Z4 Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Jeg flytta pcen min i nytt kabinett. alt gikk fint helt til jeg skulle bruke pcen igjen.. da funka ikke trådløst nettverk, dvd rom, og pcen begynte plutselig å henge seg opp i korte perioder (ca 3 sek) før det fungerte igjen. dette skjer med jevne mellomrom hver gang jeg bruker pcen... er ikke veldig god på pc så trenger derfor hjelp, noen som kan hjelpe meg? Når oppstod problemene? Installerte du noe maskinvare eller programvare rett før? etter at jeg flytta pcen til nytt kabinett Relevant informasjon om maskinvare og operativsystem. HK: ecs elitegroup a740gm-m ( http://www.bluerangeonline.com/shop/img/p/...23-thickbox.jpg ) TN: R-WLAN170065-PCI ( http://www.pointofview-online.com/userfile...65-PCI-WLAN.jpg ) PRO: AMD Athlon Dual Core Processor 4850 OS: Windows XP Forklar mest mulig om problemet, og hvis du får en feilmelding, hva står det der? får ikke opp noe, pcen funker som før bortsett fra det jeg har skrivd om Har du nyeste drivere til all maskinvaren din? nei har instalert drivere en gang, skal gjøre det nå for å sjekke om dette er problemet.. men det forklarer jo ikke ploblemet med "lagg" ?? Endret 16. februar 2010 av Z4 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 jekk at alle kabler er korrekt montert og har god kontakt. Sjekk om du har en powersupply som gir det du trenger. Sjekk at CPU får kjøling (vifter går/ kjølepasta er ok). Hvis IDE-enheter - sjekk at disse er korrekt satt opp (master/slave/Cable Select). Med andre ord dobbeltsjekk alt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Har vært flere tråder her som har handlet om feilmontert hovedkort, i forbindelse med bytte av kabinett. Så skru ut alt og sjekk at antall avstandstykker stemmer med antall skruer. Eventuellt sjekk om PC fungerer utenfor kabinettet. Lenke til kommentar
Z4 Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) da har jeg prøvd å slette driver til nettverkskort og installere på nytt. uten hell - har sjekket alle kabler/ kontakter/ og alt mulig annet, har også skrudd ut hovedkortet for så å setta alt inn igjen for å dobbelt skjekke at alt var satt opp riktig - nope, det funker ikke utenfor kabinettet heller :/ Endret 16. februar 2010 av Z4 Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Du husket vel avstandsstykker mellom hk og kabinett? Ta en titt i windows loggen og se om du finner noe nyttig Start => Kjør/Søk: "eventvwr.msc /s" => Windows logger Et annet tips er å eliminere alt du ikke trenger for å starte maskina: USB enheter, cdrom, dvd, lydkort, nettverkskort .. osv Endret 16. februar 2010 av Hareide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå