Gå til innhold

Forslag til sortering av DVD-filmer ?

spetwols

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har noen gode forslag på hvordan sortere dvd filmer ?

Sitter her nå med alle filmene på gulvet og grubler over en måte og sortere dem på.

Først en stund så hadde jeg alt alfabetisk. Så begynte jeg og få masse filmer. Så sorterte jeg etter bokser/limited editons osv. Filmene sorterte jeg etter Sjanger og årstall. Noen etter skuespiller og regissør .

Har i alt rundt 8 rom på en måte,hvor jeg har enkelt dvd. Hjemme snekra ass :D Det ser du i sigg!!!

Noen gode forslag til hvordan jeg kan sortere ? Lyst på noe nytt og spennende. Skal hvertfall ikke ha alfabetisk så det er helt utelokket.

Takker folkz!! :)

EDIT:

Legger til litt til. Så har jeg en del filmer som er mye svakere en andre. Jeg vil liksom ha en serriøs samling med serriøse filmer. Men har også en del andre filmer som på en måte ikke hører til der. Sånn som Friday the 13th filmene,Brainscan og childs play filmene osv. Men som jeg gjerne vil ha alikevel.

Litt vanskelig - Veldig vanskelig. En gang sorterte jeg ut gode filmer og dårlige filmer. Så de stod i 2 forkjellige hyller. Men blei for dumt på en måte.

- Fytti faen og mye jeg styrer med detta :p

Endret av spetwols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har prøvd å gjøre det enkelt og sortert etter genre.
-

Eg forstår ikkje at sjanger kan vera enkelt å sortera etter... Berre sjå på diskusjonane om topp 30-kåringane her på forumet.

Eg sorterer DVD, BD og HD DVD for seg, alfabetisk etter tittel på boksen.

Har lyst til å sortera etter regissør, men då må eg nesten blanda DVD og BD/HD DVD, og det vil kasta bort verdfulle cm i hyllene.

Lenke til kommentar

Sorterer etter regissør evt. forfatter (Star Wars, Stieg Larson f.eks) uavhengig av DVD/BD. Såpass dårlig klaring i min effektiviserte Ikeahylle, så litt klaring sier jeg i grunn ikke nei til. Kan forbanne meg i mange timer over en samleboks, hvor regissøren ikke er den samme fra film til film. Sjanger blir for min del håpløst og altfor flytende.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Jeg har serier for seg, samlebokser for seg og ellers etter sjangere hovedsaklig. Skrekk/zombie/terror pleier å gå ganske greit, men blir veldig vanskelig å holde seg til sitt eget system når det kommer til mange filmer. Kommer til å gå over til alfabetisk så fort jeg har tid. Eventuelt kronologisk kunne vært litt artig!

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp å sortere dvd-ene mine. :p

For øyeblikket er de ganske spredd også. Har en del hjemme hos familien min, på det gamle gutterommet, og tok med meg de jeg kan se igjen og igjen, samt noen jeg ikke hadde sett, opp hit, og jeg prøvde å ha de alfabetisk, men så gikk jeg tom for hylleplass for n-te gang, så nå ligger de bare i hulter til bulter her og der. :p

Lenke til kommentar

Database....

Sett bare ett lite klistremerke på hver eneste film du skaffer der de får ett nummer i stidende rekkefølge.

Legg ALLE filmene i en database med skuespiller, genre, regissør, etc.

Når du skal se en film kan du bare søke etter hvilken film du vil se... komedie, action eller etter en spesiell skuespiller.

Da lister databasen opp alle filmene som stemmer med søkene og viser hvilket nummer de har slik at du enkelt finner frem til de hvis du har stilt de opp etter rekkefølge.

Lenke til kommentar
var ikke det noen som foreslo etter farger? :>

Blir for random. Jeg vil ha alt i veldig system. Alfabetisk holder ikke engang. Nå har jeg kommet fra til at jeg skal sortere regissør>sjanger>kronologisk.

Skiller også ut land. Selfølgelig også tv serier,bokser,film figurer osv..

Lenke til kommentar
Database....

Sett bare ett lite klistremerke på hver eneste film du skaffer der de får ett nummer i stidende rekkefølge.

Legg ALLE filmene i en database med skuespiller, genre, regissør, etc.

Når du skal se en film kan du bare søke etter hvilken film du vil se... komedie, action eller etter en spesiell skuespiller.

Da lister databasen opp alle filmene som stemmer med søkene og viser hvilket nummer de har slik at du enkelt finner frem til de hvis du har stilt de opp etter rekkefølge.

Hørtes i grunn ganske genialt ut. Finnes det noen form for program for denne typen bruk? Hadde satt veldig pris på å få vite mer om dette.

Lenke til kommentar

Sortering er alltid vanskelig. F.eks. er ikke år alltid fastsatt etc.

Jeg sorterer etter utgiver + år, dette tar seg som regel pent ut i bokhyllen da hver utgiver som regel har et system i "ryggen" på filmene. Når det er sagt så har jeg ikke mer enn en bokhylle med filmer, så vet ikke hvordan det skalerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...