gultr Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hadde akkurat tenkt til å registrere meg på one.com, men de virker jo totalt uaktuelle etter det jeg har lest her, samt googlet meg til videre. Ser en nevnte bluehost lenger opp. Hva tror dere om denne? Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 one.com er utelukket skal du ha seriøs webhost. Hvorfor det? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 http://easyisp.no kan anbefales. Har vært innom mange webhoster med servere i Norge uten å bli særlig fornøyd, men nå har jeg vært hos easyisp.no i ca 5 år. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Bruker itpays.no virituell server. Er ikke noe storforbrukee, men har brukt ca 5gb plass og 400gb båndbredde i måneden. Aldri hatt noe problemer så langt Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 http://easyisp.no kan anbefales. Har vært innom mange webhoster med servere i Norge uten å bli særlig fornøyd, men nå har jeg vært hos easyisp.no i ca 5 år. Var ikke akkurat billig synes jeg. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Merkelig at ingen har nenvt Domeneshop enda...? Jeg bruker dem selv, og anbefaler dem til alle som ikke har helt enorm trafikk og sånn på websidene. Helt greie servere til helt greie priser. Starter på 20,- pr mnd. Men det er uten PHP og MySQL. For 40,- pr mnd så får du 2 databaser, 500 MB plass, 50 epost-kontoer osv. Lenke til kommentar
cy8AZrU2IYTmPsRLBxq02C Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Merkelig at ingen har nenvt Domeneshop enda...? Jeg bruker dem selv, og anbefaler dem til alle som ikke har helt enorm trafikk og sånn på websidene. Helt greie servere til helt greie priser. Starter på 20,- pr mnd. Men det er uten PHP og MySQL. For 40,- pr mnd så får du 2 databaser, 500 MB plass, 50 epost-kontoer osv. Har tittet på domeneshop, har domenene mine gjennom dem. Mener å ha sett en artikkel om dårlig sikkerhet hos domeneshop en gang. Noe med passord i klartekst osv. Vet ikke helt hva jeg synes om prisene, 40 kr for 500mb er vel ikke akkurat kjempebillig. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Så noe om det jeg også, mener jeg å huske, men det ble også fikset omtrent før artikkelen var ferdig. Eller var det noe helt annet med sikkerhet jeg husker nå? Kjempebillig er det vel ikke, men jeg tror man får grei kvalitet ift prisen. Har hørt veldig mye rart om de som tilbyr tjenestene sine til 9,- pr mnd og sånn. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Blir mer og mer sikker på at Servertheworld.net er grei nok likevel. Tror jeg slår fra meg å bytte. Det var jo kr 30 for 1000mb. Men den står ikke oppført der lenger nå som jeg kan se. Lenke til kommentar
cy8AZrU2IYTmPsRLBxq02C Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Angående passordsikkerhet hos domeneshop så lagrer de fortsatt deler av passordene i klartekst ihvertfall. Tittet akkurat på epostkontoene mine, de ligger alle sammen med "vis passord". Vet ikke hvordan det er med andre passord de håndterer. Men da var ihvertfall en ting sikkert, null domeneshop på meg Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 one.com er utelukket skal du ha seriøs webhost. Hvorfor det? oversolgte servere, dårlig support med lavt kunnskapsnivå, ustabilt, dyrt. mer enn nok grunner for min del ihvertfal Lenke til kommentar
cy8AZrU2IYTmPsRLBxq02C Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 må si meg enig med cruzader der, virker som de selger mye de ikke kan levere. Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Flaks for meg at jeg ikke har opplevd noe slikt hvertfall da Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) http://easyisp.no kan anbefales. Har vært innom mange webhoster med servere i Norge uten å bli særlig fornøyd, men nå har jeg vært hos easyisp.no i ca 5 år. Må vel si meg litt enig der, har selv benyttet meg av easyisp og de tilbyr tjenester til en fornuftig pris og har ikke slikt TØV som at en må betale ekstra for og få tilgang på mysql-tjeneste som f.eks webhuset.no har. http://easyisp.no kan anbefales. Har vært innom mange webhoster med servere i Norge uten å bli særlig fornøyd, men nå har jeg vært hos easyisp.no i ca 5 år.Var ikke akkurat billig synes jeg.Skal du ha en f.eks enkel bloggtjeneste som wordpress (eller alt annet i dag på nett egentlig..) så må man nesten ha SQL-tilgang. Skal du ha samme tjeneste som easyisp hos webhuset så må du ut med 1548 i året i motsettning til rimelige 600kr. Er veldig flink til å svare på mailer på kort tid og en får svar selv om det er utenom kontortider. Ordentlig service rett og slett til en fornuftig pris. Endret 27. februar 2010 av b-real Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Er veldig flink til å svare på mailer på kort tid og en får svar selv om det er utenom kontortider. Ordentlig service rett og slett til en fornuftig pris. Og la oss bare legge til at de er ekstremt fleksibel. De aller fleste norske ISP'er setter bare opp en server med ferdigløsninger som cPanel/Plesk, og lar det dure og gå, uten at de verken har kunnskap til, eller særlig mulighet for å gjøre noen endringer. EasyISP har full kontroll og kan fikse det aller meste du spør om. Tror forresten det er standard at alle kunder har egen php.ini fil også, noe som er en kjempefordel. Det er jo åpenbart at dette koster mer enn en løsning hvor webhosten ikke gjør noe - men det føles også mye tryggere. La meg få poengtere at forrige webhost jeg brukte ble hacket og fikk alle websidene defaced - og det tok over et døgn å få det fikset, fordi de ikke en gang hadde fysisk tilgang til sine egne servere... Endret 28. februar 2010 av Lurifaksen Lenke til kommentar
gultr Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Angående easyisp: Jeg er i utgangspunktet mest på jakt etter en epostløsning som støtter kombinasjon av webklient og pop3, samt at jeg kan tilknytte den et eget domenenavn. Altså et mailhotell. Webhotell er mest sånn kjekt og ha, men kommer sikkert til å bli brukt litt det også. Hvordan er deres erfaring med easyisp som mailhotell? Når det gjelder pris, er det slik at en må både bestille mailhotell og webhotell eller holder det å bare bestille webhotell? Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 for mailhotell så burde du sjekke ut: 1. google apps 2. www.fusemail.com begge er kjempebra og hovedfokusen er mail liksom. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 [quote name='Lurifaksen' date='28. februar 2010 - 03:27' timestamp='1267324060' Og la oss bare legge til at de er ekstremt fleksibel. De aller fleste norske ISP'er setter bare opp en server med ferdigløsninger som cPanel/Plesk, og lar det dure og gå, uten at de verken har kunnskap til, eller særlig mulighet for å gjøre noen endringer. EasyISP har full kontroll og kan fikse det aller meste du spør om. Tror forresten det er standard at alle kunder har egen php.ini fil også, noe som er en kjempefordel. egen php.ini er standard i både cpanel og plesk. så kan hosten evnt fastsette enkelte instillinger som overstyrer php.ini filen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå