Gå til innhold

Hotplug SCSI disker

Anbefalte innlegg

Har en 68 pins LSI22320-R SCSI kontroller.

Nå har jeg fått tak i en SCSI Disk jeg har lyst å bruke til OS'et.

Disse diskene er 80 pins og har ikke egen strømforsyning. - Spørsmålet er om det går ann å kjøpe en konverter eller en slags bay for å bruke dette i en vanlig PC? Eventuelt hva noe slikt koster og hvor det kan kjøpes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det en trenger da? En slags konverter pr. disk som gjør at du kan bruke strøm+68 pins scsi kabel? Eller er det en konverter på kontrollerens port som brukes?

Vet du eventuelt hvor jeg kan få kjøpt noe slikt?

Lenke til kommentar

Det er bare et lite kretskort som man plugger bak på 80 pin disken. På dette kortet så er det feste for 68 pin kabel og vanlig strømtilkopling.

Jeg har en slik liggende her og jeg mener jeg kjøpte den hos Tech Computer for noen år siden.

Lenke til kommentar

Har sufet en del på nettet og funnet ett par konvertere blant annet i england som jeg vurderer.

På denne websiden

Men hva er forskjellen på SCA 80-68/50 PIN CONNECTOR og SCA to 68 PIN Ultra 2 Converter for 80 pin SCSI Disks kortene?

Har også funnet ett "diskkit" som virket spennende.. noen som har prøvd noe slikt? Hva salgs kontakt er det mellom kabinettet og scsi'en? 68 pins? Finner ikke noe om det på siden dems. (ser ut som om det også kan brukes med SATA disker for å få hotplug funksjonlitet).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bestilte meg en konverter fra England og fikk den for ett par hundre kroner. Ser ut som om en trenger en konverter pr. scsi disk. Pluggen settes inn i SCSI disken og på andre siden setter en vanlig SCSI kabel og strøm (selve disken har jo ikke strøminntak).

Gleder meg til å få testet det senere idag og se om det faktisk fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...