Gå til innhold

Synkronisere klokken paa klientmaskiner med server

chandav

Anbefalte innlegg

Jeg proever og faa synkronisert klokken jeg har paa serveren min med klokkene paa klientmaskinene i domenet mitt (ca 35 klienter).

Men jeg faar det ikke til.

Klokken paa serveren min blir synkronisert med en NTP server, saa den er helt korrekt. Mens alle klientmaskinene henger 6 minutter etter. Noen som vet om en bra programvare, eller om dette kan gjoeres i GPO eller regedit?

takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg til følgende i påloggingsscript (trenger egentlig bare å kjøre det en gang)

For 2000/XP

net time /setsntp:[din DC]
net stop w32time
net start w32time

Denne kommer til å sløve ned påloggingsscriptet betraktelig, da det tar litt tid å restarte w32time. Bruk run once eller fjern den fort igjen :)

For VItsa/7

net time /domain:[ditt domenenavn]

Endret av enden
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

som default skal alle klienter som er medlem av et domene arve tid fra sin næreste domenekontroller. så lenge dine domenekontrollere er i synk så skal også klientene få rett tid. om de fremdeles ikke har rett tid så vil jeg anbefale at du får noen til å sjekke oppsettet ditt, siden kontakten mot domenet da kan være brutt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

som default skal alle klienter som er medlem av et domene arve tid fra sin næreste domenekontroller. så lenge dine domenekontrollere er i synk så skal også klientene få rett tid. om de fremdeles ikke har rett tid så vil jeg anbefale at du får noen til å sjekke oppsettet ditt, siden kontakten mot domenet da kan være brutt.

Helt rett som du sier her, men det kan være sperret i brannmuren. Ved en feil selvsagt..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Brannmur mellom domenekontroller og klientene i domenet?

Ja. Etter XP-sp1, så har alle maskiner innebygd brannmur. Denne brannmuren må tillate domenetrafikk slikt som ntp og mange flere.

For å teste kan du slå av brannmuren på en klient og se om den får rett klokke etter noen restarter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...