Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min aller første date!

Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Jeg er forelsket!

Og jeg har bestemt meg for å be ham med på date, enten han vil det eller ei

Men jeg lurer på følgende ting:

1

Er kino ok? Og er det ok å se Til Huttetuenes land? Det er jo en barnefilm, men vi er begge interssert i filmestetikk (noe jeg tror denne filmen har masse av).

2

Hvordan skal jeg spørre? Når skal jeg spørre?

3

Skal man gjøre noe mer etterpå? Er det for eksempel ok å gå på kino, så se om det blir noe mer, mat for eksempel? Hvordan skal jeg spørre om dette?

4

Jeg har hørt at en 1. date skal være så kort som mulig, men hva menes med dette? Er kino for lenge? Hvis vi spiser noe etterpå, skal jeg gå etter sånn 30-60 minutter? Hvordan skal jeg gå da? Si at jeg må et eller annet? Eller skal jeg bare pakke sammen sakene mine og si hadet og gå?

5

Hvordan skal jeg vise ham at jeg er interssert i ham som kjæreste og ikke venn?

Han er sjernert og ikke så flinkt sosial, så jeg er usikker på om han forstår det.

Kan jeg for eksempel ta og holde ham i handa under filmen?

Eller er det et tydlig tegn jeg kan sende ut som ikke kan misforståes, men ikke for påtrengende da.

PS: Jeg er 17 og han er 19 år og han går i parallelklassen min

Dette er min 1. date noensinne!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Anonym_*

Vi er ikke venner, men bekjente vil jeg si. Vi har vært på kanskje en fest sammen og gått på kafé to ganger (med andre fra skolen da). Jeg veit jo litt hvem han er, men vi har ikke fått sjansen til å komme så nær

Lenke til kommentar

1) Kino er fint, Barnefilm? Hmm... Ville valg no sikkert og mer mainstream først, men mulig du treffer innertier med den du snakker om:)

2) Bare å spørre det. Sende en melding er fint, Med humor:) "Da har vi en date! ;) gleder med" om han sier ja feks. Vil tro dette er best siden du sier han er litt sjenert. Mulig han går i vranglås om du spørr face-to-face.

3) Vanskelig å si, dersom det er en barnefilm går den vell tidlig. Kan være greit å ta en milkshake på MacDonalds. La det virke litt tilfeldig. Noe heavy "ut å spise" på første date kan være skummelt!:D

Bare sitte å snakke alene ved et bord kan være kos, evt be han hjem til deg om det passer slik.

4) se 3)

5) Veit ikke. Kansje prøv å skille tydelig at han ikke er som de andre vennene dine om du snakker om dem. Eller bare si det til han. Gi han komplimenter som er seksuelt rettet, feks starte meldingen med "hey sexy". Snakker dere mye på melding? FLørter han/du/dere på melding/msn/irl?

Lenke til kommentar

Så morro !

Viktigste er å ha det gøy tror jeg. Hvis du arbeider for at det skal bli vellykket kan det fort bli trykket stemning.

1: Kino er flotters det, men en liten matbit etterpå! Siden du bare er 17 kan du ikke gå på en bar etterpå. Husk at kino gjerne kan bli en plass hvor kommunikasjon ikke finnes, som er en befrielse for de som ikke er komfortable med de lange samtalene på førstedaten.

2: "Hei, vil du være med på kino", eller "hei, skal vi gå på kino". Bare spør!

3: Gjerne det. Hvor mye blir sagt på en kino? Sushi eller noe annet enkelt er midt i blinken :)

4: Har aldri hørt det. Kan ikke skjønne at det er noe hold i det...

5: Kroppsberøring :) Gjerne på kino, hvis det går bra! Kan jo på en eller annen lur måte (bruk DIN kvinnelist) få inn i samtalen at du synes han er pen, kjekk, har store muskler/at han kler å ha små muskler etc osv...

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar
Gjest Guest_yo_*

Du burde kanskje se det an litt med tanke på det å bli kjærester. Se an første daten - om den går fint, så kan det jo bli en til, osv. Ikke tenk så mye på hvordan du skal gjøre det, bare la ting flyte og se hvordan det går. :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*

Takk for alle de flotte svarene.

Han gutten er syk tror jeg, men skal prøve å spørre neste gang jeg møter ham :D

Dere tenker at jeg kasnkje driver å selger skinnet før bjørnen er skutt, men jeg synes det er veldg greit å få noen tips før jeg eventuelt står midt oppi det

Lenke til kommentar

Jeg er forelsket!

Og jeg har bestemt meg for å be ham med på date, enten han vil det eller ei

Men jeg lurer på følgende ting:

1

Er kino ok? Og er det ok å se Til Huttetuenes land? Det er jo en barnefilm, men vi er begge interssert i filmestetikk (noe jeg tror denne filmen har masse av).

Kino er helt greit, vil egentlig ikke anbefale det, fordi du sitter ved siden av hverandre i et par timer og er musestille, men i mangel på bedre ting å gjøre er det helt ok!

2

"Halla! Lyst til å se en kino eller? Jeg har en film jeg har sykt lyst til å se, hva med [filmnavn]?

3

Skal man gjøre noe mer etterpå? Er det for eksempel ok å gå på kino, så se om det blir noe mer, mat for eksempel? Hvordan skal jeg spørre om dette?

Ta det litt på sparket, føl på hvordan stemingen er. En tur er alltid fint å gå, iallefall etter en kino hvor dere sitter helt stille og ikke sier stort!

4

Jeg har hørt at en 1. date skal være så kort som mulig, men hva menes med dette? Er kino for lenge? Hvis vi spiser noe etterpå, skal jeg gå etter sånn 30-60 minutter? Hvordan skal jeg gå da? Si at jeg må et eller annet? Eller skal jeg bare pakke sammen sakene mine og si hadet og gå?

En helt tullete regel, bare glem det, gå nå du føler det passer. Har dere knallgod forbinnelse burde ikke teit regel si at du må gå.

5

Han er sjernert og ikke så flinkt sosial, så jeg er usikker på om han forstår det.

Eller er det et tydlig tegn jeg kan sende ut som ikke kan misforståes, men ikke for påtrengende da.

Gutter liker jenter med litt guts. Jenter er veldig mye "hint hint", prøv å si det rett ut.

"Tusen takk for i kveld, jeg hadde det kjempegøy. Jeg liker deg skikkelig godt".

Eller rett og slett gå inn for kysset. Som sagt, vågemot! :)

PS: Jeg er 17 og han er 19 år og han går i parallelklassen min

Dette er min 1. date noensinne!

Lykke masse til! :-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_Anonym

Hmm... Problem. Jeg tør ikke be ham med ut. Jeg trodde det gikk av seg selv når jeg hadde planen klar, det gjør det ikke. Jeg får meg bare ikke til å spørre ham... Vi snakker jo ikke så veldig mye (bare i erioder og når vi "må" være sammen") så det blir kanskje litt rart å be med face to face? Men melding på mobilen er nok enda verre :/ Jeg har mobilnummeret hans, men fikk det i forbindelse med en skoleopgave på tvers av klassene, sendte vel to meldinger i forhold til prosjektet, ikke noe mer. Så vi har ikke mye kontakt der. Spesielt fordi jeg ikke veit om han liker meg blir jo det rart...

Hvordan skal jeg be med ham ut? Hvordan er best? Og hvordan kan jeg faktisk greie det?

Lenke til kommentar

Hmm... Problem. Jeg tør ikke be ham med ut. Jeg trodde det gikk av seg selv når jeg hadde planen klar, det gjør det ikke. Jeg får meg bare ikke til å spørre ham... Vi snakker jo ikke så veldig mye (bare i erioder og når vi "må" være sammen") så det blir kanskje litt rart å be med face to face? Men melding på mobilen er nok enda verre :/ Jeg har mobilnummeret hans, men fikk det i forbindelse med en skoleopgave på tvers av klassene, sendte vel to meldinger i forhold til prosjektet, ikke noe mer. Så vi har ikke mye kontakt der. Spesielt fordi jeg ikke veit om han liker meg blir jo det rart...

Hvordan skal jeg be med ham ut? Hvordan er best? Og hvordan kan jeg faktisk greie det?

Er bare å sende han en melding da:) begynn å snakke litt på meldinger osv så får du jo en feel på om han er intr eller ikke :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym

Er bare å sende han en melding da:) begynn å snakke litt på meldinger osv så får du jo en feel på om han er intr eller ikke :)

Hva mener du? At jeg skal begynne å snakke med ham via meldinger før jeg går over og ber ham med ut? Eller mener du at jeg kan be ham med ut med én gang over meding?

Lenke til kommentar

Hvis han er som meg vil han sannsynligvis ikke forstå dine forsøk på å vise ham at du er interessert. Det beste er å si det du mener. Det ville spart oss mye tid og skapt bedre flyt i samfunnet hvis kvinner generelt kunne lære seg å være mer direkte.

Lenke til kommentar

1

Har hørt at kino på første daten er litt no no, som en annen skrev så vil dere bli sittende i en drøye time musestille. Ville heller gått for en film hjemme hos en av dere.

Men det kan jo også gi dere mye å snakke om etter filmen, mens dere sitter på et utested. Så vanskelig ;p

2

Vær direkt, vi gutter er tydligvis så tykkskallet at vi trenger å høre hva deres(jenters) planer er.

3

Sats på Mac'n eller en Café.

4

Tull og tøys.

5

Kroppskontakt er vel en sikker vinner, ellers bare prøve å føl deg fram ut ifra stemningen o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...