Gå til innhold

Vet ikke om jeg orker mere


Anbefalte innlegg

Den Gud man prøvde å lære meg om tilgir alt. Man kan være tidenes verste massemorder, men likevel få tilgivelse og komme til himmelen. Da har man ikke lenger det ansvaret for egne handlinger som man burde ha - man overlater det i Guds hender og ler hele veien til graven.

 

Jesus, da han gjestet oss, tilgav mange mennesker det onde de hadde gjort men sa alltid i samme øybeblikk at de skulle omvende seg fra ondskapen.

 

Det utelukker ikke det faktum at massemordere får tilgivelse av jesus dersom de vil, uansett.

Det at jesus sier dette, selvom han vet at mennesker ikke kan leve ett syndfritt, beviser hvor teit og bakvendt denne religionen kan være. Ghandi feks, kommer ikke til himmelen når han dør. Ted Bundy kan være der oppe, dersom han husket å be gud om tilgivelse.

 

Å be om tilgivelse. Det innebærer mye. Din analyse av tilgivelse kjøper jeg ikke. Det blir for lettvint. For at en skal be om ekte tilgivelse innebærer det at en først forstår sin synd, erkjenner den og omvender seg fra den. Det er ikke noe man gjør sånn i farta når man plutselig husker på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke på Gud i form av en person, men heller en uendelig energi som gir det til hele Universet. Som resirkulerer seg hele tiden, alle er udødelige.

:)

 

Ja vi kan gjette mye rart uten at det for oss nærmere sannheten...

 

 

Eller at alt og alle resirkulerer hele tiden og ingen er udødelige, slik all forskning frem til nå tilsier at det må være.... Hvem vet...

Vi kan "håpe" på mye rart fordi vi er livredde for å dø...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du var negativ nå mot meg Jarlemann. Søkte opp Panteisme og leste om det. Det definerer kanskje noe av det jeg tror på, men jeg tilhører ingen religon.

 

RWS :)

 

Jeg er ikke redd for å dø, jeg har drømmer om ting som skjer før de skjer. Dette er både skummelt og interessant for meg.. Ting jeg har opplevd gjør at jeg tror på det. Hvis det ikke skulle være slik betyr det ingen ting for meg, jeg gjør det beste ut av det jeg har fått og er. Være snill mot alt levende så godt jeg kan :)

Lenke til kommentar

Den Gud man prøvde å lære meg om tilgir alt. Man kan være tidenes verste massemorder, men likevel få tilgivelse og komme til himmelen. Da har man ikke lenger det ansvaret for egne handlinger som man burde ha - man overlater det i Guds hender og ler hele veien til graven.

 

Jesus, da han gjestet oss, tilgav mange mennesker det onde de hadde gjort men sa alltid i samme øybeblikk at de skulle omvende seg fra ondskapen.

 

Det utelukker ikke det faktum at massemordere får tilgivelse av jesus dersom de vil, uansett.

Det at jesus sier dette, selvom han vet at mennesker ikke kan leve ett syndfritt, beviser hvor teit og bakvendt denne religionen kan være. Ghandi feks, kommer ikke til himmelen når han dør. Ted Bundy kan være der oppe, dersom han husket å be gud om tilgivelse.

 

Å be om tilgivelse. Det innebærer mye. Din analyse av tilgivelse kjøper jeg ikke. Det blir for lettvint. For at en skal be om ekte tilgivelse innebærer det at en først forstår sin synd, erkjenner den og omvender seg fra den. Det er ikke noe man gjør sånn i farta når man plutselig husker på det.

 

Åjasså? Du tror ikke at folk som myrder andre plutselig kan få veldig vond samvittighet og virkelig angre? På den måten be gud om forlatelse, bli plutselig frelst og få evig liv i himlen? For det er det det handler om, begå en feil, angre og så be om tilgivelse... Forskjellen da, mellom en kristen og meg er at jeg ber de jeg har "syndet" mot om tilgivelse og ikke en "gud"...Så kan man spørre seg om hva som er mest mennesklig og rettferdig, angre ovenfor mennesker vi vet eksisterer eller angre ovenfor noe guddommelig vi står uten beviser for.

Lenke til kommentar

Det utelukker ikke det faktum at massemordere får tilgivelse av jesus dersom de vil, uansett.

Det at jesus sier dette, selvom han vet at mennesker ikke kan leve ett syndfritt, beviser hvor teit og bakvendt denne religionen kan være. Ghandi feks, kommer ikke til himmelen når han dør. Ted Bundy kan være der oppe, dersom han husket å be gud om tilgivelse.

Not so fast, McHalvorsen

 

Det er ikke nok å be Gud om tilgivelse ved slike alvorlige synder, du må bli løst fra dine synder, av Jesu Kristi (Guds) stedfortredere her på jorden.

 

Og hvem er så disse stedsfortrederne? prester? paven? deg? eller kanskje andre riktige kristne? Og kan du vennligst forklare meg hvorfor man ikke kan få tilgivelse fra den allmektige gud, man må innom en av hans undersåtter først?

 

Skulle tro en så god og rettferdig gud som du har verdsetter folk som henvender seg direkte til ham.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du var negativ nå mot meg Jarlemann. Søkte opp Panteisme og leste om det. Det definerer kanskje noe av det jeg tror på, men jeg tilhører ingen religon.

 

 

Ikke negativ nei :) Prøvde bare å sette navn på det du uttrykte. Beklager hvis jeg satte deg i bås, var ikke meningen. Kanskje jeg skulle skrevet: Panteisme?

Lenke til kommentar

 

Åjasså? Du tror ikke at folk som myrder andre plutselig kan få veldig vond samvittighet og virkelig angre? På den måten be gud om forlatelse, bli plutselig frelst og få evig liv i himlen? For det er det det handler om, begå en feil, angre og så be om tilgivelse... Forskjellen da, mellom en kristen og meg er at jeg ber de jeg har "syndet" mot om tilgivelse og ikke en "gud"...Så kan man spørre seg om hva som er mest mennesklig og rettferdig, angre ovenfor mennesker vi vet eksisterer eller angre ovenfor noe guddommelig vi står uten beviser for.

 

 

Joda tror det. Det eneste jeg sier er at tilgivelsen må være ekte. Jeg tror tilgivelsen kan være en livsforvandlende kraft både for den som ber om tilgivelse og tilgiveren. Jeg kan ikke stille meg til dom over hvem som har gjort en ekte og uekte tilgivelse. Menneskets hjerte er som dype vann. Hvem kan forstå det fullt ut?

 

En kristen ber om tilgivelse fra gud og de en har syndet mot forhåpentligvis. :)

Lenke til kommentar

Det utelukker ikke det faktum at massemordere får tilgivelse av jesus dersom de vil, uansett.

Det at jesus sier dette, selvom han vet at mennesker ikke kan leve ett syndfritt, beviser hvor teit og bakvendt denne religionen kan være. Ghandi feks, kommer ikke til himmelen når han dør. Ted Bundy kan være der oppe, dersom han husket å be gud om tilgivelse.

Not so fast, McHalvorsen

 

Det er ikke nok å be Gud om tilgivelse ved slike alvorlige synder, du må bli løst fra dine synder, av Jesu Kristi (Guds) stedfortredere her på jorden.

Og hvem er så disse stedsfortrederne? prester? paven? deg? eller kanskje andre riktige kristne? Og kan du vennligst forklare meg hvorfor man ikke kan få tilgivelse fra den allmektige gud, man må innom en av hans undersåtter først?

 

Skulle tro en så god og rettferdig gud som du har verdsetter folk som henvender seg direkte til ham.

Etter at Jesus Kristus hadde tatt straffen på veiene av verdenssamfunnet, gav Han Apostlene på dette grunnlaget, fullmakt til å løse folk fra sine synder. Apostlene overførte så videre denne fullmakten til sine efterfølgere, det kristne presteskapet.

 

Så ved slike alvorlige synder som du snakker om, må du bli løst av en slik fullmaktsinehaver.

 

Slik er Guds (Jesu Kristi) forordning, McHalvorsen

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Slik er Guds (Jesu Kristi) forordning, McHalvorsen

Dette blir feil vet du, for siden dette er påstander blir det riktig å skrive at det PÅSTÅES at dette er guds eller jesus forordning.

Noen kunne komme i skade for å tro at dette faktiak er sant slik du skriver det og det vet vi jo ikke om det er da det aldri er påvist noen gud og derfor bør være litt forsiktig med hva vi legger ut om som sannhet.

 

:)

 

Problemet med kristendommen Jalreman, er at du må godta sykdommen (synden) før du kan få kuren (frelsen). Hva med oss som ikke trenger å bli syke? Et annet digert forklarings problem er at vi vet at vi ikke ble skapt av noen gud som fiks ferdige eplespisende mennesker i en hage, der dere påstår "sykdommen" som jesus liksom frelser dere fra kommer fra. Hva er vitsen med jesis da, når vi aldri har hatt noen synd? Syntes dere tar fryktelig mye for gitt her jeg for å tro på noe som er litt fordummene, føler jeg, for ikke å snakke om totalt unødvendig.

 

Faktum er at vi ikke vet om det finnes noen guder og hadde det bare vært en gud så hadde jeg skjønt at noen kunne satset på forskudd liksom med å tro at det måtte være en gud, men når det er snakk om ti tusner av guder (Joda, alle guder som vi mennesker har tilbedt fra tidenes morgen har vært like mektige, store og "snille" som den kristne guden, noen kanskje til og med enda mektigere...) så blir gude tanken bare latterlig. Først må vi påvise at det finnes en gud og så må det påvises hvem gud som vi har påvist... Det blir som å satse på at du vinner 21 millioner i lotto den dagen du dør det....

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...