Ferdizz Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Hei, noen jeg kjenner var så uheldig at det startet brann i huset deres og alt inni huset ble kraftig røykskadet,og de har da en stasjonær pc, en skriver/skanner og en pc-skjerm.Prisen for å renske alt dette fra røyklukten osv var såpass dyr at de kunne heller kjøpe nytt for samme prisen, og de tilbudte meg da om jeg ville ha pcen og det andre, noe som jeg gjerne vil. Men så lurer jeg på, er disse pc komponentene brannfarlige? Og hvis jeg rensker de så godt jeg kan, er det da noen sjangs for at de ikke skulle fungere eller noe sånt? Noen tips til hvordan jeg burde renske pc delene? Takker for svar på forhånd . Lenke til kommentar
toazty Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 rens alt med isopropanol eller hva det heter.. og er du redd for at det skal ta fyr så kan du installere en mini brannslukker i pc'en, en slik rund dings som er beregnet på tv'er men fungerer fint i pc'en også. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Neida, vær glad du har skaffet deg en pc.... Bruk en kompressor og blås slik du ville gjort med støv.... Lenke til kommentar
toazty Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 regner med det er litt sot kanskje så det ligger for godt til å bruke kun luft , Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå