Gå til innhold

Koffein før trening

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drakk en del kaffe før jeg dro på boksetrening før. Funka dårlig for min del ihvertfall, da jeg ble et skjelvent vrak av det, og ikke minst ukonsetrert. Om det bare gjelder meg vet jeg ikke, men uansett treningsform er ikke skjelving (som faen) og dårlig fokus så gøy :p I tillegg til et jævlig dopress :fun:

Lenke til kommentar

Leste et sted at vis du drakk en kopp kaffe 1 times tid før treningen, så hjalp det litt med å å forbrenne fett i vært fall, om det stemmer vet jeg ikke. Skal se om jeg finner siden jeg leste det på.

EDIT:

Gerilja taktikk

Prøv å drikk en kopp kaffe eller godt brygget grønn te en time før du starter gerilja kardioen. Studier viser at koffein hjelper å frigjøre fettsyrer fra kroppens fettlagre, og dermed øker kroppens mulighet til å forbrenne fett. Det kan også øke styrken og "fokus" under treningen.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=23

Endret av Svampebob
Lenke til kommentar

Veldig vanlig blant friidrettsutøvere å drikke 1-2 redbull på stevner før oppvarming starter(altså 60-70 min før konkurranse). Jeg gjør det hver gang, og kroppen blir mye mer pigg. Løper 800 meter, ikke sikkert at det har samme effekt for andre idretter som boksing.

Lenke til kommentar
Because caffeine is primarily an antagonist of the central nervous system's receptors for the neurotransmitter adenosine, the bodies of individuals that regularly consume caffeine adapt to the continuous presence of the drug by substantially increasing the number of adenosine receptors in the central nervous system. This increase in the number of the adenosine receptors makes the body much more sensitive to adenosine, with two primary consequences.[78] First, the stimulatory effects of caffeine are substantially reduced, a phenomenon known as a tolerance adaptation. Second, because these adaptive responses to caffeine make individuals much more sensitive to adenosine, a reduction in caffeine intake will effectively increase the normal physiological effects of adenosine, resulting in unwelcome withdrawal symptoms in tolerant users.[78]

Ifølge Wikipedia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...