carwin Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Så hvordan får jeg tilgang til betal apps? Eneste guide jeg har funnet snakket om noe rooting av tidligere android os. Norge er foreløpig ikke inkludert i den svært eksklusive gruppen land som har tilgang på betal-apps. For at vi skal få tilgang på disse, må telefonen derfor "rootes" (omtrent det samme som jailbraking av en iPhone, tror jeg). Alternativt går det visstnok an å sette inn et sim-kort fra USA. Da tror Market at du er amerikaner, og gir deg tilgang på slike apps. Før du spør: Desire har man foreløpig ikke klart å roote tilfredsstillende, så vidt jeg vet. Jeg postet dette innlegget i "Anbefalte programmer til Android"-tråden i går: Jeg fant en utvei for å kjøpe betal-apps på android market i dag. Beklager hvis denne løsningen er postet her tidligere. Jeg hadde et brukt at&t simkort liggende. Disse fåes kjøpt for en femmer på ebay. Jeg satte kortet i telefonen (HTC Desire), og da jeg åpnet market var betal-apps på plass. Market-appen godtok av en eller annen grunn ikke visa-opplysningene mine, så jeg opprettet en Google Checkout-konto. Etter å ha valgt app, kom Checkout automatisk opp som betalingsmåte og appsen lastet ned. Lenke til kommentar
chennie222 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Sikkert et dumt spørsmal, men likevel ... Jeg klarer ikke å finne ut av hvordan jeg sletter musikk på mobilen. Må jeg koble den til pc-en hver gang jeg ønsker å slette? Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Bruker du Locale? Yes, lastet ned locale, men brukte det ikke. Fjernet det nå. Hater feilmeldinger Får også slike feilmeldinger innimellom, men har ikke locale. Bryr meg uansett ikke så mye, i mitt hode er det nesten forventet med et par "hiccups" med så avansert OS og telefon generelt. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Har vurdert denne telefonen, som min første "over-gjennomsnittet-avansert-mobil", men hvordan er batteritiden? Lenke til kommentar
edge Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Har vurdert denne telefonen, som min første "over-gjennomsnittet-avansert-mobil", men hvordan er batteritiden? Holder gjennom dagen Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Har vurdert denne telefonen, som min første "over-gjennomsnittet-avansert-mobil", men hvordan er batteritiden? Holder gjennom dagen Spørs da helt på bruk. Mye surfing, gps, spilling eller annet krevende bruk tapper den raskt for batteri. Lenke til kommentar
elcurry Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Er det noen som har opplevd at mobilen går "amok" når man kobler til et senheiser headset? Når headsetet er koblet i så bytter mobilen sanger og gjør mye annet rart. Det virker som om den registrerer vridninger i pluggen som om den skal bytte musikk osv. Kanskje det er at den gjenkjenner headsetet som et med innebygde volumknapper, knapper for å skifte musikk osv. Merkelig er det i allefall. Forøvrig har ikke headsetet oppført seg sånn med n900 og nokia 5800 Jeg har opplevd akkurat det samme med mine Sennheiser øreplugger, men da i Spotify. Mobilen hoppet mellom sanger i hytt og pine. Kjørte en reboot, og da løste det seg. Dette var for 3 dager siden. Har ikke opplevd det siden. Det fungerte ikke akkurat hos meg. Problemet fortsetter, og det både i den innebygde musikkspilleren og i Spotify. Utrolig kjipt siden jeg hadde blitt litt glad i det headsettet og. =/ Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Er det noen som har kjøpt et batteri med større kapasitet? Før dere gjør det, bør dere lese denne posten. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=649770 Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Er det noen som har opplevd at mobilen går "amok" når man kobler til et senheiser headset? Når headsetet er koblet i så bytter mobilen sanger og gjør mye annet rart. Det virker som om den registrerer vridninger i pluggen som om den skal bytte musikk osv. Kanskje det er at den gjenkjenner headsetet som et med innebygde volumknapper, knapper for å skifte musikk osv. Merkelig er det i allefall. Forøvrig har ikke headsetet oppført seg sånn med n900 og nokia 5800 Jeg har opplevd akkurat det samme med mine Sennheiser øreplugger, men da i Spotify. Mobilen hoppet mellom sanger i hytt og pine. Kjørte en reboot, og da løste det seg. Dette var for 3 dager siden. Har ikke opplevd det siden. Det fungerte ikke akkurat hos meg. Problemet fortsetter, og det både i den innebygde musikkspilleren og i Spotify. Utrolig kjipt siden jeg hadde blitt litt glad i det headsettet og. =/ Står litt på nettet om akkurat dette problemet. Hovedsaklig er det at Desire gjenkjenner hodetelefoner som hodesett. Siden hodetelefoner ikke har kontroller for play/pause osv, vil den oppføre seg slik den gjør... Sjekk ikonet du får opp når du plugger inn hodetelefonene, det skal være et ikon med en hodetelefon, og ikke hodesett med mikrofon (se bildet i spoiler, de to nederste ikonene)... Jeg har prøvd med 3 forskjellige hodetelefoner og ett hodesett, og har ikke fått noen problemer. Forhåpentligvis er dette en softwarefeil med mobilen som kan rettes opp i en oppdatering. Edit: skrivefeil Endret 24. april 2010 av bushwacker Lenke til kommentar
albertotomba Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Fantastisk telefon! Men det er en ting jeg ikke får til å fungere, og det er sending av MMS. Er det noen som har MMS oppsett som fungerer for telenor abbonement? Jeg klarer å motta, men ikke å sende MMS. Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Fantastisk telefon! Men det er en ting jeg ikke får til å fungere, og det er sending av MMS. Er det noen som har MMS oppsett som fungerer for telenor abbonement? Jeg klarer å motta, men ikke å sende MMS. Fra Telenor.no: Manuelt oppsett av Internett og MMS for Android-telefoner: Velg følgende fra hovedmenyen: * Innstillinger * Trådløse nett * Mobile nettverk * Navn på aksesspunkt Velg Meny og Ny APN hvis det ikke er opprettet noen profil her på forhånd. Finnes det en profil fra før, kan du redigere ved å åpne den. Profilen skal inneholde følgende: Navn: Telenor APN: telenor MMSC: http://mmsc/ MMS proxy: 10.10.10.11 MMS port: 8080 MMS protocol: WAP 2.0 MCC: 242 MNC: 01 Resten av feltene kan stå tomme. Lenke til kommentar
Augusta Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hei, jeg fikk koblet meg på universitetsnettverket i Tromsø ved å følge anbefalingen jeg fikk her i tråden(Forandret ikke på noen ting) og det virket fint. Fortalte dette til servicen der borte, men de mente på at jeg var den eneste som hadde klart det. Vet ikke om det er fordi jeg har android 2.1 eller hva det er, men jeg er i allefall lykkelig fornøyd med å bruke mobilen min på nettet der! Noen tips? Jeg har Legend og den koblet rett opp på Uit sitt nett den og, trengte ikke å endre på noen innstillinger. Hvor fant du denne oppskriften? Jeg har lett, men finner ikke. Kom meg ikke på nett på Uit med min Desire. Lenke til kommentar
dr. S Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hvor fant du denne oppskriften? Jeg har lett, men finner ikke. Kom meg ikke på nett på Uit med min Desire. Lenger tilbake i posten har jeg postet følgende oppskrift: Koble til "Eduroam", velg PEAP og MSCHAPV2. Identitet: legg inn brukernavnet ditt etterfulgt av @uit.no ([email protected]) Anonym identitet: la stå tom. Passord: passordet du bruker på UiT. La det gå litt tid (flere minutter) når du kobler til... Tar litt tid første gang og man kan fort tro at det ikke fungerte Fungerte fint på min Desire. Har også sett det fungere på Hero med Android 1.5. Kan du evt fortelle litt mer detaljert om hva du ikke får til? Lenke til kommentar
Augusta Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Hvor fant du denne oppskriften? Jeg har lett, men finner ikke. Kom meg ikke på nett på Uit med min Desire. Lenger tilbake i posten har jeg postet følgende oppskrift: Koble til "Eduroam", velg PEAP og MSCHAPV2. Identitet: legg inn brukernavnet ditt etterfulgt av @uit.no ([email protected]) Anonym identitet: la stå tom. Passord: passordet du bruker på UiT. La det gå litt tid (flere minutter) når du kobler til... Tar litt tid første gang og man kan fort tro at det ikke fungerte Fungerte fint på min Desire. Har også sett det fungere på Hero med Android 1.5. Kan du evt fortelle litt mer detaljert om hva du ikke får til? Det første som kom opp var vel "skriv inn passordet for akkreditivlageret". Husker ikke hva jeg gjorde der. Er det der passordet jeg har skal skrives inn? Jeg hadde som sagt ikke de innstillingene så trykte litt vilt....gleder meg til mandag, da skal jeg teste. Krysser fingrene. Endelig noe å gjøre mens man er på uni, wohoo! Endret 24. april 2010 av Augusta Lenke til kommentar
dr. S Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 @Augusta: lykke til Men skulle tru du hadde det travelt på Uni i disse eksamenstider? Lenke til kommentar
Augusta Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 @Augusta: lykke til Men skulle tru du hadde det travelt på Uni i disse eksamenstider? Hahaha. Ja, har jo det. Men trenger litt virkelighetsflukt innimellom. Jepp, skal teste. Du få krysse fingrene. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 (endret) Hvordan er vibreringsfunksjonen på denne?|Kan du stille frlere profiler, eller kun av/på? Har ein Nokia E72 nå og synest den er for svak, er ikkje alltid ein merker det når ein har den i lomma. Du kan lage profiler med dette programmet, da blir det slik som på de fleste andre telefoner. Ser flere har etterlyst dette også. http://www.androlib.com/android.application.softxperience-android-quickprofiles-jFB.aspx Mener det var en her som etterlyste en "walkie talkie" app, så da kom jeg over denne. Ikke testet selv, men verdt å se på for vedkommende. http://www.andro-ix.com/apps/virtualwalkietalkie/ Endret 24. april 2010 av svortevik Lenke til kommentar
rioi Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Besto elektrikerfagprøva i går så som gave til meg selv bestilte jeg meg Desire. Gleder meg til den dukker opp i posten på tirsdag. Måtte ut med 3850 for telefonen uten abb. God pris det da:) Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg har hentet ned Handsent SMS og bruker denne. Problemer er at alle SMS kommer "to ganger" i statusbar. Default SMS-app tar jo også imot meldinger. Spørsmålet er hvordan jeg forteller mobilen at det er kun Handsent jeg skal bruke. Eller er det slik at jeg må leve med å motta alle meldinger to ganger om jeg ønsker å bruke noe annet enn det som er standard? Det samme gjelder om man ønsker å bruke et annet mailprogram. Isåfall er jo det ikke smart fordi åpenheten i systemet har en bismak. Lenke til kommentar
edge Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Jeg har hentet ned Handsent SMS og bruker denne. Problemer er at alle SMS kommer "to ganger" i statusbar. Default SMS-app tar jo også imot meldinger. Spørsmålet er hvordan jeg forteller mobilen at det er kun Handsent jeg skal bruke. Eller er det slik at jeg må leve med å motta alle meldinger to ganger om jeg ønsker å bruke noe annet enn det som er standard? Det samme gjelder om man ønsker å bruke et annet mailprogram. Isåfall er jo det ikke smart fordi åpenheten i systemet har en bismak. Gå inn på stock melding-greia, menu, settings, så fjerner du haken for recieved notification. Burde fikse biffen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå