Gå til innhold

Anmeldelse: Heavy Rain (PS3)

Anbefalte innlegg

Som sagt; "å måtte jokke spakene frem å tilbake for at hovedkarateren skal kunne gå ned en fjellskråning i steden for å snuble" = Ikke riktig, det er ikke sånn man kommer seg ned skråningen. Det har jeg nå skrevet til deg snart et halvt dusin ganger uten at du enda ser ut til å ha tatt det innover deg.

Jeg mener; når noe ikke stemmer, så er det jo faktafeil. Når du for lengst vet at det du skrev ikke stemte (for nei, det er ikke sånn man kom seg ned bakken..), så burde du heller ha innrømmet da at det ikke stemte når jeg påpekte det. I stedet begynner du å spørre etter "hvor du har faktafeil" henn, som om det ikke er der. Og da blir det en slik diskusjon rundt en i utgangspunktet filleting pga du rett og slett nekter å gi deg. Irriterende

hahah så du hang deg virkelig opp i at jeg ikke nevnte riktig vei spakene blir trukket!!!, og tar hovedpoenget mitt helt ut av kontekst (at QTE i et helt spill i form av B-krimfilm ikke er min kake).

Videre maser du kun om Det "fakta" greiene ditt hos anmelderen og tar poengene helt ut av diskusjonen, og nekter ta til deg forklaringen på hva amnelder trolig mener (det jeg har nevnt og er (rimelig) sikker på er anmelders poeng).

Nei dette blir flottere og gøyere Pin kode, mer mer....

Du har diksutert på en annen planet du :!: ,

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hahah så du hang deg virkelig opp i at jeg ikke nevnte riktig vei spakene blir trukket!!!,

Ja. Endelig har du skjønt det. Litt merkelig at det tok deg så langt tid, all den tid jeg har påpekt det fem-seks ganger allerede, men hey - bedre sent enn aldri!

Videre maser du kun om Det "fakta" greiene ditt hos anmelderen

Nei, jeg har ikke mast "kun" om det. Se forrige avsnitt. Og "fakta" er fakta, enten du ønsker det eller ikke.

Godt å se at du innrømmer faktafeilene da hvertfall - endelig - både i ditt og anmelderens tilfelle :) Hadde du gjort det tidligere hadde jeg ikke trengt å repetere ordet "fakta" fem hundre tusen ganger, men sånn er det noen ganger.

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar

Men i himmelens navn Pin-kode hør/les på deg selv da, det er umulig for meg å forstå at det er dette du har hengt deg opp i for det har overhodet ikke noe med poenget vi diskuterer å gjøre.

Les post 116* en gang til. Du forstår da vell at jeg ikke kan huske nøyaktiv hvilken vei jeg dro i spakene når jeg testet spillet og har heller ingenting med poenget mitt å gjøre om du leser innlegget mitt.

Videre har da også jeg prøvd å forlkare deg et pr ganger hva anmelder trolig tenker på når han skriver at ikke noe endrer seg før slutten, trolig mener han selve plottet i HR.

og ja hehe du har nok rett på "fakta" opplegget som har brent seg fast inne i ditt hodet. Men synd at det ikke er dette jeg har diskutert med deg :!:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Men i himmelens navn Pin-kode hør/les på deg selv da, det er umulig for meg å forstå at det er dette du har hengt deg opp i for det har overhodet ikke noe med poenget vi diskuterer å gjøre.

"Umulig for deg selv å forstå" faktisk. Her har jeg dedikert et halvt dusin antall innlegg med kun et mål for øye: å få deg til å forstå nettopp det. Jeg har sitert og poengtert så vanvittig nøye at jeg er forbløffet over at du brukte så lang tid på å få med deg det. Det går ikke ann å diskutere en sak ordentlig før man faktisk har fakta på det rene, og det var det jeg forsøkte å gjøre klart til å begynne med, men du nektet jo plent å ta det innover deg. Nå, et halvt dusin innlegg senere hvor jeg ene og alene har gjort alt i min makt for å poengtere det, så sier du plutselig: "Aha! Så det var DET du mente ja", som om jeg plutselig har skrevet noe nytt i forhold til innleggene mine før det (ich habe nicht). Dette skyldtes ene og alene din stahet og trengsel etter å ikke føre en diskusjon med grunnlag i reelt fakta.

Og angående ba-anmelderen; hva han måtte mene eller ikke mene har vi bare én måte å finne ut av, og det er ved å lese teksten hans. Og i teksten hans står det svart på kvitt at han mener at "Skal du bruke 600 kroner på dette, bør du være klar over at det eneste som forandrer seg er slutten." Han skriver IKKE det du så veldig gjerne skulle ønske at han skrev i stedet. Jeg forholder meg til det som forfatteren har skrevet. Om du kan lese tankene hans og vite at han egentlig mener noe annet enn det han har skrevet, det får du få en klapp på skulderen for I guess, men hadde satt pris på om du kunne dokumentert det først.

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar

"Umulig for deg selv å forstå" faktisk. Her har jeg dedikert et halvt dusin antall innlegg med kun et mål for øye: å få deg til å forstå nettopp det. Jeg har sitert og poengtert så vanvittig nøye at jeg er forbløffet over at du brukte så lang tid på å få med deg det. Det går ikke ann å diskutere en sak ordentlig før man faktisk har fakta på det rene, og det var det jeg forsøkte å gjøre klart til å begynne med, men du nektet jo plent å ta det innover deg. Nå, et halvt dusin innlegg senere hvor jeg ene og alene har gjort alt i min makt for å poengtere det, så sier du plutselig: "Aha! Så det var DET du mente ja", som om jeg plutselig har skrevet noe nytt i forhold til innleggene mine før det (ich habe nicht). Dette skyldtes ene og alene din stahet og trengsel etter å ikke føre en diskusjon med grunnlag i reelt fakta.

Og angående ba-anmelderen; hva han måtte mene eller ikke mene har vi bare én måte å finne ut av, og det er ved å lese teksten hans. Og i teksten hans står det svart på kvitt at han mener at "Skal du bruke 600 kroner på dette, bør du være klar over at det eneste som forandrer seg er slutten." Han skriver IKKE det du så veldig gjerne skulle ønske at han skrev i stedet. Jeg forholder meg til det som forfatteren har skrevet. Om du kan lese tankene hans og vite at han egentlig mener noe annet enn det han har skrevet, det får du få en klapp på skulderen for I guess, men hadde satt pris på om du kunne dokumentert det først.

:!: Nei det skyldes ene å alene at det du IGJEN maser om som Fakta (du er utrolig hengt opp i dette) som Overhodet! ikke haddet noe med mine poeng å gjøre, så du Diskuterte noe helt annet med meg som ikke falt meg innn var mulig å henge seg opp i (som faktisk var at jeg ikke tok med de riktige veiene man må dra i spaken i eksempelet ned bakken faktisk, noe som har null niks å gjøre med at det blir alt for mye QTE i HR etter min smak, selv om jeg skal være enig i at det er bedre QTE en i feks Uncharted1, men alt du har hengt det opp i hele veien er faktisk at -nei man drar ikke bare spaken frem og tilbake)

Å du klager på at du må gjenta deg selv ;, faktisk lenge siden jeg har hatt så underholdendet tidsfordriv. Det må jeg faktisk takke deg for. Virker som du henger deg opp i FULLSTENDIG irelvant FAKTA i forhold til det som Diksuteres, og det er en helt unik opplevelse ;.

bør du være klar over at det eneste som forandrer seg er slutten." Han skriver IKKE det du så veldig gjerne skulle ønske at han skrev i stedet

Du gjør fortsatt det samme her, jeg prøver å forklare poenget med at Anmelder trolig mener at selve hovedplottet endrer seg ikke mer, men igjen nekter du å diskutere noe annet en den ene setningen som har limt seg fast hos deg som noe du kan ha "rett" i, har du i det hele tatt lest linken til resten av anmedelsen?, det er ganske tydelig at det han tenker på er at ikke selve plottet endrer seg før mot slutten av spillet (for meg selvsagt, trolig ikke for deg med din "fakta" kunnskap).

Edit:

Uansett så har jeg forstått at ikke du opplever spillet som verken B-film aktig eller at det ikke er kjedelig med så mye QTE. Farenheit fungerte forøvrig mye bedre for meg, mye av grunnen er at valg haddet mer konsekvenser og spillet var vanskligere, handlingen ble videre ikke kjøvet frem uansett i Farenheit (om man gjordet for mange feil måtte man prøve igjen).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
alt du har hengt det opp i hele veien er faktisk at -nei man drar ikke bare spaken frem og tilbake)

JA, mine innlegg har vært noe slik hele veien: "det du sier angående styringen og den ba.no-setningen stemmer ikke, det er faktafeil". DET har vært mitt budskap her hele veien, ingenting annet - og DU har først NÅ av en eller annen grunn fått det med deg.

Igjen, FØR du spurte "hva slags faktafeil har jeg?" så hadde jeg ALLEREDE påpekt hvilke spesifikke faktafeil det var snakk om. Men jeg var grei, jeg gjentok det, og av en eller annen grunn fikk du det heldigvis DA med deg (selv om jeg allerede hadde skrevet det flere ganger tidligere).

faktisk lenge siden jeg har hatt så underholdendet tidsfordriv. Det må jeg faktisk takke deg for.

Imponerende fjortissaktig bruk av hersketeknikk der. Veldig bra!

Du gjør fortsatt det samme her, jeg prøver å forklare poenget med at Anmelder trolig mener at selve hovedplottet endrer seg ikke mer, men igjen nekter du å diskutere noe annet en den ene setningen som har limt seg fast hos deg som noe du kan ha "rett" i

Hadde du faktisk vært moden nok til å innrømme det siste der for lenge, lenge siden så hadde vi ikke trengt å gå gjennom alt dette.

Lenke til kommentar

:D Men dine såkalte "fakta" har ingenting med poengene i mine innlegg å gjøre, derfor var det så og si umulig for meg å forstå at du skulle henge deg opp i det du har gjort.

Men irelvant fakta i forhold til det som diskuteres er viktig for deg, det er ikke tvil om det.

Så kan vi fortsette å diskutere spillet da og kan du endelig komme med kommentarer til det som var poenget mitt?.

Imponerende fjortissaktig bruk av hersketeknikk der. Veldig bra!

Takker. Jeg må også gratulere deg med din geniale bruk av irelevant "fakta" mellom store deler av tråden.

Videre er det direkte herkseteknikk og antyde at jeg er på nivået du antyder, men for all del skyt deg selv i foten også i samme slengen.

Hadde du faktisk vært moden nok til å innrømme det siste der for lenge, lenge siden så hadde vi ikke trengt å gå gjennom alt dette.

hahaha Jeg har null problemer med å innrømme at du har hengt deg opp i Irelevant fakta i forholdt til det faktiske poenget jeg prøver å servere deg. Jeg inrømmer det igjen, du har hengt deg opp i noe helt annet en det som var poenget med innlegget 116#, det har vært umulig for meg å forstå dette før nå pga det helt tydelig ikke er relevant i forhold til mitt poeng med innlegget.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
det har vært umulig for meg å forstå dette før nå pga det helt tydelig ikke er relevant i forhold til mitt poeng med innlegget.

Makan til tøv. At du bare er umåtelig treig i huet, og ikke forsto det utifra klare og tydelige innlegg jeg postet som omtrent kan bli beskrevet som dette: "DER ER FAKTAFEILEN! *peker febrilsk på faktafeilen*" - hvorpå du svarte noe ala: "Faktafeil? hvor?", det er ikke min feil.

Igjen! Det FØRSTE jeg skrev, leeeeeeeeeeenge før du spurte "Faktafeil, hvor?", så skrev jeg:

Det er ikke sånn man kommer seg ned den fjellskråningen (regner med du tenker på den som er på demoen).
Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar

Og poenget mitt*, vi kommer videre!... er at selv om QTE brukes bedre her en i feks Uncharted1 hjelper det ikke mye for min del når selve filmen er B-film aktig samt man til og med ikke behøver å utføre QTE bevegelsene da handlingen beveger seg fremmover uansett. Så for meg blir dette fort kjedelig og altfor mye QTE Kan du nå forstå mitt poeng så går vi videre herfra :new_woot:

*=Og nei (igjen) jeg har overhodet ikke forstått at det var faktisk det du hengte deg opp i. Her har du et FAKTA! fra min side, pga som nevnt (igjen) det er overhodet ikke relevant i forholt til mitt poeng. Så der har du makant Tøv, ligger forøvrig uten klipping på 116#:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

*=Og nei (igjen) jeg har overhodet ikke forstått at det var faktisk det du hengte deg opp i.

Jo, du -har- det. Men at det tok deg så lang tid er som sagt ganske fantastisk. Et tips: les innleggene du svarer på grundigere, spesielt om du i ettertid har tenkt å komme med påstander som: "Hva?! Hvilke faktafeil? Ingen faktafeil her!!".

Lenke til kommentar

hahaha du og dine fakta!, det har jo ikke noe med mitt poeng og gjøre ergo null poeng og henge seg opp i. Derfor har jeg ikke forstått at du hang deg opp i det før nå (eller noen poster tilbak da, før du kommer med dine "fakta" kunnskaper igjen så post 121# ser det ut til). Eller går dine superenver som "fakta" finner helt inn i mitt hodet?.

Fortsett nå diskusjonen på mine faktiske poenger da, eller kom med noen nye selv. Nå som vi har det riktig så hyggelig :thumbup:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

hahaha du og dine fakta!

Godt du holder humøret oppe etter å ha sløst bort massevis av min og din tid på å nekte at det var faktafeil. Igjen; Hadde du innrømmet/innsett at det var det tidligere, kunne vi faktisk diskutert noe mer vettugt. Men når du holder på sånn blir jeg egentlig bare drittlei hele deg.

Lenke til kommentar

Umulig og ikke ha humøret oppe her som nevnt flere ganger, for du gør det igjen!.

Nekta på fakta feil?, hahah ser du ikke hva jeg skriver, jeg forstod ikke for alt i verden at det var det du hang deg opp i pga det er overhodet ikke noe med mitt poeng å gjøre (før post 121, før dine fakta feil kommer igjen og vi er pån igjen). Her hjelper tydligvis ikke evig repetering av dette fra min side. Når jeg skrev innlegget var det ikke mitt poeng å beskrive de nøyaktige bevegelsene du gjør på håndkontrollen. Nå har jeg snart ikke flere måter å forklare på

Forstår nå at du føler du har vunnet noe ved at jeg ikke forstod hva du mente som fakta feil i mitt innlegg.Kan du nå koble om til å svare på det som var mitt egentlige poeng?, om dette skulle være av interesse da.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg er redd jeg må be dere holde fokus på trådens tema igjen fremfor å kverulere over faktafeil og språkformuleringer. Jeg tror begge av dere har forstått hverandre nå, så da er det på tide å bevege diskusjonen fremover igjen.

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Lenke til kommentar

simalarion når du referer til BA sin annmeldelse, så tror jeg ikke det han sier er korrekt.

Han har sannsynligvis (forhåpentligvis) spillt igjennom spillet engang, og deretter hoppet i kapitlene og prøvd å forandre ting.

Og når du starter på kapittel 4, så blir alle valgene i kapittel 1,2, og 3 gjort automatisk for deg, og disse er alltid de samme.

Og hvis du hopper til kapittel 7 etterpå, så blir valgmulighetene i kapittell 1, 2, 3, 4, 5, 6 valgt automatisk for deg, selv om du nettop har spillt kapittel 4 litt annerles, så blir det overskrevet av de automatiske valgene når du velger å hoppe direkte til kapittel 7.

Og sannsynligvis er det fordi han har hoppet over enkelte kapittel at han bare tror slutten på spillet kan forandres og ingenting annet.

Men hvis du spiller hele spillet omigjen selv, så kan det bli forandret jevnt og trutt til noe tilnærmet en helt annen historie.

Med dine egne valg hele tiden. :-/

Er ihvertfall slik jeg har hørt det virker.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Ok, men det jeg merket selv var at om jeg lot være å bruke håndkontrollen så fikk feks hovedpersonen juling i steden for å gi juling, det ble en annen slutt scene men gikk så tilbake til samme plottet. Jeg har ikke spillt hele spillet som nevnt litt tidligere (spillt demo, lest et pr reviews etc og sett litt på andre spille)da jeg ble veldig skeptisk til ren QTE i noe jeg opplevdet som B-film aktig, så noe kjøp blir det ikke i første omgang. Så angåendet det du skriver har du sikkert rett, virker mer lovendet slik du beskriver det.

Men siden så mange tydligvis er imponert over spillet skal jeg låne det av en kammerat når han er ferdig med spillet (så langt er mitt intrykk at det ble gjort bedre med Farenheit).

Men så langt av det jeg har lest, hørt, testet og sett av spillet er jeg enig med anmelder her. Siden så mange nevner at det er så heftig må jeg jo nesten gi spillet en sjangse til å spille helt mellom (som er\var en av grunnene til at jeg er her å diskutere om spillet her)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...