Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Coupe til 75 000

Anbefalte innlegg

Heisann!

Leter for tiden etter bil, og ser da spesielt på coupeer.

Biler jeg har kikket på er Honda Prelude 3. gen, Toyota Celica og eldre Supra, Mitsubishi Eclipse, Mercedes CE, BMW E36 Coupe, Nissan 200SX og Audi 90.

Aller helst har jeg lyst på en Prelude 2.2 med 4WS, men er vanskelig å få tak i orginale i god stand.

Kravet jeg setter er at det må være manuelt gir, eneste unntaket er Mercedes CE hvor jeg kan ta til takke med automat.

Har noen av dere erfaringer med noen av disse? Hvilke anbefaler dere, og hvilke bør jeg holde meg unna?

Kan vel også nevne at 316, 318, 320, 230CE og Celica T200 1.8 ikke er interessant.

Mvh,

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget interessant. Bare synd den står på feil side av landet. Jeg holder til i Stavanger ser du.

Kan vel også nevnes at jeg kan strekke meg til 95 000, hvis noe veldig bra skulle dukke opp.

Jeg kan heller ikke kjøpe bil med en gang, da jeg må ha 2 måneders lønninger for å få lån.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok sett på Fiat Coupe, eller Alfa Romeo GTV hadde jeg vært deg. Spenstige, pene coupeer, med masse kjøreglede, som er spesielle i bybildet. De bilene du nevner er bilen man ser rundt hver eneste sving, og da kan man like godt kjøpe sedan hvis man skal ha noe vanlig.

Endret av Hansy
Lenke til kommentar
Har du forresten noen erfaring med disse med tanke på kjøreegenskaper?

De er ikke akkurat stivt satt opp for å si det slik. Vet ikke om det er noen forandringer på 320CE, men 230CE er iallefall satt opp mer som en cruisebil/komfortbil. Er nok uansett ikke noen sporsbil, mer en cruiser med en kraftig og solid motor.

Lenke til kommentar

Hadde fornuften seiret, kunne jeg gjerne kjøpt en Carisma. Vi hadde en med 1.6 literen før, og selv med kun 90 hester var den ganske sprek.

Men akkurat nå ser jeg etter noe mer spennende enn en Carisma.

Alle innspill tas i mot med takk!

Endret av ChristianHA
Lenke til kommentar

Ja, du -lost. Når man spør etter tips til spennende coupeer med litt krutt under panseret er Carisma så langt unna man overhodet kan komme, nesten.

Den er kansje ikke så spennende, men den har bra nok motor vis man velger 1.8 literen. motormessig er den bedre enn de fleste toyota celica, der det er 1,8 liter med 115 hester... Og mitsubishi kan man hvertfall stole på, flere andre merker så bør man kansje setta av litt penger til reprasjoner.

Men som sagt er det ikke en spennende bil, så vis man ikke vil bruke litt penger på styling så er kansje ikke bilen for den som vil ha en litt tøff en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...