Gå til innhold

Vet ikke om jeg orker mere

Anbefalte innlegg

Det jeg sa tidligere er ikke henta fra biblen / kristendom . det er islam , det er henta rett fra Gud. Desutten ble ikke Jesus hengt , han døde ikke , Jesus er ikke Gud han var et vanlig menneske skapt uten far ( han var ikke sønn av Gud) men kapt av Gud. han var en profet som alle andre. fikk evnen til å gjøre miracles gjennom Gudshånd. "holly spirit" er ikke en Gud heller det er en engel som het Jebril ( han var formidler mellom Gud og de fleste profetene)

Jesus ble IKKe hengt, han døde ikke enda, han er i 4. himmel & kommer tilbake. ( islam ).

Javel ? hvem ble hengt da?

en annen mann ( av de troende) fikk på seg bildet til Jesus mens en engel løftet Jesus gjennom taket da jødene brøt seg inn og trodde de fikk tak i Jesus.

Jeg har Quran referanser på alt jeg sier.

Quranen lyver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gud er en for alle. Gud har skapt alle , Quran er Guds melding for å varsle oss mennesker.

Din gud er ikke for meg. Koranen er en sterk advarsel om hva islam handler om, og den trusselen de som følger koranen er for menneskeheten.

Lenke til kommentar

Det jeg sa tidligere er ikke henta fra biblen / kristendom . det er islam , det er henta rett fra Gud. Desutten ble ikke Jesus hengt , han døde ikke , Jesus er ikke Gud han var et vanlig menneske skapt uten far ( han var ikke sønn av Gud) men kapt av Gud. han var en profet som alle andre. fikk evnen til å gjøre miracles gjennom Gudshånd. "holly spirit" er ikke en Gud heller det er en engel som het Jebril ( han var formidler mellom Gud og de fleste profetene)

Jesus ble IKKe hengt, han døde ikke enda, han er i 4. himmel & kommer tilbake. ( islam ).

Javel ? hvem ble hengt da?

en annen mann ( av de troende) fikk på seg bildet til Jesus mens en engel løftet Jesus gjennom taket da jødene brøt seg inn og trodde de fikk tak i Jesus.

Jeg har Quran referanser på alt jeg sier.

Quranen lyver

Kan du være mer nøyaktig og si hvor det er du fant at Quran lyver , evt bevise det.

Lenke til kommentar

Gud er en for alle. Gud har skapt alle , Quran er Guds melding for å varsle oss mennesker.

Din gud er ikke for meg. Koranen er en sterk advarsel om hva islam handler om, og den trusselen de som følger koranen er for menneskeheten.

Neida , Gud er vår Gud alle sammen. noen påstår at Quran er trussel og at det ikke finnes straff etter døden... det er ikke noe nytt det har deres forferde også sagt...

Jeg kan besvare deg heller fra Quranen :

012 De som frykter Herren i det skjulte, dem venter tilgivelse og stor lønn.

013 Om dere holder hemmelig eller gir høylytt til kjenne det dere sier, så vet Han hva som bor i hjertene.

014 Skulle ikke Han kjenne den Han har skapt? Han er den Uutgrunnelige, den Innsiktsfulle.

015 Han er det som gjorde jorden underdanig for dere. Så dra rundt på dens overflate og spis av Hans gaver. Til Ham fører oppstandelsen!

016 Kan dere være sikre på Ham som er i himmelen, at Han ikke lar jorden oppsluke dere, for se, den skjelver?

017 Kan dere være sikre på Ham som er i Himmelen, at Han ikke sender over dere en skur av småstein, så dere får vite hva Min advarsel innebærer?

018 De som levde før dem, kalte også sannhet for løgn, og hvordan var vel Min refselse?

019 Har de ikke sett på fuglene over seg som brer ut sine vinger og slår dem sammen? Intet holder dem oppe, unntatt den Barmhjertige. Han er observant for alle ting.

020 Hvem er det vel som er som en hærskare som hjelper dere, unntatt den Barmhjertige? De vantro er helt på avveie.

021 Hvem er det vel som gir dere livets underhold, om Han holder tilbake sitt underhold? Nei, de turer frem i oppsetsighet og motvilje.

022 Er vel den som går og faller hodekulls, best rettledet, eller den som vandrer raskt på rett vei?

023 Si: «Han er det som har frembrakt dere og gitt dere hørsel, syn og forstand. Hvor lite dere takker!»

024 Si: «Han er det som har spredt dere på jorden. Og til Ham vil dere bli samlet inn.»

025 Så sier de: «Når kommer så denne trussel, om dere snakker sant?»

026 Si: «Kunnskapen beror hos Gud! Jeg er bare en klar advarer.»

027 Når de ser at den er nær, formørkes de vantros ansikter, og det lyder: «Dette er det dere etterlyste.»

028 Si: «Hva synes dere, om Gud utsletter meg og dem som følger meg, eller Han viser oss nåde, hvem skal da beskytte de vantro mot en smertelig straff?»

029 Si: «Han er den Barmhjertige! Vi tror på Ham, og på Ham forlater vi oss. Dere får snart vite hvem det er, som er klart på villstrå.»

030 Si: «Hva ville dere synes om deres vann en morgen var sunket ned i jorden, hvem skal da bringe dere rinnende vann?»

Lenke til kommentar

Neida , Gud er vår Gud alle sammen. noen påstår at Quran er trussel og at det ikke finnes straff etter døden... det er ikke noe nytt det har deres forferde også sagt...

Jeg kan besvare deg heller fra Quranen :

Neida, din gud er like mye min gud som mine guder er dine guder. Er mine guder dine guder?

La meg heller besvare deg med et sitat fra Amon Amarth:

I refuse to submit

To the god you say is kind

I know what's right, and it is time

It's time to fight, and free our minds

Let me die without fear!

As I have lived without it

So shut your mouth and spare my ears

I'm fed up with all your bullshit

Jeg vil heller dø enn å tro på din stygge skitne drittgud.

Lenke til kommentar

Jeg finner ingen svar. Mange er så overbeviste om at det finnes en gud der ute.

Men hvorfor hjelper han meg ikke da? Og hva skal jeg gjøre, skal jeg virkelig gå resten av livet med dette spørsmålet uten å finne noen svar? Jeg sliter med vonde tanker om gud, det er feks denne tanken: Hvis jeg gjør noe galt en gang i framtida, vil gud straffe meg da? Hvis jeg ber han om noe, hjelper han meg? Hvis jeg ber han om noe jeg egentlig ikke vil, gjør han det mot meg da?

Jeg håper virkelig noen vil hjelpe, for livet er vanskelig om dagen.

Du sier du ikke finner svar. Det tyder på at du søker. Spørsmålet er hvordan og hvor søker du? Jeg anbefaler deg å oppsøke en eldre person som du er trygg på og som ønsker deg det beste. 1 til 1 samtaler er det aller beste stedet å vokse i troen.

Kanskje den søkeprosessen du går igjennom dypest sett er et ønske fra din side om å gå dypere, å se om troen holder mål.

Det er et bibelsk prinsipp at den som søker av et helt hjerte, vil finne svar. Hvis gud hadde skapt menneskets søken etter viten og svar og latt dette være totalt uoppnåelig ville gud vært ond. Hvis du virkelig vil ha svar så kjøp den laglige tid.

Joh 3:17 - Jesus kom ikke til verden for å dømme eller straffe verden (gerraro), men for at verden (gerraro) skulle bli frelst.

Lenke til kommentar

Forøvrig er det en sannhet ved menneskets natur og det er følgende. Det man fokuserer på, øker i størrelse.

Dette har dessverre mange kristne ledere gjennom historien utnyttet og "skremt" mennesker til tro ved å fokusere på straff. Tragisk.

Lenke til kommentar

Quranen lyver

Kan du være mer nøyaktig og si hvor det er du fant at Quran lyver , evt bevise det.

Han kan ikke bevise sin egen bibels troverdighet så hvordan kan han da bevise din bibels troverdighet, når din bibel er mer eller mindre en rip-off av hans?

Det første du burde gjøre er jo å bevise din bibels troverdighet før du går ut og ber andre om å motbevise noe som aldri er, og heller ikke kommer til å bli, bevist....

Lenke til kommentar

Quranen lyver

Han kan ikke bevise sin egen bibels troverdighet så hvordan kan han da bevise din bibels troverdighet, når din bibel er mer eller mindre en rip-off av hans?

Det første du burde gjøre er jo å bevise din bibels troverdighet før du går ut og ber andre om å motbevise noe som aldri er, og heller ikke kommer til å bli, bevist....

Quranen er et skritt tilbake til Det gamle testamente, steining og andre GT regler som Jesus Kristus var mot. Derfor disskrediteres Han av Quranens forfattere.

Lenke til kommentar

ville gud vært ond

Den Gud som blir beskrevet i Bibelen kan vel ikke akkurat beskyldes for å være en god gud ihvertfall. Han gjør jo folk om til stein, eller drukner dem (eller verre) for den minste ting. Han bryter jo sine egne "regler" hele tiden, og virker sykelig opptatt av at han skal være den eneste alle mennesker tenker på.

Litt av en gud gitt.

Lenke til kommentar

Den Gud som blir beskrevet i Bibelen kan vel ikke akkurat beskyldes for å være en god gud ihvertfall. Han gjør jo folk om til stein, eller drukner dem (eller verre) for den minste ting. Han bryter jo sine egne "regler" hele tiden, og virker sykelig opptatt av at han skal være den eneste alle mennesker tenker på.

Litt av en gud gitt.

Det gamle testamente gir et galt bilde av Gud. Det er det bildet av Gud som Jesus Kristus gir, som er det riktige bildet av Gud.

Lenke til kommentar

Det gamle testamente gir et galt bilde av Gud. Det er det bildet av Gud som Jesus Kristus gir, som er det riktige bildet av Gud.

Det er jo fint at du ikke tror på det gamle testamentet, men du kan ikke velge og vrake hva som er sant eller ikke basert på din egen overbevisning.

Når det er sagt så finnes det tonnevis med eksempler på at Jesus i det nye testamentet refererte til, og bekreftet det gamle testamentet.

Lenke til kommentar

IHS, Gud har ikke forandret seg. Jesus var like god før Han ble menneske som da Han var et menneske. Faderen og Sønnen er fullkomne, og forandrer seg aldri. Det gamle testamente gir ikke et feil inntrykk av Gud dersom man leser alt og i dybden, min venn. Problemet er at det er knapt noen som gjør det; mange drar forferdelige scener og hendelser fra Det gamle testamentet ut fra sammenhengen, og konkluderer med at Gud ville det slik eller at disse grusomhetene skyldtes Gud. Det er visst mange grusomme og uforståelige scener i GT. Gud sier imidlertid at Han er kjærlighet OG rettferdighet og vil alles beste; man kan velge å stole på det eller ikke. Guds rettferdighet og makt ble åpenbart i GT, mens Jesus kom for å åpnebare Guds kjærlighet, rettferdighet og nåde i person. Slik som GT selv sier, Gud er langmodig og rik på miskunn, men Hans kraft er stor og Han unnlater ikke å straffe.

Tenker man seg også litt om, så er det rimelig at Gud som Skaper skulle ha retten til å både ta og gi; og ut ifra sin egen uendelige visdom og kunnskap, kan Han ransake et menneske og vurdere om det skal få leve eller burde få dø (både når det gjelder dets eget beste og andres beste). Det sjokkerer meg at du selv som sier du kjenner Gud, kan si at størstedelen av Bibelen gir et galt bilde av Gud. Selv ikke-troende skjønner at det er galt å velge og vrake på denne måten, min venn. Alle kan jo bare lage sin egen "sannhet" og ta litt av alt hva de foretrekker. Det er mye jeg ikke forstår i GT, men av alt det andre som jeg forstår av hva Gud har gjort og fortsatt gjør (både i grusomme settinger i GT og i NT), så er jeg overbevist om at Gud også tok de rette valgene i de få uforklarlige hendelsene i gammeltestamentlig tid. Jesus selv viste hvem Gud virkelig er og hvor mye Gud ønsker å forene sine tapte skapninger med seg selv igjen, å elske dem og å bli elsket av dem.

Endret av Mennesket
Lenke til kommentar

"Tenker man seg også litt om, så er det rimelig at Gud som Skaper skulle ha retten til å både ta og gi; og ut ifra sin egen uendelige visdom og kunnskap"

Unnskyld meg men det er jo helt latterlig å påstå.

Til å ha uendelig visdom og kunnskap synes jeg han bruker fryktelig mye tid på å rette opp i feil han har skapt selv.

Lenke til kommentar

Faderen og Sønnen er fullkomne, og forandrer seg aldri.

Dette er altså ikke en styrke hvis du trodde det...

Tver imot virker det som en litt dum og tiltaksløs gud og, hvis dette stemmer, er vi nok ikke laget i guds bilde i det hele tatt, da vi forandrer oss til stadighet, noe vi er nødt til for å overleve på denne planeten

Det gamle testamente gir ikke et feil inntrykk av Gud dersom man leser alt og i dybden, min venn. Problemet er at det er knapt noen som gjør det; mange drar forferdelige scener og hendelser fra Det gamle testamentet ut fra sammenhengen, og konkluderer med at Gud ville det slik eller at disse grusomhetene skyldtes Gud. Det er visst mange grusomme og uforståelige scener i GT.

Så les det selv da, uten å tolke dette helt ihjel. Det står fremdeles at han tok livet av en drøss med mennesker på grunn av en eller annen abskur grunn og leser en dette uten jesus briller er det jo direkte hårreisende at en "god" gud kan få seg til å godkjenne slikt mot andre mennesker fordi de ikke tilber ham. Ser ingen unnskyldning her jeg, tvert i mot...

Gud sier imidlertid at Han er kjærlighet OG rettferdighet og vil alles beste; man kan velge å stole på det eller ikke. Guds rettferdighet og makt ble åpenbart i GT, mens Jesus kom for å åpnebare Guds kjærlighet, rettferdighet og nåde i person.

Var det av kjerlighet eller rettferdighet han drepte for fote gjennom omtrent hele GT?

Og en annen ting jeg stusset over når jeg leste GT var at samtelige kvinner såfremt som ei ble benevnt som hore. Så enten var det en drøss med horer nede i midtøsten på den tiden ellers så var forfatteren ekstremt redd for kvinner.... Men alle kvinner er kanskje horer hvis de kjenner bare bittelitt lyst?

Slik som GT selv sier, Gud er langmodig og rik på miskunn, men Hans kraft er stor og Han unnlater ikke å straffe.

Du sa jho nettopp at han bare var rettferdighet og kjærlighet jo? Er det rettferdig eller kjærlig for deg å drepe alle som ikke tilber guden din?

Tenker man seg også litt om, så er det rimelig at Gud som Skaper skulle ha retten til å både ta og gi; og ut ifra sin egen uendelige visdom og kunnskap, kan Han ransake et menneske og vurdere om det skal få leve eller burde få dø (både når det gjelder dets eget beste og andres beste).

Da spør jeg: Hvorfor har han skapt oss med drifter vi senere må fornekte? Hvor uendelig vis og kunnskapsrik syntes du at dette er? Personlig finner jeg guden din, bassert på hans egen bok, usigelig stupid, ja bent frem dum...

Det sjokkerer meg at du selv som sier du kjenner Gud, kan si at størstedelen av Bibelen gir et galt bilde av Gud. Selv ikke-troende skjønner at det er galt å velge og vrake på denne måten, min venn. Alle kan jo bare lage sin egen "sannhet" og ta litt av alt hva de foretrekker.

Skal du fungere i dagens samfunn sammen med vanlige tenkende mennesker er du nødt til å kappe vekk de idiotiske bitene du finner i bibelen, med mindre du ønsker at folk skal gå i sirkler rundt deg da... Skjønner godt de som plukker og kaster jeg, for gjør du ikke det så beviser du jo at du ikke er mottagelig for viten og kunnskap som er bakket opp av bevis. Trenger jeg å nevne skapelses betretningen? Tror du på det mølet blir du ansett, ihvertfall av meg, som mildt tilbake stående og ute av stand til å ta til deg faktisk viten og kunnskap. At den plukk og kast delen blir verre og verre til mer vi faktisk finner ut gjør vel at det til slutt blir enten kast alt eller plukk alt...

Det er mye jeg ikke forstår i GT, men av alt det andre som jeg forstår av hva Gud har gjort og fortsatt gjør (både i grusomme settinger i GT og i NT), så er jeg overbevist om at Gud også tok de rette valgene i de få uforklarlige hendelsene i gammeltestamentlig tid. Jesus selv viste hvem Gud virkelig er og hvor mye Gud ønsker å forene sine tapte skapninger med seg selv igjen, å elske dem og å bli elsket av dem.

Det du sier her er følgende: Jeg vet at hitler gjorde mye fælt under annen verdens krig, men han hadde en fin bart og en pen blåfarge på øynene. Du godkjenner midlet for å oppnå målet. Tenk deg om er du snill.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...