chandav Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg proever og faa synkronisert klokken jeg har paa serveren min med klokkene paa klientmaskinene i domenet mitt (ca 35 klienter). Men jeg faar det ikke til. Klokken paa serveren min blir synkronisert med en NTP server, saa den er helt korrekt. Mens alle klientmaskinene henger 6 minutter etter. Noen som vet om en bra programvare, eller om dette kan gjoeres i GPO eller regedit? takk for hjelp Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 (endret) Legg til følgende i påloggingsscript (trenger egentlig bare å kjøre det en gang) For 2000/XP net time /setsntp:[din DC] net stop w32time net start w32time Denne kommer til å sløve ned påloggingsscriptet betraktelig, da det tar litt tid å restarte w32time. Bruk run once eller fjern den fort igjen For VItsa/7 net time /domain:[ditt domenenavn] Endret 16. februar 2010 av enden Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hvis du bruker DHCP så kan du sette NTP server under Server/Scope Options. Lenke til kommentar
myrke10 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 som default skal alle klienter som er medlem av et domene arve tid fra sin næreste domenekontroller. så lenge dine domenekontrollere er i synk så skal også klientene få rett tid. om de fremdeles ikke har rett tid så vil jeg anbefale at du får noen til å sjekke oppsettet ditt, siden kontakten mot domenet da kan være brutt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 som default skal alle klienter som er medlem av et domene arve tid fra sin næreste domenekontroller. så lenge dine domenekontrollere er i synk så skal også klientene få rett tid. om de fremdeles ikke har rett tid så vil jeg anbefale at du får noen til å sjekke oppsettet ditt, siden kontakten mot domenet da kan være brutt. Helt rett som du sier her, men det kan være sperret i brannmuren. Ved en feil selvsagt.. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Brannmur mellom domenekontroller og klientene i domenet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Brannmur mellom domenekontroller og klientene i domenet? Ja. Etter XP-sp1, så har alle maskiner innebygd brannmur. Denne brannmuren må tillate domenetrafikk slikt som ntp og mange flere. For å teste kan du slå av brannmuren på en klient og se om den får rett klokke etter noen restarter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå