Sovesofa Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Heisann. Sitter å lurer på om jeg skal søke mer utdanning til høsten, og har kommet over faget: Hotelladministrasjon som er ett heltidsstudie Bachelor. Noen som har gått dette her ? eller vet hva dette denne utdanningen kvalifiserer til? Hotellsjef etc? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Dette er en utdanning som de som ønsker å lede hotell- eller resturantvirksomhet. Dette er helt klart noe man bør vurdere å gå dersom man f.eks skal bli hotellsjef. http://www.hifm.no/neted/upload/attachment...%20-%202007.pdf Les side 11. Endret 16. februar 2010 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Kan jeg spørre hvor du har sett på dette? Jeg ville sett på hvor generelt det er. Jeg skal selv bli siviløkonom og er derfor veldig opptatt av en bred utdanning så jeg ikke f.eks. havner i samme jobb i 40 år. Jeg vet at studiet "reiselivsledelse" ved UiS kvalifiserer til mastergrad i økonomi og administrasjon og derfor er det en mer generell utdanning som også kan gi deg jobber i f.eks. banker. Lenke til kommentar
NHO_Reiseliv Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hei! Så flott at du tenker på å studere hotelladminstrasjon! Jeg kan varmt anbefale studiet ved Norsk Hotellhøgskole (NHS) ved UiS. Jeg har selv gått hotelledelse der, og kan uten tvil si at det var 3 fantastiske år Jeg har virkelig fått utnyttet det jeg lærte der, og har opparbeidet meg et stort nettverk etter å ha studert og jobbet i hotellnæringen siden jeg var 18 år. Jeg begynte å studere da jeg var 27. Jeg jobbet i ulike stillinger frem til det, men kom til et punkt hvor jeg ønsket lederstillinger i hotellbransjen, så jeg begynte på NHS. Det jeg lærte på der har jeg tatt med meg videre, og har jobbet både som resepsjonssjef og revenuemanager / bookingsjef i både Norge, Skottland og England i ettertid. Litt om NHS: Skolen er den eldste utdanningsinstitusjonen i Norge som tilbyr utdannelse i hotelledelse. Fagene tilsvarer mye av det man lærer på f.eks. BI's økonomi og administrasjon, men er rettet mot hotelldrift. Det innebærer at mange av fagene er grunnleggende dersom du ønsker å bli leder / direktør i hotellnæringen. De som studerer hotelledelse ved NHS er også ofte ettertraktet av andre næringer. Grunnen til dette er at når du studerer der og jobber i en relatert stilling ved siden av ( absolutt å anbefale, slik at du har både praksis, erfaring OG et vitnemål når du er ferdig), så vil du inneha enorme ressurser innen serviceledelse, kundebehandling osv. Dette er gull verdt i ALLE bransjer, dersom du skulle velge å prøve lykken utenfor hotellnæringen en gang. Høgskolen i Finmark har også alternativet med hotelladminstrasjon, og du kan se hvilke fag det undervises i her. Du må selv vurdere hva du ønsker å studere og hvor du ønsker å bo, men den utdanningen som er mest kjent blant hotellnæringen i Norge er nok den på NHS. NHO Reiseliv som jeg jobber i representerer 2300 medlemsbedrifter innen hotell, restaurant og reiselivsnæringen. Vi er representert i NHS' bransjeråd samt instituttrådet, og på denne måten kommer vi i god kontakt med skolen slik at den utdanner studentene i fag og områder som næringen faktisk trenger når det gjelder kompetanse. Om jobbmuligheter videre, så er det sånn at verden er din! Hoteller finnes det over hele verden, og du har alle muligheter. Du kan spesialisere deg og jobbe f.eks. med økonomi, husøkonomi, booking, kurs og konferanse, resepsjon, restaurant, salg, markedsføring etc. etc... Nå vet jeg lite om hva du har jobbet med tidligere, om du har noe erfaring, men uansett vil jeg anbefale deg å jobbe litt ved siden av studiene slik at du opparbeider deg en viss erfaring til du er ferdig studert. Mange av de jeg gikk på skolen med er nå både direktører, salgssjefer, personalsjefer etc. Men du kan ikke forvente å komme rett ut i lederstilling etterpå. Dersom du er dyktig nok så tar det ikke lang tid før du kan begynne å klatre på karrierestigen! Jeg ønsker deg lykke til med veien videre, og håper du velger det som er riktig for deg! Dersom du ønsker mer informasjon, kan du kontakte meg på [email protected] Med vennlig hilsen Hilde Rådgiver NHO Reiseliv www.reiselivsutdanning.no NHO Reiseliv står bak magasinet og nettsiden "Reiselivsutdanning.no". Formålet med nettsiden er å informere og synliggjøre utdannings- og karrieremuligheter i reiselivsnæringen. Endret 17. februar 2010 av NHO_Reiseliv Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 tusen takk for ett veldig utfyllende svar. tror nok dette blir ett alternativ på søknaden min gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå