Gå til innhold

Hva skjedde med \n?

Anbefalte innlegg

Ja, lurer på hvorfor jeg aldri får til å bruke "\n" lenger for ny linje. Jeg husker for noen år siden da jeg først fiklet rundt med PHP, og da ble det brukt flittig. Så kom jeg tilbake til PHP på hobbybasis noen år senere, og da fikk jeg den aldri til å fungere igjen. Har googlet meg blå etter "php escape sequence not working" og den slags, men finner ikke noe snakk om det over hodet. Jeg mener at jeg leste et sted at det kun fungerer med print, men jeg har forsøkt meg på både dét og echo, på flere servere og forskjellige operativsystem. Er \n avskaffet for godt? Blir litt forfjamset, bare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, altså, et eksempel på en kode som jeg vil tro er gyldig men som ikke funker hos meg:

<?php
echo "Hei og hå\nDette er en ny linje";
?>

Det er denne her som er mest brukt:

\n\Tekst\Tekst\nTekst/ ","Fra: Tekst \n"); Men den er mest brukt til glemt passord funksjoner og registrer deg. Håper den fungerer da.

[ :yes:

Lenke til kommentar

Som det nomore skriver tolker nettleseren HTML og der har ikke newlines noe å si. Men velger du "view source" ser du at \n fungerer flott.

Men det finnes en HTML-tag som forteller at nettleseren skal tolke preformatert tekst:

<pre>

<?php echo "her vil nettleseren vise linjeskift\nselv om det ikke er brukt br-tag</pre>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...