Gå til innhold

Vet ikke om jeg orker mere


Anbefalte innlegg

NT sitatet er hentet fra Paulus’ brev til efeserne, åpnigsordene i brevet bekrefter dette.

Så du tror at siden det står i brevet, at det som står i brevet er sant, så er det sant?

Det faller isåfall på sin egen urimelighet.

 

 

Det er Jesus Kristus selv som skiller de kristne ut av verdenssamfunnet, i det han skaper et nytt verdenssamfunn.

 

At da det jødiske trossamfunns bud og forskrifter ikke gjelder for de kristne sier seg selv.

Det sier seg selv?

Jeg mener det sier seg selv at det ikke finnes noen gud. Betyr det, at det er sant?

 

 

Dette tolker jeg ihvertfall som det stikk motsatte av det du har påstått. Han sier rett og slett, etter min mening, at disiplene gjør det fordi de ikke VET bedre. De gjør det ikke på riktig måte.

 

Edit: Err, leste innlegget ditt en gang til å så at jeg leste feil. Glem det siste.

 

Jesus er sånn sett den eneste karakteren i Bibelen som nærmest utelukkende "practice what he preach". Det betyr dog ikke at noe av det er sant :)

 

Atheists for Jesus!

Endret av SweetMaryJane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette tolker jeg ihvertfall som det stikk motsatte av det du har påstått. Han sier rett og slett, etter min mening, at disiplene gjør det fordi de ikke VET bedre. De gjør det ikke på riktig måte.

 

Jesus er sånn sett den eneste karakteren i Bibelen som nærmest utelukkende "practice what he preach". Det betyr dog ikke at noe av det er sant :)

 

Atheists for Jesus!

Både Jesus Kristus og de kristne var fullstendig klar over alle de jødiske GT forskriftene. Men gjorde som du ser noe helt annet.

 

Når alt kommer til alt, SweetMaryJane så er målsettningen din den samme som jødenes: Å gripe de kristne i synd.

 

For de kristne er dette helt meningsløst, da alle kristen selv er fulstendig klar over at de synder, og aldrig har sagt at de ikke gjør det. Det som alikevel skiller de kristne fra resten av verden, er at de sammen med Jesus Kristus på korset tar straffen og ikke lar det sammle seg opp til helvetes straff.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

For å si det sånn jeg mistet all troen, det bitte lille som var, på en eksisterende Gud, når min super-snille-kristne farmor sitt hjerte stoppet, hun ER en kvinne som er veldig snill mot absolutt alt og alle rundt seg og tilber gud så mye og ofte som hun klarer, går i kirka hver eneste søndag. Om det hadde eksistert en gud som hadde vært allmektig, hvorfor ville han gjort noe sånt mot farmor? Hadde det ikke vært for et veldig profesjonelt ambulansepersonell, hadde hun ikke levd den dag i dag!

Lenke til kommentar

Når alt kommer til alt, SweetMaryJane så er målsettningen din den samme som jødenes: Å gripe de kristne i synd.

 

Dette er jeg ikke enig i. Som jeg har nevnt i tidligere innlegg, tror jeg mennesker tar avgjørelser uavhengig av sin religiøse overbevisning.

 

Men jeg merker meg at du valgte å bare svare på det jeg redigerte i ettertid.

 

Jeg legger også merke til at du redigerte ditt innlegg og la til noe som gjorde det enklere å skjønne hva du mente.

 

Jeg quotet:

Jødene >

Jesus Kristus >

 

Du endret til:

Jødene til Jesus Kristus >

Jesus Kristus til de kristne >

 

Jeg regner med at du gjorde dette fordi du forstod at det kunne misforståes, og det er helt greit.

 

Jeg føler dog at det er litt ufint å dømme meg med at jeg har en agenda pga av dette, og ganske så ufint å velge seg ut det som er enklest å svare på, men ignorere resten.

Lenke til kommentar

For å si det sånn jeg mistet all troen, det bitte lille som var, på en eksisterende Gud, når min super-snille-kristne farmor sitt hjerte stoppet, hun ER en kvinne som er veldig snill mot absolutt alt og alle rundt seg og tilber gud så mye og ofte som hun klarer, går i kirka hver eneste søndag. Om det hadde eksistert en gud som hadde vært allmektig, hvorfor ville han gjort noe sånt mot farmor? Hadde det ikke vært for et veldig profesjonelt ambulansepersonell, hadde hun ikke levd den dag i dag!

Hvorfor tror du Gud stoppet hjertet på farmor ?

Lenke til kommentar

For å si det sånn jeg mistet all troen, det bitte lille som var, på en eksisterende Gud, når min super-snille-kristne farmor sitt hjerte stoppet, hun ER en kvinne som er veldig snill mot absolutt alt og alle rundt seg og tilber gud så mye og ofte som hun klarer, går i kirka hver eneste søndag. Om det hadde eksistert en gud som hadde vært allmektig, hvorfor ville han gjort noe sånt mot farmor? Hadde det ikke vært for et veldig profesjonelt ambulansepersonell, hadde hun ikke levd den dag i dag!

 

Det betyr sånn sett ikke at det ikke finnes en gud, men hvis han finnes som i den kristne tro's bilde, er han en jævla drittsekk.

Lenke til kommentar

For å si det sånn jeg mistet all troen, det bitte lille som var, på en eksisterende Gud, når min super-snille-kristne farmor sitt hjerte stoppet, hun ER en kvinne som er veldig snill mot absolutt alt og alle rundt seg og tilber gud så mye og ofte som hun klarer, går i kirka hver eneste søndag. Om det hadde eksistert en gud som hadde vært allmektig, hvorfor ville han gjort noe sånt mot farmor? Hadde det ikke vært for et veldig profesjonelt ambulansepersonell, hadde hun ikke levd den dag i dag!

Hvorfor tror du Gud stoppet hjertet på farmor ?

Han forhindret det ikke. Hvis han er allmektig så stod han og så på at en av sine "beste" tilhengere sitt hjerte stoppet, uten å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

For å si det sånn jeg mistet all troen, det bitte lille som var, på en eksisterende Gud, når min super-snille-kristne farmor sitt hjerte stoppet, hun ER en kvinne som er veldig snill mot absolutt alt og alle rundt seg og tilber gud så mye og ofte som hun klarer, går i kirka hver eneste søndag. Om det hadde eksistert en gud som hadde vært allmektig, hvorfor ville han gjort noe sånt mot farmor? Hadde det ikke vært for et veldig profesjonelt ambulansepersonell, hadde hun ikke levd den dag i dag!

Hvorfor tror du Gud stoppet hjertet på farmor ?

Han forhindret det ikke. Hvis han er allmektig så stod han og så på at en av sine "beste" tilhengere sitt hjerte stoppet, uten å gjøre noe med det.

Fordi du ikke er omvendt oppfatter dette bakvendt, Flimzes

 

Les historien om Jesus Kristus (Gud). Det er kun de som på forhånd tror at de vil bli helbredet når de tar på Jesus Kristus, som blir helbredet. De som ikke tror på Ham blir ikke helbredet.

Lenke til kommentar

*meep* feil svar, prøv igjen. Håndfasthet, tydelighet, klarhet. Tre skremmende ord kristendommen er livredd for.

Hva var det du ikke forstod ?

At hun måtte bli skadet. Gud reddet henne ikke, mennesker gjorde. Eller sier du at ambulansepersonalene våre gjør en redundant jobb, der gud egentlig klarer seg like bra selv?

En gud med slik kraft trenger ingen folk for å snakke for seg, han kan fint gjøre det selv, altså er din misjoneringsjobb redundant og overflødig.

Lenke til kommentar

"Tenker man seg også litt om, så er det rimelig at Gud som Skaper skulle ha retten til å både ta og gi; og ut ifra sin egen uendelige visdom og kunnskap"

 

Unnskyld meg men det er jo helt latterlig å påstå.

 

Til å ha uendelig visdom og kunnskap synes jeg han bruker fryktelig mye tid på å rette opp i feil han har skapt selv.

 

Er dette latterlig? Jeg synes det er ganske rimelig og logisk korrekt at Gud som eier alt skal selv kunne avgjøre hva som er best for skaperverket og handle etter det. Når det gjelder feilene og synden, så kan man sammenlikne situasjonen med et barn som skulle være veloppdratt i et kjærlig og trygt hjem, og likevel velge å bli en kriminell for egen vinnings skyld. Ville du si at var rimelig av det barnet siden å legge skylden på sine foreldre ved å anklage dem for å ha skapt en? Ville en dommer i en rettsak mellom barn og forelder ta en slik anklage seriøst? Riktignok kunne vedkommende lyve om en forferdelig oppvekst med tyranniske foreldre; men det er her vitnene kommer inn, søsken, for eksempel.

Lenke til kommentar

Du glemmer en ting mennesket og det er at vi ettersigende skal være skapt i guds bilde, mer eller mindre lik ham, eller de, som det står. Så er dette logiskt stupid for oss må det også være logiskt stupid for gud, ihvertfall ifølge min logikk....

 

Men du er flink til å "glemme" de logiske bristene og de klare feil og mangler, det skal du ha. Eller kanskje du er immun mot dem og ikke lenger ser dem?

Lenke til kommentar

For å si det sånn jeg mistet all troen, det bitte lille som var, på en eksisterende Gud, når min super-snille-kristne farmor sitt hjerte stoppet, hun ER en kvinne som er veldig snill mot absolutt alt og alle rundt seg og tilber gud så mye og ofte som hun klarer, går i kirka hver eneste søndag. Om det hadde eksistert en gud som hadde vært allmektig, hvorfor ville han gjort noe sånt mot farmor? Hadde det ikke vært for et veldig profesjonelt ambulansepersonell, hadde hun ikke levd den dag i dag!

Hvorfor tror du Gud stoppet hjertet på farmor ?

Han forhindret det ikke. Hvis han er allmektig så stod han og så på at en av sine "beste" tilhengere sitt hjerte stoppet, uten å gjøre noe med det.

Fordi du ikke er omvendt oppfatter dette bakvendt, Flimzes

 

Les historien om Jesus Kristus (Gud). Det er kun de som på forhånd tror at de vil bli helbredet når de tar på Jesus Kristus, som blir helbredet. De som ikke tror på Ham blir ikke helbredet.

*meep* feil svar, prøv igjen. Håndfasthet, tydelighet, klarhet. Tre skremmende ord kristendommen er livredd for.

Hva var det du ikke forstod ?

At hun måtte bli skadet. Gud reddet henne ikke, mennesker gjorde. Eller sier du at ambulansepersonalene våre gjør en redundant jobb, der gud egentlig klarer seg like bra selv?

En gud med slik kraft trenger ingen folk for å snakke for seg, han kan fint gjøre det selv, altså er din misjoneringsjobb redundant og overflødig.

Igjen, det blir som du selv tror, Flimzes

Gud redder dem som tror at Han redder dem.

Ellers, Gud er i mennesker som redder andre mennesker.

Lenke til kommentar

Er dette latterlig? Jeg synes det er ganske rimelig og logisk korrekt at Gud som eier alt skal selv kunne avgjøre hva som er best for skaperverket og handle etter det. Når det gjelder feilene og synden, så kan man sammenlikne situasjonen med et barn som skulle være veloppdratt i et kjærlig og trygt hjem, og likevel velge å bli en kriminell for egen vinnings skyld. Ville du si at var rimelig av det barnet siden å legge skylden på sine foreldre ved å anklage dem for å ha skapt en? Ville en dommer i en rettsak mellom barn og forelder ta en slik anklage seriøst? Riktignok kunne vedkommende lyve om en forferdelig oppvekst med tyranniske foreldre; men det er her vitnene kommer inn, søsken, for eksempel.

 

Ja jeg synes dette er latterlig.

 

For det første fordi det ikke finnes ett fnugg av bevis for at det finnes en gud, og å begynne å trekke slutninger om hva han har rett til å gjøre er helt bak mål.

 

For det andre fordi jeg mener at å si at en gud "har rett" til å gjøre det som passer han mot andre, fordi han har skapt dem, ikke er noe godt argument. Du har da ikke lov til å gjøre akkurat det som passer deg mot dine egne barn.

 

For det tredje påstår du at han har "uendelige visdom og kunnskap" når Bibelen beviselig er proppfull av feil gud har gjort. Som jeg sa tidligere, til å være allvitende bruker han fryktelig mye tid til å rette opp i sine egne feil, uten mye hell.

 

Og for det fjerde fordi han har en tendens til å IKKE følge sine egne regler.

Endret av SweetMaryJane
Lenke til kommentar

Igjen, det blir som du selv tror, Flimzes

Gud redder dem som tror at Han redder dem.

Ellers, Gud er i mennesker som redder andre mennesker.

Så du sier at mennesker som redder har kastet bort mange år på ambulanseutdannelse, siden gud bare handler gjennom dem.

 

Du skal være veldig forsiktig med å redusere folks innsats til noe så banalt som gud, om alle skulle hørt på slikt hadde ingenting blitt gjort.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å gjøre ? I den dommedags kulten som kristendom utgjør tror de jo at dommedag er rett rundt hjørte allikevel og trenger derfor ikke å gjøre en dritt i påvente av den store dagen... :no:

 

Vi har vel nok registreringer der foreldre har tatt livet av ungene sine på grunn av at de la livet deres i hendene til guden sin... Dette beviser to ting, den ene at gud ikke er tilstede og to, at bønn overhodet ikke virker! Hadde de bare gjort dette mot seg selv så hadde det vært samme F for meg, men når de gjør dette mot barna sine, som sikkert hadde ønsker å leve videre, så blir det en annen sak. Gud finnes ikke andre steder enn i folks fantasi og fantasi kan ikke kurere noenting...

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...