Gå til innhold

Noen som vet hvor man får tak i tapioca maltodextrin?

H1rik1

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man kan få kjøp tapioca maltodextrin i Norge?

Tapioca Maltodextrin a modified food starch that thickens and stabilizes fatty compounds. Used by pastry chef Alex Stupak of Alinea to turn peanut butter in granular powder form that reconstitutes instantly in your mouth.

Tapioca maltodextrin is produced from tapioca starch by a natural enzymatic process to give desirable fat-like and stabilizing properties. These maltodextrins can be used as a fat-replacer in desserts, cheese products, and ice cream. Some of the benefits include the neutral flavor which makes it an excellent flavor release with improved smooth texture. Maltodextrins can gel in cold water, has a high water binding capability and has good freeze/thaw stability. The off-white color and low application rate of 2% to 10% makes it a great substitute for fat, milk, gums and other stabilizers.

Endret av H1rik1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gastronaut. Du skal ha den som heter Malto, tror jeg. Eller på Handberg, de selger en annen produsent, jeg vet ikke hva det heter der. Eller så kan du kjøpe det på ebay nesten gratis..

Ellers vil jeg bruke anledningen til å tipse om bloggen khymos.org, der finner du en del tips, oppskrifter og oversikt over leverandører av produkter til molekylær gastronomi.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...