Gå til innhold

Billig, grei HTPC

Anbefalte innlegg

Skal sette sammen en HTPC for moren min, og den skal nok ikke være alt for dyr. Hun er usikker på budsjett, så jeg begynner lavt og så kan vi gå opp dersom det kommer noen tilleggskrav.

Bruk: Skal kobles til en 1080p TV via HDMI. Skal brukes til video (1080p), surfing, Photoshop (hun jobber ofte med store panoramaer satt sammen av 10 megapikslers-bilder, så dette er muligens det mest krevende). Mulig det skal være 2 harddisker (speiling), da hun har vært svært uheldig med harddisker som har sluttet å virke tidligere (dette er noe hun har sagt hun ønsket). Skal ikke ha Blu-ray-spiller (hun har PS3).

Har nå sett på følgende deler, men vet ikke så mye om HTPC-er fra før av, så jeg vet ikke hva slags deler jeg burde satse på.

Kabinett: ANTEC HTPC NSK2480 MATX SILVER 380W (inkludert PSU på 380W)

Hovedkort: ASUS M4A785T-M 785G AM3 M-ATX

Prosessor: AMD PHENOM II X2 550 BE

RAM: Kingston ValueRAM DIMM DDR3 4GB 1333MHZ CL9 (2X2GB)

Harddisk: WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 640GB (mulig det skal være større/raskere disk)

DVD-brenner: Samsung SH-S223B (ser ikke ut til at det finnes noen med samme farge som kabinettet)

Går det greit å bruke hovedkortets integrerte grafikkort (Radeon HD 4200) for 1080p-avspilling via HDMI, eller bør jeg satse på eksternt grafikkort (mulig dette skal kjøpes senere uansett)? Ellers, har dere noen kommentarer til oppsettet eller ideer til forbedring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...