twister06 Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Ok, jeg har en så å si splitter ny PC med Win7 64bit OS, 6GB RAM, Intel i7 og slikt, altså en relativt bra pc med andre ord. Pc'en kjører dritbra i grunn, og MW2 kjører også kjempefint når jeg spiller multiplayer eller sinlgeplayer, men i Spec Ops så sliter den litt. Det som er greia er at spillet sier at den med best CPU burde hoste gamet, så jeg gjør det, men da begynner det å lagge noe sykt. Vi er bare to spillere så det bør ikke være for mye å be om fra pc'n min. Jeg har selvfølgelig sjekka for virus og greier og jeg bruker tuneup utilities for å holde pc'n ved like. For to dager siden kjørte den kjempesmooth, men nå lagger den altså. Og det er forresten ikke latency, eller nettverkslagg da, det merker man fort. Det jeg lurer på da, er om det kan ha noe med SSD'en min å gjøre. Fordi det er ikke veldig mye plass igjen på den, og i det siste har den begynt å bli veldig treg når jeg åpner programmer eller dokumenter, pluss at det kommer en liten rar "hakkelyd" rett før dokumentet eller programmet åpnes. Og siden alle programmene mine er innstallert på SSD'en lurer jeg på om det kan være problemet. Jeg antar at selv om jeg hoster gamet så har ikke mine graffikkinnstillinger noe å si for kompisen min som spiller på en mye eldre pc. Syns det hørtes litt rart ut at de ba den med raskest CPU om å hoste gamet og ikke den med raskest nett, men whatever. Noen som vet hvordan MW2 Spec Ops funker, og om jeg gjør noe feil der, eller om det kan ha noe med SSD eller prosessoren min å gjøre? Og med det samme jeg lager en tråd her: Er det egentlig smart å bruke SSD'en som C: drive når den kun har 128GB lagringsplass i forhold til D: driven min med 1TB som er en vanlig HD? Blei nemlig tipset om å bruke den vanlige HD'en til å lagre dokumenter, filmer og shit på, men bruke SSD'en til å ha alle programmene på, men det virker som om det er litt teit å bruke 128GB til alle spilla og programmene mine. Sorry, veit dette var en rotete post, men håper dere klarer å lese den og at dere skjønner hva jeg mener. Thank you! Lenke til kommentar
zeezy Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Er noen ting jeg lurer på her: har dere prøvd å la han andre hoste gamet? Er det flere på samme nettverket som du? Har han andre også like mye/i det hele tatt lagg? Har hørt at 64-bit er noe av det verste OS du kan bruke til 'gaming' siden det krever mye av minne eller cpu Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det jeg lurer på da, er om det kan ha noe med SSD'en min å gjøre. Fordi det er ikke veldig mye plass igjen på den, og i det siste har den begynt å bli veldig treg når jeg åpner programmer eller dokumenter, pluss at det kommer en liten rar "hakkelyd" rett før dokumentet eller programmet åpnes. Og siden alle programmene mine er innstallert på SSD'en lurer jeg på om det kan være problemet. Kan hende det ligger mange "backup/restore punkt som tar mye plass. Blir fort mange TB i backup på C. Kanskje en opprydding frigjør disk plass igjen. (Anbefaler kun å gjøre dette hvis du vet at siste gjenopprettings punkt fungerer.) Start - programmer - tilbehør - systemverktøy - diskopprydding - flere alternativer - Rydd opp. Nå kjenner jeg ikke så godt SSD, så jeg vet ikke om defragmentering er et problem i SSD. Har du kjørt defragmentering? Min maskin kjører regelmessig defragmentering 1 gang i uken. Lenke til kommentar
twister06 Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Zeezy: 1. Ja, begge har prøvd å hoste gamet. Når han hoster blir det bare verre, men han har tross alt en ganske gammel maskin. 2. Er flere på nettverket ja, men som sagt tror jeg ikke det har noe med nettet å gjøre i og med at vanlig multiplayer fungerer helt fint både i MW2 og andre spill. 3. Begge lagger fælt, og han har for så vidt 32bit win XP. SQD: 1. Har kjørt diskopprydding og fjernet så å si alt av dritt som tar unødvendig plass. 2. Ifølge TuneUp Utilities er det som regel D: disken som må defragmenteres, men jeg har defragmentert C: disken også for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Har du prøvd noe så enkelt som å flytte COD MW2 over på D: disken? Evt sjekke hvor mye av CPU/RAM du bruker under hosting av Special Ops server? Lenke til kommentar
Laukhau Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Vell, 64 bit er det verste til gaming? <-- Nei.. Defragmentere en ssd disk er bare tull siden den ikke lagrer likt som en vanlig hdd, så det har ingenting å si om man defragmenterer. Dessverre har jeg ingenting klokt å si om problemet til trådstarter Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Vell, 64 bit er det verste til gaming? <-- Nei.. Defragmentere en ssd disk er bare tull siden den ikke lagrer likt som en vanlig hdd, så det har ingenting å si om man defragmenterer. Dessverre har jeg ingenting klokt å si om problemet til trådstarter Så du kom inn hit for å preke og rette opp andre, istedenfor å hjelpe trådstarter? Det kalles spam Men samtidig, om du mener noe er feil, kom ivertfall med en konstruktiv og godt forklart grunn til hvorfor! Å bare si "NEI" til at et 64 bit OS er dårligere enn et 32 bit OS, mht gaming hjelper ingen! Hvorfor ikke? Kan hende noen syntes det er lærerikt, siden du først hoppa innom her mener jeg Lenke til kommentar
Laukhau Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 (endret) Vell, 64 bit er det verste til gaming? <-- Nei.. Defragmentere en ssd disk er bare tull siden den ikke lagrer likt som en vanlig hdd, så det har ingenting å si om man defragmenterer. Dessverre har jeg ingenting klokt å si om problemet til trådstarter Så du kom inn hit for å preke og rette opp andre, istedenfor å hjelpe trådstarter? Det kalles spam Men samtidig, om du mener noe er feil, kom ivertfall med en konstruktiv og godt forklart grunn til hvorfor! Å bare si "NEI" til at et 64 bit OS er dårligere enn et 32 bit OS, mht gaming hjelper ingen! Hvorfor ikke? Kan hende noen syntes det er lærerikt, siden du først hoppa innom her mener jeg Tja, vil ikke akkurat kalle det spam, nå slipper jo trådstarter å lure på om 64 bit er dårlig for spilling, eller at det hjelper å defragmentere en SSD ;p Men det jeg egentlig mente med NEI på 64 bit greia var at en her mente at det tok ekstra med ram og CPU, det jeg mente nei til.Kan hende det kanskje det tar litt mer, men da er det ikke mye. Jeg har i alle fall aldri hørt om det før, kjører 64bit selv og har ikke merket noe forskjell på ressurs bruk fra 32 bit Endret 20. februar 2010 av Laukhau Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 xD Jeg er enig med deg da, var bare i dårlig humør og ville plukke på noe! Ser ut som trådstarter har forlatt tråden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå