CurSe Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg skal selge en statuett som mest sannsynlig blir å gå til utlandet pga liten interesse for sånt her i landet og nå ble jeg usikker på hvor trygt det er. La ut en "salgsannonse" på et forum for slike statuetter og etter en liten stund fikk jeg en melding fra en spanjol som ønsket å kjøpe den. Han skrev en pm på det forumet og ba meg fortsette kommunikasjonen til en epostadresse han oppga. Etter noen korte meldinger til hverandre bestemmer han seg for å kjøpe den, men skal betale først når han har fått tilsendt en invoice til en ny epostadresse. Nå har jeg ikke tenkt å sende noe som helst før betalingen er mottatt, men lurer på om jeg ikke dropper å sende den til han når han ikke klarer å holde seg til en epostadresse. Høres bare mystisk ut i mine ører å kommunisere via forskjellige kanaler. Hvis vi later som at han sender meg penger via PayPal og statuetten min blir sendt avgårde, er jeg beskyttet på noen slags måte gjennom PayPal? Forholdsvis dyr sak jeg selger, 2300kr circa, så ville jo vært litt småsurt å tape de pengene selv om det ikke er verdens undergang. Jeg har hørt om at man som kjøper kan "file a claim" hvis f.eks pakken ikke dukker opp så fryser PayPal pengene dine fram til de finner en løsning. Meg bekjent så kan ikke pakkene til Posten spores noe særlig i utlandet, så hvordan kan jeg bevise at kjøperen har mottatt pakken sin? Ble rett og slett litt nervøs for dette salget, så jeg lurte på om det er noe jeg burde vite om når det gjelder salg av ting til utlandet og PayPal? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Be om direkte bankoverføring og si at du ikke tar på deg ansvaret for evt. leveringsfeil. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Mnja, det er jo en mulighet, men da mister man veldig mange potensielle kjøpere som ikke tør dette pga at man bor på hver sin side av kontinentet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå