Gå til innhold

Ser etter gode hodetelefoner til skypve/ventrilo/flyreiser/spilling

Okeblol

Anbefalte innlegg

Hei

Har i det siste fått sansen for å ha på hodetelefoner når jeg gamer (sitter på ventrilo og/eller skype under all spillinga og kommuniserer med andre)

Tidligere har jeg kun hadd et hodesett med en mic rundt halsen og fått lyd ut fra høyttalerne (og ergo lagd feedback for de jeg spiller med) men har sett meg lei av maset dems + har funnet ut at det er faktisk ikke så ille å ha på seg noe på hodet når man spiller.

Har også skiftet til en bordmic så jeg ser etter hodetelefoner uten mikrofon

Jeg er ikke hi-fi entusiast eller kan så mye om lyd og lydbilde og hva de forskjellige konseptene heter, og vet ikke helt hva som er feil når jeg hører lyd med dårlig kvalitet, men f.eks de høyttalerne jeg har atm syns jeg er jævlige å høre på musikk/spill med (logitech Z523 2.1 pc høyttalere) så jeg ser vel etter noe over snittet bra kvalitet hodetelefoner

Har prøvd å følge malen fra sticky på dette forumet:

Budsjett: Maksimalt 2000 kr, men dette sier jeg nok bare fordi jeg er litt snobbete, jeg tror nok ikke jeg trenger noe som koster såpass mye

Størelse: Klokker som dekker hele øret fungerer helt fint, dog "ramma" må ikke være så stiv at jeg MÅ bruke begge klokkene på en gang, kjører gjerne litt slik "dj style" hvor man kun har på en av de og den andre er brettet vekk eller sitter foran ett av ørene (da får jeg med meg om noen roper på meg fra første etasjen også

Type: Åpne, lukkede, semilukket, støyreduksjon

Dette vet jeg ikke helt hva betyr

Bruksområde: Musikk, spill, film, annet?

Om det skal brukes på flere områder, velg det området du bruker mest tid på.

Det blir nok 30% ventrilo/skype, 40% musikk, 10% spill 20% film (når jeg spiller online spill spiller jeg uten lyd i selve spillet, har kun på stemmekommunikasjonslyd)

Tillegsinfo: Om du bruker det mest til musikk, hvilken type musikk? Trenger du mic? Plugg? (vil overgang være et problem?) Annet?

UTEN mic

Plugg til interface må være standard 3.5 men kan godt være andre ting ut fra headset, så lenge jeg kan bruke overganger

Musikk jeg hører på er stort sett musikk jeg vil skal høres bra ut, jeg hører ikke på spesielle sjangre men heller enkeltsanger som betyr noe for meg (dog i elektroniske sjangre, film musikk, type rock, new age, ambient)

Hvilket lydbilde liker/ønsker du? Ekstra bass? ren lyd? studio lyd? osv

Her kommer min mangel på erfaring kraftig fram

jeg vet rett og slett ikke hva man skal si for å forklare hva man skal ha. men lyden fra f.eks høyttalerne mine syns jeg kan bli litt "skurrete" som om den ikke takler diskant, og bassen blir ganske stusselig og "brumlete" framfor skarpe "smell".

Evt kilde: Hva har du planer om å koble dem til; PC, stereo, mp3 spiller (da med bitrate, flac/mp3/acc), dac/amp, Annet?

I headset-in på høyttaler settet mitt på PCn, eventuelt direkte i lydkortet (Asus X2 Xonar)

På mobiltelefonen/mp3 spiller når jeg er ute å går (stort sett 256 og 320 og VBR bit rate)

Hva har du ifra før, trives du med det? ja/nei, hvorfor?

Har ingen orntlige headsett fra før, bare slike elkjøp drittheadsett med mic o.l

Så for å summere:

-Uten mic

-Fleksibel konstruksjon slik at jeg ikke MÅ bruke begge klokkene på en gang

-Må være behagelige å ha på

-Gjerne ikke vulgært store slik at jeg ser ut som en marsboer når jeg er ute å går (fleksibel på dette punktet :D)

-Slik flymodus eller støyreduksjon kan godt være med, dog ikke et spesielt viktig krav, veldig uinteressant om det f.eks dobler prisen eller går ut over kvaliteten på lyd og oppevelse

-"God lydkvalitet", uten at jeg helt vet hva det betyr eller hva jeg mener med det, men jeg hører fort når det er noe jeg selv mener er dårlig lydkvalitet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...