HomzKriSs Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Ja, på www.krissn.net (min personlige nettside) så prøver jeg sette opp auto svar, altså kode. Noen script eksempler hadde vært hjulpende (y) Lenke til kommentar
Lernes Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Autosvar på hva ? Litt kjekt å vite hva du skal bruke scriptet til ! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hvis du ser på koden til kontaktskjemaet ditt finner du nok noe ala mail(....); Da er det ikke verre enn å kopiere det funksjonskallet og sette (epost-)mottaker som (skjema-)avsender og endre parametre for øvrig. Dokumentasjon finner du her: http://no.php.net/manual/en/function.mail.php Lenke til kommentar
HomzKriSs Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hvis du ser på koden til kontaktskjemaet ditt finner du nok noe ala mail(....); Da er det ikke verre enn å kopiere det funksjonskallet og sette (epost-)mottaker som (skjema-)avsender og endre parametre for øvrig. Dokumentasjon finner du her: http://no.php.net/manual/en/function.mail.php Det jeg tenkte på var at når noen/en sender en support melding via min funksjon, så skal dem få tilbakemelding med en gang (autosvar) Scriptet mitt som jeg bruker: <?php $melding = $_POST['melding']; $avsender = $_POST['avsender']; $avsender2 = $_POST['avsender2']; $navn = $_POST['navn']; $emne = $_POST['emne']; if (!$navn && !$melding && !$avsender && !$emne) { echo '<h3><strong>KriSsn.net - Kontakt</h3><strong> <br> <div id="content"><a href="mailto:[email protected]"> Send e-mail via Internett Explorer</a></div> <br> <form method="POST" action="support.php"> Navn:<br /><input name="navn" type="text" size="20"/><br /><br /> E-postadresse:<font color="red">*</font><br /><input name="avsender" type="text" size="40"/><br /><br /> Bekreft e-post:<font color="red">*</font><br /><input name="avsender2" type="text" size="40"/><br /><br /> Emne:<font color="red">*</font><br /><input name="emne" type="text" size="30"/><br /><br /> Melding:<font color="red">*</font><br /><textarea name="melding" cols="50" rows="10" ></textarea><br /><br /> <input type="submit" name="Submit" value="Send forespørsel!" style="background-color : #111111; border : 2px solid #3b3b3b; color : #ffffff; font-weight : bold; font-family : Verdana,sans-serif; font-size : 11px;"><td></td> </form>'; } else { if ((!$avsender) || (!preg_match("/.+@.+\\..+/", $avsender)) || ($avsender != $avsender2)) { echo "<br>E-postadresse mangler eller er ugyldig!<br>Kontroller at du har skrevet korrekt e-post i begge feltene.<br> (<A HREF='java script:history.back()'>Gå tilbake</A>)<br>"; } elseif (!$melding) { echo "Du må skrive en melding!<br><br> (<A HREF='java script:history.back()'>Gå tilbake</A>)<br>"; } else { $mottaker = "[email protected]"; $extra = "From: $navn <$avsender>\r\nReply-To: {$avsender}\r\n"; mail ($mottaker, $emne, $melding, $extra); echo "<br>E-posten er sendt fra: $avsender, og vil bli besvart så fort som mulig av KriSsn.net <b><u>Ikke spam med mail!</b></u><br><br> (<A HREF='java script:history.back()'>Gå tilbake</A>)<br>"; } } ?> Endret 17. februar 2010 av HomzKriSs Lenke til kommentar
jonol Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hva er det du mener med autosvar? at den bare skal svare med en gang at du f.eks ikke er kontaktbar pga ferie, eller at den skal svare på spørsmål? Lenke til kommentar
HomzKriSs Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Har fått svar på det for lenge siden, men takk for kommentar. Slett emne, men jeg trenger hjelp med kontaktskjema altså hvis man trykker rett på submit knapen skal en $post komme å si fra at man ikke har skrevet brukernavn, passord, og e-mail. <b>Slett emne</b> Mvh, Kristoffer aka HomzKriSs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå