Xandathrii Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Heisann! Jeg har akuratt rigget opp 2 pcer i mitt uthus. Den ene er koblet til mitt trådløse nettverk som jeg har i hovedhuset via en Gigabyte Wireless LAN card, så den er direkte på nett. Ved siden av denne har jeg en annen pc som jeg har koblet direkte til pcen m/trådløs tilgang. Mitt spørsmål er nå: hvordan kan jeg komme meg på nett på pcen som er koblet til den "trådløse" pcen via nettverkskabel? Jeg har førsøkt å "lage et hjemmenettverk" på windows sin "mine nettverksteder", men kan ikke finne noe. Jeg har blitt veldig rusten på dette, så jeg husker ikke hvordan det gjøres...* fortvilet* kan noen hjelpe meg? P.S: Planen er forøvrig at mine 2 pcer i hovedhuset også skal være på dette hjemmenettverket med tiden Lenke til kommentar
sajohansen Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Tror du enkelt kan gjøre dette ved å gå til følende sti (trådløs pc): Control Panel -> Network and Internet -> Network and Sharing Center -> Change adapter settings Marker så både den trådløse og Kablede tilkoblingen og høyreklikk på en av dem og velg "Brokoble tilkoblingene/Bridge Connections. Da skal du være på nett med den kablede pc'n. Lenge siden jeg har gjort det, men mener å huske dette fungerte!? Heisann! Jeg har akuratt rigget opp 2 pcer i mitt uthus. Den ene er koblet til mitt trådløse nettverk som jeg har i hovedhuset via en Gigabyte Wireless LAN card, så den er direkte på nett. Ved siden av denne har jeg en annen pc som jeg har koblet direkte til pcen m/trådløs tilgang. Mitt spørsmål er nå: hvordan kan jeg komme meg på nett på pcen som er koblet til den "trådløse" pcen via nettverkskabel? Jeg har førsøkt å "lage et hjemmenettverk" på windows sin "mine nettverksteder", men kan ikke finne noe. Jeg har blitt veldig rusten på dette, så jeg husker ikke hvordan det gjøres...* fortvilet* kan noen hjelpe meg? P.S: Planen er forøvrig at mine 2 pcer i hovedhuset også skal være på dette hjemmenettverket med tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå