SweetMaryJane Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Gud velsigner mennesker gjennom mennesker som er villige til å bli brukt. Gud styrer mennesker i den grad de er villige til å bli brukt av gud som en kanal av kjærlighet. Gud bruker alle slags mennesker, høyt og lavt utdannede. Det er villigheten som teller, ikke kompetansen. Et kompentent menneske vil riktignok kunne utføre mer. Dette burde da være ganske enkelt å verifisere og teste vitenskapelig sett med statistikk. Vel det var jo akkurat derfor de drepte Ham, de var redde for at Han skulle ta makta. Noe Han gjorde, helt frem til dags dato. Jesus er vel en del av treenigheten, og sånn sett ett aspekt av Gud som allerede holdt all makt. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Jesus Kristus sa Han var begge deler fordi Han var i ferd med å ta, all makt i himmelen og på jorden. …Og trist er det… Vel det var jo akkurat derfor de drepte Ham, de var redde for at Han skulle ta makta. Noe Han alikvel gjorde, helt frem til dags dato. Hva hadde skjedd om de ikke drepte ham? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Vel det var jo akkurat derfor de drepte Ham, de var redde for at Han skulle ta makta. Noe Han gjorde, helt frem til dags dato. Jesus er vel en del av treenigheten, og sånn sett ett aspekt av Gud som allerede holdt all makt. Gud hadde ikke et rike på jorden, på den tiden. Derfor grunnla Jesus Kristus sitt rike på jorden, på den tiden. Og ble konge, til dags dato. Lenke til kommentar
jalremann Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Gud velsigner mennesker gjennom mennesker som er villige til å bli brukt. Gud styrer mennesker i den grad de er villige til å bli brukt av gud som en kanal av kjærlighet. Gud bruker alle slags mennesker, høyt og lavt utdannede. Det er villigheten som teller, ikke kompetansen. Et kompentent menneske vil riktignok kunne utføre mer. Dette burde da være ganske enkelt å verifisere og teste vitenskapelig sett med statistikk. Matt 6:3 - Når du gir en slik gave, skal ikke din venstre hånd vite hva den høyre gjør, for at det kan være en gave i det skjulte. Og din Far som ser i det skjulte, skal lønne deg. Mye finnes også utenfor statistikken. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Gud velsigner mennesker gjennom mennesker som er villige til å bli brukt. Gud styrer mennesker i den grad de er villige til å bli brukt av gud som en kanal av kjærlighet. Gud bruker alle slags mennesker, høyt og lavt utdannede. Det er villigheten som teller, ikke kompetansen. Et kompentent menneske vil riktignok kunne utføre mer. Har jeg ikke merket noe til! Hvor er den kjærligheten som dere kristne proklamerer at kommer fra dere? Syntes det ligner mer på en pidestall dere elsker å se ned på alle de som dere tror er ulykkelige fordi de ikke har funnet suttekluten jesus jeg... og en "grei" måte å føle dere edle på når dere løper rundt og "er kristne"(uten å gjøre noe hverken mer eller mindre enn noen andre egentlig), for ikke å snakke om hvor gode dere føler dere når dere folder hendene og mumler en bønn i den tro at dere kan hjelpe mange ved å gjøre ingenting, samt å fordømme alle som ikke følger de forvridde sannhetene og doktrinene skrevet i bibelen når dere tror dere ikke er "sett". Så nei, helt ærlig, den "kjærligheten" har jeg sett lite til.... Hva jeg har sett så langt fra den kristne fronten er en ignoranse og en blindhet som grenser til dumhet. For hvor lurt er det egentlig å stenge ute alt annet enn det en tror kan være rett? Hvor lurt er det egentlig? Hvem er egentlig sneversynt når en underlegger seg en historie uten fnugg av noe som helst, den som tror på den historien eller den som holder ørene og øynene åpen for alternative forklaringer? Kjenner mange kristne mennesker som ikke gjør stot ut av sin tro annet enn at de mumler litt om kvelden til sin venn i skyene og kanskje dropper innom en eller annen guds tjeneste på en søndag og det er ok, det som ikke er ok er de som løper rundt og skal selge meg en historie det ikke finnes grunnlag for å selge i det hele tatt samtidig som de tror de messer sannheten AS og at alle andre må ta feil. De har jeg problemer med. Og noen skjuler sitt kristne ego bedre enn andre, men det kristne ego er der, tanken på at de er bedre enn alle andre fordi de tror på en eventyr figur. For så langt er det ingensomhelst grunn til å kalle det annet enn eventyr figurer, da det ikke engang i løpet av de to tusen årene kristendommen har herjet har kommet et eneste lite bevis for noen sannhet for det eventyret, ikke et! Så dere kan komme med "tjene mellom mennesker" så mye dere vil, sannheten er at dere kristne ikke klarer å gjøre en eneste god ting som andre ikke kristne ikke kan eller allerede gjør. Så hva er vitsen? Ingen så langt jeg kan se... Å underlegge seg disse doktriene gjør deg hverken til et bedre menneske eller til noe mer spesielt menneske enn andre som ikke tror på disse doktrinene. Norge i dag er vel et bevis for det motsatte, når en begynner å se på det.... Lenke til kommentar
jalremann Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Gud velsigner mennesker gjennom mennesker som er villige til å bli brukt. Gud styrer mennesker i den grad de er villige til å bli brukt av gud som en kanal av kjærlighet. Gud bruker alle slags mennesker, høyt og lavt utdannede. Det er villigheten som teller, ikke kompetansen. Et kompentent menneske vil riktignok kunne utføre mer. Har jeg ikke merket noe til! Hvor er den kjærligheten som dere kristne proklamerer at kommer fra dere? Syntes det ligner mer på en pidestall dere elsker å se ned på alle de som dere tror er ulykkelige fordi de ikke har funnet suttekluten jesus jeg... og en "grei" måte å føle dere edle på når dere løper rundt og "er kristne"(uten å gjøre noe hverken mer eller mindre enn noen andre egentlig), for ikke å snakke om hvor gode dere føler dere når dere folder hendene og mumler en bønn i den tro at dere kan hjelpe mange ved å gjøre ingenting, samt å fordømme alle som ikke følger de forvridde sannhetene og doktrinene skrevet i bibelen når dere tror dere ikke er "sett". Så nei, helt ærlig, den "kjærligheten" har jeg sett lite til.... Hva jeg har sett så langt fra den kristne fronten er en ignoranse og en blindhet som grenser til dumhet. For hvor lurt er det egentlig å stenge ute alt annet enn det en tror kan være rett? Hvor lurt er det egentlig? Hvem er egentlig sneversynt når en underlegger seg en historie uten fnugg av noe som helst, den som tror på den historien eller den som holder ørene og øynene åpen for alternative forklaringer? Kjenner mange kristne mennesker som ikke gjør stot ut av sin tro annet enn at de mumler litt om kvelden til sin venn i skyene og kanskje dropper innom en eller annen guds tjeneste på en søndag og det er ok, det som ikke er ok er de som løper rundt og skal selge meg en historie det ikke finnes grunnlag for å selge i det hele tatt samtidig som de tror de messer sannheten AS og at alle andre må ta feil. De har jeg problemer med. Og noen skjuler sitt kristne ego bedre enn andre, men det kristne ego er der, tanken på at de er bedre enn alle andre fordi de tror på en eventyr figur. For så langt er det ingensomhelst grunn til å kalle det annet enn eventyr figurer, da det ikke engang i løpet av de to tusen årene kristendommen har herjet har kommet et eneste lite bevis for noen sannhet for det eventyret, ikke et! Så dere kan komme med "tjene mellom mennesker" så mye dere vil, sannheten er at dere kristne ikke klarer å gjøre en eneste god ting som andre ikke kristne ikke kan eller allerede gjør. Så hva er vitsen? Ingen så langt jeg kan se... Å underlegge seg disse doktriene gjør deg hverken til et bedre menneske eller til noe mer spesielt menneske enn andre som ikke tror på disse doktrinene. Norge i dag er vel et bevis for det motsatte, når en begynner å se på det.... Hei Rws Koselig at du er engasjert. Ser man på kirkehistorien så har kirken sine høydepunkter og lavpunkter. Mye av kristenheten i norge idag har mistet mye av sin åndelige styrke og resultatet er at de utenforstående trekker konklusjonene som du gjør rws. Kristus er vårt eksempel. Han kom og tjente folket. Dette er en stor del av de kristnes kall og noe vi skal strekke oss etter. Markus 10:45 sier det slik. "For heller ikke Menneskesønnen (Jesus) er kommet for å la seg tjene, men for selv å tjene og gi sitt liv som løspenge i manges sted." Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Dette er en fin holdning å ha (det å hjelpe andre), men man trenger ikke ha jesus i seg for å gjøre det. Tvertom så er det litt skremmende at folk tror at man må ha jesus i seg for å gjøre gode ting. Er man kristen så er alt det gode man gjør gud sin skyld og alt det vonde man gjøre djevelen sin skyld. Ser dere kristne på dere selv som bønder i guds sjakkspill? For det kan virke som det er nettopp det dere er. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Hei Rws Koselig at du er engasjert. Ser man på kirkehistorien så har kirken sine høydepunkter og lavpunkter. Mye av kristenheten i norge idag har mistet mye av sin åndelige styrke og resultatet er at de utenforstående trekker konklusjonene som du gjør rws Nei, jeg trekker ikke konklusjonene på hvordan kristendommen fremstår i dag, jeg trekker konklusjonene slik kristendommen fremdeles hadde sett ut hvis vi ikke hadde reformert den og den, takk og lov, hadde mistet sin makt. Det scenarioet evner dere ikke å se, men det er det vi hadde hatt her til lands den dag i dag hvis vi ikke hadde våknet opp fra dvalen der vi lullet oss inn i troen på en gud. Ikke en gang du kan si noe annet enn at vi i dag har det samfunnet som tjener de aller fleste til det beste over et meget bredt felt og slik hadde det ikke vært hvis de geistelige fikk rule i fred. Kristus er vårt eksempel. Han kom og tjente folket. Dette er en stor del av de kristnes kall og noe vi skal strekke oss etter. Markus 10:45 sier det slik. "For heller ikke Menneskesønnen (Jesus) er kommet for å la seg tjene, men for selv å tjene og gi sitt liv som løspenge i manges sted." Strekke seg etter? Må en virkelig smøre seg inn med eventyr figurer for å være grei, snill og god? Nei, vi trenger ikke det. Jeg har langt bedre moral og etikk enn jesus noengang hadde til tross for at dere hevder at han var guds sønn, det samme har 99% av befolkningen her i landet. Så hva er det du strekker deg etter? Hans godkjenning av slaveriet, er det det du strekker deg etter? Eller er det de tullete akronymene jesus slang rundt seg du strekker deg etter? Sannheten er, min venn, at du slettes ikke er hverken snillere, greiere, mer medmenneskelig eller mer lovlydig enn meg, (en snart femti år gammel ateist som har levd det meste av livet på det som de fleste vil kalle skyggesiden, der jeg både har sett og opplevd mer jævelskap enn det de aller fleste må oppleve i et helt liv. Jeg har sett døden i hvitøyet mange ganger og jeg har nesten tatt liv selv, men jeg har fremdeles en moral og etikk som ikke står noe tilbake fra din, til tross for at jeg ikke strekker meg etter noen jesus. Hva er da vitsen med å strekke seg etter jesus, en fiktiv person i en bok? Kan du fortelle meg hva jeg kan tjene ved å gjøre det? Blir jeg snillere, mer likanes da? Mer opphøyd kanskje? Jeg har alltid vært en ensom ulv med få venner, men jeg har overhodet ikke noen problemer med å bli kjent med andre folk hvis jeg har behov for det. Tvert i mot. Men jeg ser overhodet ingen forskjell på deg og meg når det kommer til snillhet, greihet, lovlydighet osv og vet du hvorfor det? Jo, det er fordi vi begge bruker den samme moralen og den samme etikken. Vi er begge i det samme samfunnet som har gitt oss den moralen og den etikken. Selv om du, og sikkert flere med deg, liker å bade dere i lyset fra jesusen din så ser jeg overhodet ingen forskjell på deg og meg annet enn at du kan gjøre mer jævelskap enn meg på grunn av nettopp troen din på jesus. Der jeg ville stoppet og tenkt kritisk, rasjonelt og logiskt ville du (i en tenkt situasjon) ha forsvart handlingene dine med at du gjorde det for gud samme F hvor jævlige de var. Historien er FULL av folk som deg som var gode mennesker i utgangspunktet, men som gjorde det for GUD og som hodeløse kastet andre mennesker ut i grunnløs lidelse på grunn av at de trodde de "strakk" seg etter gud.... Derfor syntes jeg at det grenser til hykleri når du sier at du kan strekke deg etter jesus sine merriter, for han hadde virkelig ikke noen spesielt bra meritter når en ser på historien uten jesus briller. Beklager å si det, men dennejesuene din er virkelig ikke så stor som du ser ut til å tro. Det kan han ikke være, da jeg og du og de fleste andre i dette landet har en langt bedre moral og virkelighets oppfattning enn fyren du kaller jesus.. så vet du det. Endret 21. mai 2010 av RWS Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Matt 6:3 - Når du gir en slik gave, skal ikke din venstre hånd vite hva den høyre gjør, for at det kan være en gave i det skjulte. Og din Far som ser i det skjulte, skal lønne deg. Mye finnes også utenfor statistikken. Det gjør det helt klart. Men hvis du vil vite hva som er sant, og hva som ikke er sant, er det den vitenskapelige metoden som gjelder. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Dette er en fin holdning å ha (det å hjelpe andre), men man trenger ikke ha jesus i seg for å gjøre det. Tvertom så er det litt skremmende at folk tror at man må ha jesus i seg for å gjøre gode ting. Er man kristen så er alt det gode man gjør gud sin skyld og alt det vonde man gjøre djevelen sin skyld. Ser dere kristne på dere selv som bønder i guds sjakkspill? For det kan virke som det er nettopp det dere er. Nei, det er to sider av en selv. Begge er Donald om du forstår ? Lenke til kommentar
jalremann Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Hei Rws Koselig at du er engasjert. Ser man på kirkehistorien så har kirken sine høydepunkter og lavpunkter. Mye av kristenheten i norge idag har mistet mye av sin åndelige styrke og resultatet er at de utenforstående trekker konklusjonene som du gjør rws Nei, jeg trekker ikke konklusjonene på hvordan kristendommen fremstår i dag, jeg trekker konklusjonene slik kristendommen fremdeles hadde sett ut hvis vi ikke hadde reformert den og den, takk og lov, hadde mistet sin makt. Det scenarioet evner dere ikke å se, men det er det vi hadde hatt her til lands den dag i dag hvis vi ikke hadde våknet opp fra dvalen der vi lullet oss inn i troen på en gud. Ikke en gang du kan si noe annet enn at vi i dag har det samfunnet som tjener de aller fleste til det beste over et meget bredt felt og slik hadde det ikke vært hvis de geistelige fikk rule i fred. Kristus er vårt eksempel. Han kom og tjente folket. Dette er en stor del av de kristnes kall og noe vi skal strekke oss etter. Markus 10:45 sier det slik. "For heller ikke Menneskesønnen (Jesus) er kommet for å la seg tjene, men for selv å tjene og gi sitt liv som løspenge i manges sted." Strekke seg etter? Må en virkelig smøre seg inn med eventyr figurer for å være grei, snill og god? Nei, vi trenger ikke det. Jeg har langt bedre moral og etikk enn jesus noengang hadde til tross for at dere hevder at han var guds sønn, det samme har 99% av befolkningen her i landet. Så hva er det du strekker deg etter? Hans godkjenning av slaveriet, er det det du strekker deg etter? Eller er det de tullete akronymene jesus slang rundt seg du strekker deg etter? Sannheten er, min venn, at du slettes ikke er hverken snillere, greiere, mer medmenneskelig eller mer lovlydig enn meg, (en snart femti år gammel ateist som har levd det meste av livet på det som de fleste vil kalle skyggesiden, der jeg både har sett og opplevd mer jævelskap enn det de aller fleste må oppleve i et helt liv. Jeg har sett døden i hvitøyet mange ganger og jeg har nesten tatt liv selv, men jeg har fremdeles en moral og etikk som ikke står noe tilbake fra din, til tross for at jeg ikke strekker meg etter noen jesus. Hva er da vitsen med å strekke seg etter jesus, en fiktiv person i en bok? Kan du fortelle meg hva jeg kan tjene ved å gjøre det? Blir jeg snillere, mer likanes da? Mer opphøyd kanskje? Jeg har alltid vært en ensom ulv med få venner, men jeg har overhodet ikke noen problemer med å bli kjent med andre folk hvis jeg har behov for det. Tvert i mot. Men jeg ser overhodet ingen forskjell på deg og meg når det kommer til snillhet, greihet, lovlydighet osv og vet du hvorfor det? Jo, det er fordi vi begge bruker den samme moralen og den samme etikken. Vi er begge i det samme samfunnet som har gitt oss den moralen og den etikken. Selv om du, og sikkert flere med deg, liker å bade dere i lyset fra jesusen din så ser jeg overhodet ingen forskjell på deg og meg annet enn at du kan gjøre mer jævelskap enn meg på grunn av nettopp troen din på jesus. Der jeg ville stoppet og tenkt kritisk, rasjonelt og logiskt ville du (i en tenkt situasjon) ha forsvart handlingene dine med at du gjorde det for gud samme F hvor jævlige de var. Historien er FULL av folk som deg som var gode mennesker i utgangspunktet, men som gjorde det for GUD og som hodeløse kastet andre mennesker ut i grunnløs lidelse på grunn av at de trodde de "strakk" seg etter gud.... Derfor syntes jeg at det grenser til hykleri når du sier at du kan strekke deg etter jesus sine merriter, for han hadde virkelig ikke noen spesielt bra meritter når en ser på historien uten jesus briller. Beklager å si det, men dennejesuene din er virkelig ikke så stor som du ser ut til å tro. Det kan han ikke være, da jeg og du og de fleste andre i dette landet har en langt bedre moral og virkelighets oppfattning enn fyren du kaller jesus.. så vet du det. Hei igjen Her ser jeg at du er ærlig. Jeg tror vi to er mer like enn vi kanskje begge tror. Men vi har helt klart et veldig ulikt bilde av Jesus. Jeg strekker meg ikke etter Jesus for å bli bedre, snillere og flinkere. Jeg strekker meg som en reaksjon på det som jeg tror Jesus har gjort for menneskeheten og da meg. Når det er sagt så har jeg lyst å si hvordan jeg ser på meg selv. Jeg ser en person som har innsett sin tilkortkommenhet. Når jeg virkelig virkelig virkelig kaster lys på mitt eget hjerte så ser jeg i bunn og grunn at det ikke er godt. Som G.K. Chesterton sa da han ble spurt om hva som var svaret på alle problemer i verden. Han sa: "Meg". Hvis noen opplever meg som en ovenpå og bedrevitende kristen så forstår jeg det ikke. Beklager hvis jeg oppleves sånn. Min egen opplevelse av meg selv som menneske er en helt annen. Jeg er ikke fullt så gammel som deg rws men jeg har oppleved situasjoner i livet som "opplyser" meg om min egen svakhet/ondskap/tilkortkommenhet om du vil. Med dette utgangspunkt blir min svakhet egentlig min styrke, fordi jeg anerkjenner den og bruker takknemligheten til Jesus som et påskudd for å gjøre noe godt. Dette utgangspunktet for å gjøre godt er totalt anderledes enn å gjøre godt for å blidgjøre en guddom eller for å få bedre samvittighet. Men kanskje det er et dårlig uttrykk å strekke seg etter Jesus, fordi kanskje det kan antyde at man skal stadig bli flinkere (lovgjerningens religion), noe jeg ikke tror på. Men igjen takk for svar Rws. Kan også nevne at jeg absolutt tror at man ikke trenger å være religiøs for å være god. Menneskets hjerte er som dype vann. Hvem kan forstå det fullt ut? Når det er sagt kan hende du er en mye bedre person enn meg... Lenke til kommentar
jalremann Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Dette er en fin holdning å ha (det å hjelpe andre), men man trenger ikke ha jesus i seg for å gjøre det. Tvertom så er det litt skremmende at folk tror at man må ha jesus i seg for å gjøre gode ting. Riktig. Man trenger ikke Jesus for å gjøre godt. Jeg har en god venn som er ateist som jeg ser opp til på mange måter. Er man kristen så er alt det gode man gjør gud sin skyld og alt det vonde man gjøre djevelen sin skyld. Ser dere kristne på dere selv som bønder i guds sjakkspill? For det kan virke som det er nettopp det dere er. Feil. Det onde man gjør har mennesker selv ansvar for. Motstanderen (djevelen) er begrenset til å påvirke oss. Vi har ansvar som mennesker. Det finnes nok kristne som passer til beskrivelsen din. Men ta ikke alle under en kam Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Den Gud man prøvde å lære meg om tilgir alt. Man kan være tidenes verste massemorder, men likevel få tilgivelse og komme til himmelen. Da har man ikke lenger det ansvaret for egne handlinger som man burde ha - man overlater det i Guds hender og ler hele veien til graven. Lenke til kommentar
jalremann Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Den Gud man prøvde å lære meg om tilgir alt. Man kan være tidenes verste massemorder, men likevel få tilgivelse og komme til himmelen. Da har man ikke lenger det ansvaret for egne handlinger som man burde ha - man overlater det i Guds hender og ler hele veien til graven. Jesus, da han gjestet oss, tilgav mange mennesker det onde de hadde gjort men sa alltid i samme øybeblikk at de skulle omvende seg fra ondskapen. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 ....Jeg har langt bedre moral og etikk enn jesus... Hvor dumme tror du folk er, RWS :!: Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Den Gud man prøvde å lære meg om tilgir alt. Man kan være tidenes verste massemorder, men likevel få tilgivelse og komme til himmelen. Da har man ikke lenger det ansvaret for egne handlinger som man burde ha - man overlater det i Guds hender og ler hele veien til graven. Jesus, da han gjestet oss, tilgav mange mennesker det onde de hadde gjort men sa alltid i samme øybeblikk at de skulle omvende seg fra ondskapen. Det utelukker ikke det faktum at massemordere får tilgivelse av jesus dersom de vil, uansett. Det at jesus sier dette, selvom han vet at mennesker ikke kan leve ett syndfritt, beviser hvor teit og bakvendt denne religionen kan være. Ghandi feks, kommer ikke til himmelen når han dør. Ted Bundy kan være der oppe, dersom han husket å be gud om tilgivelse. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Den Gud man prøvde å lære meg om tilgir alt. Man kan være tidenes verste massemorder, men likevel få tilgivelse og komme til himmelen... Så du vil ikke tilgi han/henne. Er det da også greit at du ikke blir tilgitt ? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Det utelukker ikke det faktum at massemordere får tilgivelse av jesus dersom de vil, uansett. Det at jesus sier dette, selvom han vet at mennesker ikke kan leve ett syndfritt, beviser hvor teit og bakvendt denne religionen kan være. Ghandi feks, kommer ikke til himmelen når han dør. Ted Bundy kan være der oppe, dersom han husket å be gud om tilgivelse. Not so fast, McHalvorsen Det er ikke nok å be Gud om tilgivelse ved slike alvorlige synder, du må bli løst fra dine synder, av Jesu Kristi (Guds) stedfortredere her på jorden. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 ....Jeg har langt bedre moral og etikk enn jesus... Hvor dumme tror du folk er, RWS :!: Ikke så veldig. For hva er bibelen? En fortelling, en biografi? Uansett er noe utelatt, Jesus kan ha gjort feil han også, det står bare ikke i bibelen. Det finnes mennesker som lever livet som gode samaritaner, de gjør også feil. Det er menneskelig å feile, og Jesus var et menneske. Hvis Jesus var et menneske, må han ergo ha feilet. En av påstandene må være feil. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 ....Jeg har langt bedre moral og etikk enn jesus... Hvor dumme tror du folk er, RWS :!: Ikke så veldig. For hva er bibelen? En fortelling, en biografi? Uansett er noe utelatt, Jesus kan ha gjort feil han også, det står bare ikke i bibelen. Det finnes mennesker som lever livet som gode samaritaner, de gjør også feil. Det er menneskelig å feile, og Jesus var et menneske. Hvis Jesus var et menneske, må han ergo ha feilet. En av påstandene må være feil. Det er nettopp fordi Han ikke gjorde noe feil, at hele verden har hørt om Ham. Han var et gudommelig menneske. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg