Anti LFC Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Først deler jeg samlebokser, serier, dvder og BDer hver for seg, derretter alfabetisk innad. +1 Med dette systemet tar det både meg og andre noen få strakser å finne den filmen vi er ute etter Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Først deler jeg samlebokser, serier, dvder og BDer hver for seg, derretter alfabetisk innad. +1 Med dette systemet tar det både meg og andre noen få strakser å finne den filmen vi er ute etter Det som er så fint er at jeg ikke har noe problem med og finne filmene jeg er på jakt etter Jeg husker årstallene på alle filmene og jeg har sortert dem kronologisk og sjanger. Nå sitter jeg fast litt igjen her. Nå har jeg sortert alle enkelt dvdene. Den største hylla mi der jeg har alle enkelt dvder har jeg har sortert sammen alle sjangere og etter årstall. Så har jeg en annen med regissører. Det jeg lurer litt på nå. I den store hylla. Jeg har en del filmer som egentlig ikke tilhører der på en måte. Filmer som Childs play,brainscan og friday the 13th passer ikke akuratt inn i en serriøs samling. Jeg lurer på om jeg skal lage en egen hylle for filmer under snitt 6 kanskje ? Trur dere det kan funke ? Vil liksom ikke sabotere de serriøse filmene med fjas om dere skjønner.. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg sliter ENORMT med å sortere mine 12 filmer, og da har jeg tatt med de 3 jeg har på VHS og 2 på laserdisc. Jeg har i lang stund gått for alfabetisk, men jeg har nattelange kvaler om hvor jeg skal sette The Beast Of Yucca Flats. Under "B" eller under "T"? Dilemmaer! Jeg må virkelig beundre de som har mange 1000 filmer! Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Kos æss!! Serr. Jeg elsker og sortere og drive med film samlingen min. Noe av det beste jeg vet (Bortsett fra og se film da). Er vel en grunn at jeg har omøblert og sortert samlingen min 10 ganger det siste halv året. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Kos æss!! Serr. Jeg elsker og sortere og drive med film samlingen min. Noe av det beste jeg vet (Bortsett fra og se film da). Er vel en grunn at jeg har omøblert og sortert samlingen min 10 ganger det siste halv året. Jeg synes også det er morsomt. Problemet mitt for tiden er at forholdet filmsamling og hylleplass ikke henger helt sammen, så nå ligger en del av dem i kasser. Skal bli godt å få litt større plass senere. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Foretrekker å ikke sortere. Det gøyeste er å lete etter en film, for så å finne fem andre du kunne tenkt å se i stedet. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Tidligere sorterte jeg litt etter sjanger og tok det litt på feelingen egentlig. Etterhvert gikk jeg over til alfabetisk, og derfra er det ikke noe vei tilbake etter min mening. Alfabetisk er enkelt og ryddig. Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg sliter ENORMT med å sortere mine 12 filmer, og da har jeg tatt med de 3 jeg har på VHS og 2 på laserdisc. Jeg har i lang stund gått for alfabetisk, men jeg har nattelange kvaler om hvor jeg skal sette The Beast Of Yucca Flats. Under "B" eller under "T"? Dilemmaer! Jeg må virkelig beundre de som har mange 1000 filmer! Jeg sorterer alfabetisk, og jeg ignorerer alltid "the" i starten på tittelen, siden det er så mange som starter med det. Så feks. filmen The Shining havner på "S". Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Har alltid hatt alfabetisk, men etter at jeg flytta for en måned siden orka jeg ikke å sortere de i hylla, så jeg bare dyttet de inn sånn ca etter sjanger. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 I tillegg til å sortere etter sjangere så har jeg en egen seksjon med film-serier/oppfølger/hva enn jeg skal kalle det. Harry Potter 1 -6, Ringenes Herre 1 - 3, Oceans Eleven - Thirteen, Pirates of the Caribbean, osv. Veldig greit system for denne typen filmer, synes jeg. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Her kan dere se resultatet. Ikke sånn mega fornøyd men :/ Mest fordi det er så få filmer i hylla nå Endret 18. februar 2010 av spetwols Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Før tok jeg alfabetisk, men etter at jeg bytta hylle står alt tilfeldig. Får vel gidde å fikse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå