Thatssomebaadnews Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Heisann! Sliter litt med og få liv i spilleren(e) mine.. Hadde en billig jalla-spiller til rundt tusenlappen, som plutselig ikke funka lengre. Tenkte den var streika, så greit nok. Kjøpte ny idag, en Alpine spiller. Kobla rød ledning på rød, og gul på gul på ISO pluggen.. Så var det blå og rosa igjen. Blå er til remote til forsterkeren og rosa er høytaler ledning tror jeg. MEN heller ikke denne spilleren starter! HELT dødt.. Noen som har peiling på hva problemet kan være..? Kan det være at jeg er så uheldig at det er noe feil på den nye spilleren også, eller er det noe med ledningsnettet? Har en original grundig-spiller i bilen som funker.. Også denne har ISO-plugg. Har selvfølgelig sjekka sikringer både i bilen og spillerene.. Takker for all hjelp, vil helst få lyd igjen etter aaalt for lenge uten! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Heisann! Sliter litt med og få liv i spilleren(e) mine.. Hadde en billig jalla-spiller til rundt tusenlappen, som plutselig ikke funka lengre. Tenkte den var streika, så greit nok. Kjøpte ny idag, en Alpine spiller. Kobla rød ledning på rød, og gul på gul på ISO pluggen.. Så var det blå og rosa igjen. Blå er til remote til forsterkeren og rosa er høytaler ledning tror jeg. MEN heller ikke denne spilleren starter! HELT dødt.. Noen som har peiling på hva problemet kan være..? Kan det være at jeg er så uheldig at det er noe feil på den nye spilleren også, eller er det noe med ledningsnettet? Har en original grundig-spiller i bilen som funker.. Også denne har ISO-plugg. Har selvfølgelig sjekka sikringer både i bilen og spillerene.. Takker for all hjelp, vil helst få lyd igjen etter aaalt for lenge uten! øøø, rosa høytalerledning? de kommer stort sett i par høtalerledningene. er den rosa fra bile eller fra spilleren forresten? er jo merkelig at en spiller fungerer men ikke de andre? er det helt lik oppkobling eller fikler du litt med koblingen/bruker en annen kobling på de forskjellige? har du sjekket jord på de spillerene som ikke fungerer? du kan vel strengt tatt gå ut ifra at det ikke er noe galt med koblingene fra bilens side egentlig siden en spiller fungerer. så gå over alle ledninger som har med strømføringen å gjøre og se at de "treffer værandre" på begge sider av koblingen. men igjen den ene fungerte jo tidligere så rart at den ikke fungerer nå. kan jo seff være at den ene spilleren er død og den nye spilleren ikke følger standrade nsom koblingen i bilen din hr. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Dette er Hyundai Coupé'en? Den rosa er Mute for handsfree-opplegg, er den jordet står spilleren i Mute hele tiden. Er nok noe galt med ledningsnettet... koble sammen Rød og Gul på ledningene fra spilleren slik at spilleren skal ha strøm på begge hele tiden fra Gul på ISO-klossen, og se om det får liv i spilleren. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Og mål rød og gul for å forsikre deg om at det er strøm der Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hei! Spilleren funket i den andre bilen.. Altså det er ingenting feil på spilleren. Men heller ikke ISO-pluggene som kommer fra bilen, for den ORIGINALE spilleren funker.. Eneste jeg kan tenke meg til da, er at alle de spillerne som ikke funker har innebygget forsterker på 4x50W.. Kan dette ha noe og si? Den gamle spilleren er relativt gammel og dårlig.. Kan det være at en sikring eller noe har gått, siden den ikke takler NYE spillere som dreger mer strøm? Takker igjen for alle svar, og all hjelp! Endret 17. februar 2010 av Piniz Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Fikk ikke noe utslag når jeg målte batteri og tennings-ledningene.. Men mye mulig jeg har målt feil, hehe.. Tror dette blir en helsikkes jobb og få fiksa.. Like før jeg gir opp Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Uhmm... Sjekka sikringer? Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Sjekka sikringene i spillerene, ja.. Den i bilen tror jeg ikke er så mye vits og skifte, i og med at den originale spilleren funker? Hadde sikringen vært gåen hadde neppe den funka? ;p Blir så lei Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 det jeg anbefaler deg å gjøre er å: 1. les bruksanvisningen til spilleren 2. finn koblingskjema til spilleren og bilen vis du har og sammenlign hvilken kabler som er hva og om det kokles riktig mot værandre i kontaktpunktet. 3. ta bilde av koblingen fra minst to vinkler og legg ut bildene her. 4. mål spenningen mellom rød og jord og gul og jord(jord kan gjerne være en tykk svart kabel) på bil siden av ting. vis det er standard kobling så skal gul være permanent spenning og rød være styrespenning(dvs den blir spenningssatt når du vrir nøkkelen rundt). 5. se om du har mulighet for å koble rød på gul(da kobler du rundt den funksjonen som slår av spilleren når du kutter spenningen) på spiller siden og se om du klarer å få spilleren til å starte da. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Målte nå nettop, på iso-pluggen. Stilte aparatet på volt, Stakk sort på jord(sort kabel), og målte 5v på den gule, og 30 på den røde.. Så tror jeg har gjort noe feil? Hehe.. Kobla rød på gul, og gul på rød.. Men fortsatt helt dødt.. Tusen hjertelig takk til alle som hjelper! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Målte nå nettop, på iso-pluggen. Stilte aparatet på volt, Stakk sort på jord(sort kabel), og målte 5v på den gule, og 30 på den røde.. Så tror jeg har gjort noe feil? Hehe..Kobla rød på gul, og gul på rød.. Men fortsatt helt dødt.. Tusen hjertelig takk til alle som hjelper! målte du AC eller DC? du skal måle DC. hvilken spiller er det du har problemer med forresten? ikke si alpine eller pioneer, trenger no litt mer spesifikt Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Har problemer med en Pioneer DEH-79000 å en Alpine CDE-101R. Begge spillerne funker forøvrig som nevnt i en annen bil, kobla på samme måte som i min, og det har tidligere virka i min! Husker ikke hva jeg målte, målte bare det eneste jeg fikk utslag på Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Litt bilder.. Slik ser ISO-pluggen fra bilen ut. Å slik ser ledningsnettet mellom spilleren og iso'en ut.. ISO-pluggen med tenning, konstantstrøm og jord plugget i.. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Går det og strekke strøm rett fra batteriet, til den gule ledningen? Isåfall, skal resten være plugga i som normalt med ISO-pluggen? Får den jord da? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 på bildene du viser så ser det ut som du har brun jord fra bilen ikke svart. målt mellom den og gul og rød? men alt ser riktig ut i forhold til hvor ledninger skal gå som jeg kan se. ja du kan strekke direkte fra batteri men da må du huske å lede sikring på den og feste kabelen så den ikke ligger å slenger. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Brun jord fra bilen, ja. Har ikke målt fra denne; Målte fra den sorte, som er på andre siden av iso-pluggen. Blir det feil? MÅ ha den via en sikring? Da ble det med ett *litt* vanskeligere.. Hvor får man tak i så liten sikring? Hvordan kabel bør jeg bruke? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Brun jord fra bilen, ja.Har ikke målt fra denne; Målte fra den sorte, som er på andre siden av iso-pluggen. Blir det feil? MÅ ha den via en sikring? Da ble det med ett *litt* vanskeligere.. Hvor får man tak i så liten sikring? Hvordan kabel bør jeg bruke? nei det bør være greit det, så lenge den var tilkobelt slikt får du tak i blant annet på biltema. du bør bruke en som er minst like tykk som den som er der nå. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Der var det endelig lyd igjen! Strakk en kabel rett fra batteriet som nevnt, og spilleren våkna opp fra de døde! Tusen hjertelig takk til alle som hjalp! God helg:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå