Gå til innhold

Hjemmenettverk + Internett (Trådløst og kabel)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har akuratt rigget opp 2 pcer i mitt uthus. Den ene er koblet til mitt trådløse nettverk som jeg har i hovedhuset via en Gigabyte Wireless LAN card, så den er direkte på nett. Ved siden av denne har jeg en annen pc som jeg har koblet direkte til pcen m/trådløs tilgang.

Mitt spørsmål er nå: hvordan kan jeg komme meg på nett på pcen som er koblet til den "trådløse" pcen via nettverkskabel? Jeg har førsøkt å "lage et hjemmenettverk" på windows sin "mine nettverksteder", men kan ikke finne noe.

Jeg har blitt veldig rusten på dette, så jeg husker ikke hvordan det gjøres...*

fortvilet*

kan noen hjelpe meg?

P.S: Planen er forøvrig at mine 2 pcer i hovedhuset også skal være på dette hjemmenettverket med tiden ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du enkelt kan gjøre dette ved å gå til følende sti (trådløs pc):

Control Panel -> Network and Internet -> Network and Sharing Center -> Change adapter settings

Marker så både den trådløse og Kablede tilkoblingen og høyreklikk på en av dem og velg "Brokoble tilkoblingene/Bridge Connections.

Da skal du være på nett med den kablede pc'n.

Lenge siden jeg har gjort det, men mener å huske dette fungerte!?

Heisann!

Jeg har akuratt rigget opp 2 pcer i mitt uthus. Den ene er koblet til mitt trådløse nettverk som jeg har i hovedhuset via en Gigabyte Wireless LAN card, så den er direkte på nett. Ved siden av denne har jeg en annen pc som jeg har koblet direkte til pcen m/trådløs tilgang.

Mitt spørsmål er nå: hvordan kan jeg komme meg på nett på pcen som er koblet til den "trådløse" pcen via nettverkskabel? Jeg har førsøkt å "lage et hjemmenettverk" på windows sin "mine nettverksteder", men kan ikke finne noe.

Jeg har blitt veldig rusten på dette, så jeg husker ikke hvordan det gjøres...*

fortvilet*

kan noen hjelpe meg?

P.S: Planen er forøvrig at mine 2 pcer i hovedhuset også skal være på dette hjemmenettverket med tiden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...