Xanman Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Jeg går nå første året studieforberedende, men jeg aner ikke hva jeg vil gjøre videre. Til jul fikk jeg 4.7 i snitt, og jeg har valgt å ha matte, fysikk, kjemi og engelsk som tilleggsfag i 2. klasse. Etter gymnaset vil jeg helst flytte til Oslo, siden min bror studerer der. Jeg er helt blank, så er det noen som har noen forslag til hva jeg kan studere etter videregående? Edit: Rådgiveren på skolen gav oss en link til en test på nettet hvor man skal svare på noen spørsmål, og deretter få noen forslag til yrker som passer oss. Den linken har jeg selvsagt mistet. Vet noen hvor jeg kan finne en slik test? Endret 16. februar 2010 av GoreGalore Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Vi kan vel anta at du er en realist, men hva interesserer du deg for ellers? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Har egentlig bare standard interesser. Musikk, fotball, film osv. Vet ikke om noen realistiske yrker som passer til disse interessene. Det skal nevnes at jeg er litt sløv, og jeg liker ikke å lese gjennom side på side med kjedelig stoff. Jeg sliter derfor litt med å holde femmeren i fag som naturfag, samfunnsfag og geografi. Matte, norsk og engelsk er fag som passer meg bedre. Jeg liker altså bedre å tenke og bruke hodet enn å bare lese og pugge. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Hva med informasjonsteknologi? Programmering? Det vil du få logiske utfordringer og brukt matteferdigheter på spennende måter. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Hmm, det kunne kanskje ha vært noe. Jeg er ikke veldig flink med data, men det kommer seg sikkert. Flere forslag? Det er forresten viktig at yrket er relativt godt betalt. Og i tilfelle folk overså det: Edit: Rådgiveren på skolen gav oss en link til en test på nettet hvor man skal svare på noen spørsmål, og deretter få noen forslag til yrker som passer oss. Den linken har jeg selvsagt mistet. Vet noen hvor jeg kan finne en slik test? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Google kan nok hjelpe deg med den testen Googlet "yrkestest" og fant noe med en gang Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Hehe, det burde jeg tenkt på. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 http://www.nav.no/VeiledningWeb/interessetest.do Tror dette er av de grundigste testene Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Hehe, har tatt den, men klarer av en eller annen grunn ikke å registrere svare mine på de 8 siste spørsmålene. Men ut i fra de 112 første spørsmålene fikk "Gi råd og støtte" og "Bilde, form, teater, musikk" høyest score... Litt vanskelig å finne en god jobb ut i fra det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå