha! Quote of the day, no doubt! :!: Men kan være enig i at Desire ikke er verdens mest spennende telefon å se på, men den er da uten tvil ti tusen ganger penere enn det trauste designet till iPhone?? Synes jeg ihvertfall... Men ja, Legend design på Desire, hadde vært optimalt Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Tenker da på musikk og bilder osv! Hvor går man får og skifte ifra internminnet til SD kortet? Det lagres automatisk på minnekortet... Som bruker har du ikke tilgang til å bruke internminnet på telefonen. /Espen Prøvde og sende over en video på 220 mb ifra pc`n.. men funket ikke da det ikke er nok minne! Det lagres på internminnet.. ser at mb`ene forsvinner ifra internminnet når jeg overfører.. så dette var rart Hvordan har du da koblet den til pcen? Hvis du kobler den til pcen og velger "Disk Drive" på telefonen... Da dukker minnekortet opp i "Min datamaskin" og du kan kopiere filmen dit. Du finner den igjen under "Photo" på telefonen... Sikkert et dumt spørsmal, men likevel ... Jeg klarer ikke å finne ut av hvordan jeg sletter musikk på mobilen. Må jeg koble den til pc-en hver gang jeg ønsker å slette? Du kan slette med "Astro", en filutforsker du finner på Market. Bare hold over fila du vil slette, velg "Edit / Delete".. /Espen Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hvordan kan jeg sjekke hvor mye av internminnet jeg har brukt? Lenke til kommentar
osmano Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Hvordan kan jeg sjekke hvor mye av internminnet jeg har brukt? Meny > Innstillinger > Lagring på SD-kort og telefon Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 (endret) Noen som har et tips til program angående nedlasting av norske podcaster til Desiren? Endret 25. april 2010 av ferrek Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Recovery fungerte ikke. Måtte velge å slette alle data for å fikse telefonen. For å komme inn i bootloaderen kan man også holde volum ned når man skrur på telefonen. Lenke til kommentar
xHEROx Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Da har jeg hatt telefonen litt over 24-timer. Og begynner å like den mer og mer. Men et par ting irriterer meg. 1, får ikke endret noe på kontaktene mine når de ligger inne som sim kort-kontakter. Noen som vet hvordan jeg eventuelt overfører de til telefonminnet? Og, en ting til. Bruker det vanlige SMS-programmet som følger med, men finner ikke ut hvor meldinger man skriver, og går ut av blir lagret. "Kladd"-mappe etc? Lenke til kommentar
gas62 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Noen som har et tips til program angående nedlasting av norske podcaster til Desiren? Jeg bruker Google Listen til å laste ned bl.a. Herreavdelingen, Verdt å vite og 20 Spørsmål. Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Da har jeg hatt telefonen litt over 24-timer. Og begynner å like den mer og mer. Men et par ting irriterer meg. 1, får ikke endret noe på kontaktene mine når de ligger inne som sim kort-kontakter. Noen som vet hvordan jeg eventuelt overfører de til telefonminnet? Og, en ting til. Bruker det vanlige SMS-programmet som følger med, men finner ikke ut hvor meldinger man skriver, og går ut av blir lagret. "Kladd"-mappe etc? SMS-kontakter: Kontakter -> Meny -> Import/eksport -> importer fra SIM-kort. Når kontaktene er overført kan du gå til Kontakter -> Meny -> Vis -> Huk bort SIM. Da slipper du duplikate kontakter. Kladd i meldinger: Gå inn i meldinger og trykk på meny-knappen og du vil få fram et "kladd" ikon. Dette ikonet vises derimot bare hvis du faktisk har en kladd liggende. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Google ListenHva er dette? Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Google ListenHva er dette? Skal man dra en konklusjon fra tingene han nevnte, så vil jeg tro det er en app for å laste ned/streame podcasts? Lenke til kommentar
aJens1 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Noen som har et tips til program angående nedlasting av norske podcaster til Desiren? Jeg bruker BeyondPod Podcast, funker veldig bra. Kan benyttes til RSS også.. EDIT: Skriveleif Endret 26. april 2010 av aJens1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå