Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?

Evju

Anbefalte innlegg

noen som har peiling på hvor lenge den vil stå som plukket på mpx?

gjort d siden i går formiddag nå..

Da hadde jeg definitivt kontaktet de! Den bør normalt ikke stå til plukking noe særlig mer enn et par timer.

Har sendt en mail nå, så får jeg se hva de sier:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var min endelig i hus også. Førsteinntrykket er at denne rocker absolutt alt jeg noensinne hadde ventet og drømt om. Helt sjuk skjerm, diiiger og vanvittige farger. Lett å sette opp, kalender, kontakter og mail var syncet fra google på 20 sekunder.. Mye å sette seg inn i og tweake og fikse og styre og ordne.

KOOOOS! De som ikke har fått enda - GLED DERE!

Lenke til kommentar
Hvor viktig er det egentlig, dette med å lade tre timer før du skrur den på? Jeg trenger å ringe nå egentlig. Hva er konsekvensene?

Etter det jeg har lest kan du trygt ignorere det. Jeg finner ikke lenke nå men folk som har greie på det sier at denne typen batterier er immun mot alle former for minne og slikt.
Lenke til kommentar

DA har jeg vært å hentet mitt ønske :)

Hvor viktig er det egentlig, dette med å lade tre timer før du skrur den på? Jeg trenger å ringe nå egentlig. Hva er konsekvensene?

Ingen konsekvenser nå som vi har Li-Ion batterier. :)

De har faktisk bedre av å 'klattlades' enn å tømmes og så lades helt opp gang etter gang.

Lenke til kommentar

Jeg har ladet den i 5-10 minutter, før jeg slo den på. Så lekte jeg med den hele kvelden i går mens den ladet. Tok en del timer før den var helt oppladet. Så slo jeg den av, tok ut batteriet, satte det inn igjen, og ladet det fullt opp i fred mens jeg sov.

Lenke til kommentar

De har faktisk bedre av å 'klattlades' enn å tømmes og så lades helt opp gang etter gang.

Har du link til det? :)

Er det hardere med batteriet å lade via stikkontakt framfor usbkabel?

Lenke til kommentar

Agreed :)

Det har ikkje skjedd noko med orderen min på Elprice endå, og når den blir sendt i dag, fordi Ms. Elprice sa det, så får eg den på Laurdag! :D

Enig med mange andre, elprice's dama tilstedelsværelse har vore avgjørande for at ikkje har bestilt av nokon andre i frustrasjon :p

Ingenting her heller. Ms Elprice svarte meg aldri på PM, så jeg endte med å sende mail til elprice support. Vil bare vite den blir sendt i dag jeg :(

Hei, jeg svarte deg på PM om at jeg måtte ha ordrenummeret ditt for å se på ordren. Men alle som har bestilt Desire (ihvertfall bestilt til og med i går) går ut idag.

På fredag skulle leverandøren vår legge ut tilbehør til Desire, da skal vi legge det ut hos oss, og jeg gir dere en lyd her når det er gjort

Mvh

Elprice.no

Ms. Elprice sa at butikkene bestiller selv. Var innom en butikk nå, de sa at sentrallageret får inn i dag og at de får tilsendt derfra og derfor kanskje har telefonen i morgen, trolig mandag.

På nettsidene deres står det at den blir sendt fra sentrallager om to dager?

(Jeg skal ha to, en bestilt til kona gjennom elprice.no, den andre er jobbtelefon så den må jeg handle i butikk med jobbens navn på kvitteringen)

Tenkte å handle den andre også på Elprice siden Ms. Elprice sier det er samme pris i butikk. Elkjøp tar over 500,- kr. mer i butikk.

Noen som vet om andre fysiske butikker som selger den "billig"? I Oslo syd/Kolboyn/ Ski området

Endret av chirsso
Lenke til kommentar

Har dessverre ikke link til det her på jobb-PC'en, men jeg har lest det flere steder hvor folk med ordentlig peiling har uttalt seg. Du finner nok med litt googling.

De fleste fordommer om vedlikehold av batteri stammer fra NiCad og NiMH - batterier som fungerer på en helt annen måte.

LiIon-batteriene har en innebygget chip som styrer ladingen. Bl.a er det ca 20% effekt igjen i batteriet når telefonen sier 'tom'. Dette for å øke levetiden til batteriet, siden det ikke tåler bra å bli ladet helt ut. Bruker du en 'batteritømmer' på et LiIon-batteri kverker du det...

Har ikke hørt at det skal være noe forskjell på levetid om du lader den fra stikkontakt eller fra PC. (Dette var jo en stor issue med NiCad og 'hurtigladere'). Tror du uansett er ganske langt unna grenseverdiene her. :-)

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke link til det her på jobb-PC'en, men jeg har lest det flere steder hvor folk med ordentlig peiling har uttalt seg. Du finner nok med litt googling.

De fleste fordommer om vedlikehold av batteri stammer fra NiCad og NiMH - batterier som fungerer på en helt annen måte.

LiIon-batteriene har en innebygget chip som styrer ladingen. Bl.a er det ca 20% effekt igjen i batteriet når telefonen sier 'tom'. Dette for å øke levetiden til batteriet, siden det ikke tåler bra å bli ladet helt ut. Bruker du en 'batteritømmer' på et LiIon-batteri kverker du det...

Har ikke hørt at det skal være noe forskjell på levetid om du lader den fra stikkontakt eller fra PC. (Dette var jo en stor issue med NiCad og 'hurtigladere'). Tror du uansett er ganske langt unna grenseverdiene her. :-)

PS. Det optimale for levetiden på et LiIon-batteri skal være å holde det mellom ca 35 og 80% ladet til enhver tid. Ikke alltid det er like praktisk, da men :hmm: ...

Hvordan er det med Android og Exchange nå?

Har HTC egne programmer som kjører det eller?

Går så det griner. Don't worry. :thumbup:

Lenke til kommentar

Når det gjelder førstegangsladning:

Det beste er å lese i manualen til telefonen å gjøre det som står anbefalt der. Står det ingenting om førstegangsladning tar batteriet neppe skade av å ikke lade fullt første gang.

Lenke til kommentar

Jeg har ladet den i 5-10 minutter, før jeg slo den på. Så lekte jeg med den hele kvelden i går mens den ladet. Tok en del timer før den var helt oppladet. Så slo jeg den av, tok ut batteriet, satte det inn igjen, og ladet det fullt opp i fred mens jeg sov.

Min skrudde seg på med en gang jeg puttet den i stikkontakten.. Så det har nok ikke stort å si om den er på under lading... Tenker da under førstegangslading.. :)

Endret av freddas
Lenke til kommentar

Når det gjelder førstegangsladning:

Det beste er å lese i manualen til telefonen å gjøre det som står anbefalt der. Står det ingenting om førstegangsladning tar batteriet neppe skade av å ikke lade fullt første gang.

Har i forbindelse med andre produkter, bl.a. batteridrill opplevd at manualen bare har sagt sprøyt om lading (mulig de har god avanser på nye batterier?).

Det beste er etter min mening å sette seg inn i egenskapene til de forskjellige batteri- og lader-typene. ;-)

Tror absolutt ikke at du gjør noe galt om du følger HTC sin oppskrift i dette tilfellet, dog.

Lenke til kommentar

her: li-ion

Lenke til kommentar

noen som kan bekjrefte at den syncer under mapper fra exchange? 2003 / 2007

Funker så det griner. Når du går inn i undermappen på telefonen så synker den den aktuelle mappen... Tror vi kjører Exchange 2007.

Telefonen er satt opp default til bare å synce de 3 siste dagene, men dette kan du selvfølgelig justere.

Det jeg ikke har sjekket er om du får er notification hvis du har satt på filtrering som sender mail direkte til undermappe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...