ChristianHA Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Heisann! Leter for tiden etter bil, og ser da spesielt på coupeer. Biler jeg har kikket på er Honda Prelude 3. gen, Toyota Celica og eldre Supra, Mitsubishi Eclipse, Mercedes CE, BMW E36 Coupe, Nissan 200SX og Audi 90. Aller helst har jeg lyst på en Prelude 2.2 med 4WS, men er vanskelig å få tak i orginale i god stand. Kravet jeg setter er at det må være manuelt gir, eneste unntaket er Mercedes CE hvor jeg kan ta til takke med automat. Har noen av dere erfaringer med noen av disse? Hvilke anbefaler dere, og hvilke bør jeg holde meg unna? Kan vel også nevne at 316, 318, 320, 230CE og Celica T200 1.8 ikke er interessant. Mvh, Christian Lenke til kommentar
rublings Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Kjøp deg en slik og monter på de originale lyktene igjen. Ikke mange 320CE der ute, skikkelig samlerbil. Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Meget interessant. Bare synd den står på feil side av landet. Jeg holder til i Stavanger ser du. Kan vel også nevnes at jeg kan strekke meg til 95 000, hvis noe veldig bra skulle dukke opp. Jeg kan heller ikke kjøpe bil med en gang, da jeg må ha 2 måneders lønninger for å få lån. Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Har du forresten noen erfaring med disse med tanke på kjøreegenskaper? Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) Jeg ville nok sett på Fiat Coupe, eller Alfa Romeo GTV hadde jeg vært deg. Spenstige, pene coupeer, med masse kjøreglede, som er spesielle i bybildet. De bilene du nevner er bilen man ser rundt hver eneste sving, og da kan man like godt kjøpe sedan hvis man skal ha noe vanlig. Endret 18. februar 2010 av Hansy Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Hehe jo selvfølgelig hadde det vært det beste! Men nå er jeg på ingen måte mekaniker, og kommer til å bli relativt avhengig av bilen, derfor holder jeg meg vekke fra italienere. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Har du forresten noen erfaring med disse med tanke på kjøreegenskaper? De er ikke akkurat stivt satt opp for å si det slik. Vet ikke om det er noen forandringer på 320CE, men 230CE er iallefall satt opp mer som en cruisebil/komfortbil. Er nok uansett ikke noen sporsbil, mer en cruiser med en kraftig og solid motor. Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Ja, den veier jo en del så kan vel egentlig ikke forvente noe annet. Andre erfaringer? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Ja, den veier jo en del så kan vel egentlig ikke forvente noe annet. Andre erfaringer? En litt spesiell og fin coupe er jo volvo c70 Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Volvo C70 er fin, ja. Problemet er at den billigste ligger ute til nesten dobbelte av mitt budsjett... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Nå har jeg ikke kjørt C70 selv, men de har jo rykte for seg og å ha kjøreegenskaper som en svamp i svinger ... Lenke til kommentar
-lost Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Jeg vil anbefale en Mitsubishi Carisma, ikke de tøffeste bila men de er ok. så er de meget driftssikre. Og vis du velger en 1.8 125HK så sparker detta faktisk godt unna når du bruker den litt aktivt. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Du må kødde nå, sant ..? Lenke til kommentar
-lost Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Du må kødde nå, sant ..? Jeg? Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Hadde fornuften seiret, kunne jeg gjerne kjøpt en Carisma. Vi hadde en med 1.6 literen før, og selv med kun 90 hester var den ganske sprek. Men akkurat nå ser jeg etter noe mer spennende enn en Carisma. Alle innspill tas i mot med takk! Endret 20. februar 2010 av ChristianHA Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Ja, du -lost. Når man spør etter tips til spennende coupeer med litt krutt under panseret er Carisma så langt unna man overhodet kan komme, nesten. Lenke til kommentar
-lost Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Ja, du -lost. Når man spør etter tips til spennende coupeer med litt krutt under panseret er Carisma så langt unna man overhodet kan komme, nesten. Den er kansje ikke så spennende, men den har bra nok motor vis man velger 1.8 literen. motormessig er den bedre enn de fleste toyota celica, der det er 1,8 liter med 115 hester... Og mitsubishi kan man hvertfall stole på, flere andre merker så bør man kansje setta av litt penger til reprasjoner. Men som sagt er det ikke en spennende bil, så vis man ikke vil bruke litt penger på styling så er kansje ikke bilen for den som vil ha en litt tøff en. Lenke til kommentar
ChristianHA Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Hvis jeg skulle kjøpt en Mitsubishi sedan hadde det uten tvil vært en 8. generasjons Galant. Men akkurat nå er jeg på utkikk etter cupeer, så jeg hadde satt pris på noen innspill angående det... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hvis du ikke trenger så mye krefter kan det jo skaffes en CLK som denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20948218 Men, mange av disse er jo utstyrt med ganske tamme motorer. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Hvis du ikke trenger så mye krefter kan det jo skaffes en CLK som denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20948218 Men, mange av disse er jo utstyrt med ganske tamme motorer. Da nå TS være veldig forsiktig med rust. Den bilen ser jo i utgangspunktet fin ut, men du ser iallefall ved nøkkelhullet på bakluken, rusten pipler frem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå