Malmern Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Hei, har et problem med skjermkortet mitt for tiden, får diverse streker/linjer på skjermen min og noen ganger hvite prikker, så låser pcen seg og jeg får bluescreen (Som også er "fubared") Problemet er ikke tilstede under alle spill, bare krevende spill (Mass Effect, Crysis, WoW også), men ikke spill som Diablo 2 og WC3 da. Problemet kom først idag, og har ALDRI skjedd før. Specs: CPU: Intel Core 2 Duo 8400 RAM: Corsair TWIN2X 6400 4 GB GPU: XFX GeForce 8800 GT 512 MB PSU: Aspire 500W O/S: Win Vista 64 bit Har prøvd følgende: Tatt ut skjermkortet og satt det inn igjen: Fail Installert nyeste drivere (196.21): Fail Tatt ut minnebrikkene og satt dem inn igjen: Fail Sjekket alle strømplugger og S-ATA plugger: Fail Mvh. Malmern Edit: Fikk denne feilmelding når jeg restarta pcen: BCCode: 116 Endret 16. februar 2010 av malmern Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Hei, Jeg har samme problemer når det kommer til masse vertikale streker. Akkurat som det er dårlig skjermkontakt eller noe. Gjelder bare et få tall av mine spill som CS 1.6 og Source-spillene. Ikke Battlefield Bad Company 2. Uansett, problemet er i den nyeste driverene til ATI. Du får se om du finner noen eldre drivere. (Om det er samme problem vi to har da..) Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Litt usikker om det er samme problem, da jeg fikk problemet før jeg innstallerte de nyeste driverne, og så har jo jeg nVidia og ikke ATI da Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Velkommen, du er nå offisielt medlem av "Mitt 8800 kort eller 8xxx kort er dødt" klubben. Dette er dessverre ett kjent fenomen at Nvidia sine kort har dødd etter 2 år, det er en egen tråd for dette her i skjermkort forumet og skyldes litt forsøk på å klippe svingene fra Nvidia sin side. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Kan du linke meg til denne tråden? Og lurte på en ting til, hvor lang tid gjelder kjøpsloven på skjermkort, med tanke på feil osv. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Ett kjapt søk på 8800 død gir deg tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1123620 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Ok, takker. Viss jeg da skulle finne på å levere skjermkortet mitt (Som jeg 99% garantert gjør), hvordan forhindrer jeg at det skjer igjen etter 2 år? (Det jeg har nå, har faktisk bare vart i 1,5 år) Jeg får jo uansett "bare" et nytt 8800 kort eller tilsvarende skjermkort, sant? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Du vil mest sannsynlig få cash tilbake siden 8800 er utgått. Vell, nå er det mulig at kommende Fermi til Nvidia har samme defekten som ditt 8800 kort, men siden dette er en splitter ny arkitektur er det litt usikkert enda, men jeg blir ikke overrasket om Nvidia gjør samme stuntet siden garantien er såpass kort i Uniten Bløff kontra her til lands at de tjener på kort som ryker ofte. ATi ser derimot ut til å holde ut litt lenger, har ikke hørt eller sett noe lignende med dem enda hvor de har dødd i hopetall. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Da blir det nok et nytt ATI skjermkort viss jeg får tilbake cash. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå