Gå til innhold

Anmeldelse: Heavy Rain (PS3)


Anbefalte innlegg

Du er klar over at uttalelsene dine Simalarion på mange måter nesten reflekterer at du har spillt gjennom spillet?

Nå mener jeg ikke å angripe deg , men kan du med hånden på hjertet si at du har en ikke biasert holdning i forhold til spillet? Da tenker jeg ikke på consol fanboyisme, men en bias mot selve kontrollsystemet og QTE generelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er klar over at uttalelsene dine Simalarion på mange måter nesten reflekterer at du har spillt gjennom spillet?

Nå mener jeg ikke å angripe deg , men kan du med hånden på hjertet si at du har en ikke biasert holdning i forhold til spillet? Da tenker jeg ikke på consol fanboyisme, men en bias mot selve kontrollsystemet og QTE generelt.

 

Hva er galt med å ha en bias mot QTE? Jeg har en bias mot tastatur som kontroll på bilspill også. Noen måter å gjøre ting på er rett og slett dårligere, QTE er en ganske kjedelig måte å spille på, orker ikke å gå rundt å late som noe annet.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hehe, veldig lite sannsynlig at det blir noe gjennomgang av dette spillet av nevnte grunner. Jeg har Demoen samt sett mellom plottet, diverse klipp, sett deler av fullversjon, lest et pr reviews. Har aldrig lagt skjul på at jeg er uhyre skeptisk til quicktime events heller. Derfor har som nevnt Heavy rain aldrig hatt stort potensiale hos meg i utgangspunktet. Min intreresse for Heavy rain var større da det først skulle være en grafikk sprenger til PC, synd at både dette og Alan awake har gått bort fra dette.

Lenke til kommentar

 

Hva er galt med å ha en bias mot QTE? Jeg har en bias mot tastatur som kontroll på bilspill også. Noen måter å gjøre ting på er rett og slett dårligere, QTE er en ganske kjedelig måte å spille på, orker ikke å gå rundt å late som noe annet.

 

AtW

 

Så du finner ikke det underholdende når du i visse spill må ta et hurtigvalg og må trykke rett knappesekvens? Gods of War bruker et lignende system, feks trykk firkant, vent, trykk trekant 3x etc.

 

For meg er riktig bruk av QTE langt viktigere enn å slenge inn QTE overalt (og det er vel her HR har tabbet seg ut om jeg har forstått rett) spill som feks Resident Evil 5 brukte QTE elementer i flere sekvenser og det fungerer bra i min mening.

 

Jeg dømmer ikke et spill til helvete før jeg personlig har fått testet det , fungerer spillmekansimene og gir deg en bra opplevelse i selve spillet som du husker så synnes jeg spillet har oppnådd å underholde deg på en god måte.

Lenke til kommentar

For meg er riktig bruk av QTE langt viktigere enn å slenge inn QTE overalt (og det er vel her HR har tabbet seg ut om jeg har forstått rett)

 

Du har ikke forstått rett. Quicktime eventene i Heavy Rain - da tenker jeg på fighting-sekvensene og biljakt-scena for eksempel, er UTROLIG engasjerende. Jeg nevnte biljaktscena, en annen scene som er et godt eksempel er første scena til Madison (jenta man styrer i spillet), utrolig spennende!

 

Men har dere i det hele tatt prøvd disse scenene, slik at dere faktisk kunne ha uttalt dere om dem? NEI. Idioter.

 

Min intreresse for Heavy rain var større da det først skulle være en grafikk sprenger til PC, synd at både dette og Alan awake har gått bort fra dette.

 

Her er vi ved sakens kjerne; Du er en pc-fanboy.

 

Heavy Rain har noe av det mest realistiske og virkelighetsnære grafikken noengang sett i spill. Kjøp spillet så får du se selv.

Lenke til kommentar

 

Hva er galt med å ha en bias mot QTE? Jeg har en bias mot tastatur som kontroll på bilspill også. Noen måter å gjøre ting på er rett og slett dårligere, QTE er en ganske kjedelig måte å spille på, orker ikke å gå rundt å late som noe annet.

 

AtW

 

Så du finner ikke det underholdende når du i visse spill må ta et hurtigvalg og må trykke rett knappesekvens? Gods of War bruker et lignende system, feks trykk firkant, vent, trykk trekant 3x etc.

 

For meg er riktig bruk av QTE langt viktigere enn å slenge inn QTE overalt (og det er vel her HR har tabbet seg ut om jeg har forstått rett) spill som feks Resident Evil 5 brukte QTE elementer i flere sekvenser og det fungerer bra i min mening.

 

Jeg dømmer ikke et spill til helvete før jeg personlig har fått testet det , fungerer spillmekansimene og gir deg en bra opplevelse i selve spillet som du husker så synnes jeg spillet har oppnådd å underholde deg på en god måte.

 

Hva legger du i å "ikke finne det underholdene"? Det finnes underholdene spill som har QTE, men jeg synes QTE er en dårlig måte å gjøre det på, jeg kan ikke huske et eneste spill med QTE der jeg tror spillet har blitt bedre av å inkludere de, og som oftest er det bare en mindre god mellomsekvens av spillet.

 

Jeg dømmer heller ikke spill til helvete før jeg har prøvd de, men jeg har en bias mot QTE, akkurat som jeg ahr en bias mot FPS som du styrer kun emd tastatur, eller RTS man styrer med ratt. Noen måter å gjøre ting på fungerer erfaringsmessig (eller i det siste tilfellet, utifra vurderinger) dårligere enn andre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke helt tydlig om du sikter til meg igjen, men mener selv jeg har testet, sett og lest mer en nok til å forstå at Heavy Rain overhodet ikke er min kake. Qte man ikke trenger å bruke i store deler av sekvensene for handlingen går tilbake i vanlig spor igjen uansett, totalt banale klisjefylte scener og "skuespillere" .

 

Sitat ba.no

Skal du bruke 600 kroner på dette, bør du være klar over at det eneste som forandrer seg er slutten. Noen lever eller dør, ellers er morderen den samme og rundt 80 prosent av spillet er helt likt. Det tar toppen ti timer å bli ferdig med, og så er det slutt.

 

Videre liker ikke jeg Qte i spill som Uncharted heller, feks plutteslig får jeg en sten i hodet etter 2 restart ser jeg at det blinker firkant nederst, når jeg da trykker denne knappen neste gang hopper hovedpersonen til siden, siste bossen var bare QTE i Uncharted, å da var det bare pga jeg viste det var slutten at jeg gadd å pine meg mellom den. Men i sekvenser der man må snurre rundt på joystikken (som om du snurrer hjulet)for at åpne sluser etc fungerer det helt greit for det gir mer mening. Om du mener Heavy rain har "riktig" bruk av QTE som du nevner så hjelper trolig det velidig lite, å måtte jokke spakene frem å tilbake for at hovedkarateren skal kunne gå ned en fjellskråning i steden for å snuble feks, det simulerer til en grad i bevegelsen til karakteren men det blir altfor mye av det for min smak til syvendet og sist.

 

Siden det har fått så gode karakterer flere steder skal jeg uansett få lånt det når en kammerat er ferdig med spillet, men er altfor skeptisk til å kjøpe som du sikkert har forstått ).

 

Her er vi ved sakens kjerne; Du er en pc-fanboy.

 

Neida har ps3 og spiller mye konsoll, men hardwaren er rimlig utdatert i forhold til highend pc, så haddet vært artigere å sett et grafikk spill som benyttet hardwaren fult ut på Pc.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Sitat ba.no

Skal du bruke 600 kroner på dette, bør du være klar over at det eneste som forandrer seg er slutten. Noen lever eller dør, ellers er morderen den samme og rundt 80 prosent av spillet er helt likt. Det tar toppen ti timer å bli ferdig med, og så er det slutt.

 

Dette stemmer jo rett og slett ikke. Det er massevis som kan endres lenge før slutten. Alt fra de små tingene (om sønnen din blir glad i deg eller hater deg, når han legger seg i et av de første nivåene), til de store tingene (om folk dør eller ikke, og jo de kan dø før slutten, ergo faktafeil av ba.no.)

 

Om du mener Heavy rain har "riktig" bruk av QTE som du nevner så hjelper trolig det velidig lite, å måtte jokke spakene frem å tilbake for at hovedkarateren skal kunne gå ned en fjellskråning i steden for å snuble feks, det simulerer til en grad i bevegelsen til karakteren men det blir altfor mye av det for min smak til syvendet og sist.

 

Nok en faktafeil, denne gangen fra din side. Det er ikke sånn man kommer seg ned den fjellskråningen (regner med du tenker på den som er på demoen). Forøvrig en sekvens som er langt, langt fra det beste eksemplet på god bruk av QTE i spillet, sjekk heller ut de scenene jeg trakk frem tidligere. En annen minnerik QTE-scene jeg forresten kommer på er en av de mot slutten av spillet, hvor Shelby tar for seg en gjeng mafiasoer. Gled deg til den! Og kom gjerne tilbake hit etterpå og beskriv scenen i god detalj. Hvis du DERETTER påstår at QTE-sekvensene i HR ikke funker ... så lyver du, enten for oss eller for deg selv.

Lenke til kommentar

En annen minnerik QTE-scene jeg forresten kommer på er en av de mot slutten av spillet, hvor Shelby tar for seg en gjeng mafiasoer. Gled deg til den! Og kom gjerne tilbake hit etterpå og beskriv scenen i god detalj. Hvis du DERETTER påstår at QTE-sekvensene i HR ikke funker ... så lyver du, enten for oss eller for deg selv.

 

Det er vanskelig å ta dine meninger om et spill seriøst om du virkelig er så bastant at du tror alle liker det samme som deg, om ikke så lyver de for seg selv eller andre.

 

AtW

Lenke til kommentar

hehe det du beskriver er knapt nok 20% endring så argumentet ditt stiller ikke så sterkt der ;) , det store tingene du nevner er nettop tingene anmelder nevner alleredet.

 

Videre tar jeg ikke frem eksempelet for å bevise nøyaktig hvilket QTE som er dårlig, så les heller innlegget en gang til om du skulle ha interesse av å forstå poenget mitt.

 

Du er forøvrig ikke alene om å like Heavy Rain, synes du skal tåle at ikke alle er like begeistret :)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

hehe det du beskriver er knapt nok 20% endring så argumentet ditt stiller ikke så sterkt der ;) , det store tingene du nevner er nettop tingene anmelder nevner alleredet.

 

Endringer er endringer. Det ble påstått at det ikke var NOEN som helst endringer før slutten. Det stemmer ikke.

 

 

Videre tar jeg ikke frem eksempelet for å bevise nøyaktig hvilket QTE som er dårlig, så les heller innlegget en gang til om du skulle ha interesse av å forstå poenget mitt.

 

Hvis du først skal trekke frem eksempler overhodet så regner jeg med at du unngår faktafeil. Dèt var poenget MITT.

 

Men hey, folkens; jeg spør vel om for mye ved å be om at folk faktisk sjekker fakta og kanskje også selv har spilt gjennom noe de kritiserer i stedet for å bare gå utifra ting. Dumme meg.

 

En annen minnerik QTE-scene jeg forresten kommer på er en av de mot slutten av spillet, hvor Shelby tar for seg en gjeng mafiasoer. Gled deg til den! Og kom gjerne tilbake hit etterpå og beskriv scenen i god detalj. Hvis du DERETTER påstår at QTE-sekvensene i HR ikke funker ... så lyver du, enten for oss eller for deg selv.

 

Det er vanskelig å ta dine meninger om et spill seriøst om du virkelig er så bastant at du tror alle liker det samme som deg, om ikke så lyver de for seg selv eller andre.

 

AtW

 

Har du spilt de scenene jeg snakket om? Nei? Greit, takk til deg.

Lenke til kommentar

 

 

Har du spilt de scenene jeg snakket om? Nei? Greit, takk til deg.

 

Man trenger ikke akkurat å ha spillt den konkrete scenen for å rask identifisere at påstanden din er det reneste vas, det du i klartekst påstår er at alle verdens mennsker vil like den scenen, om ikke driver de med selvfornektelse, en slik påstand er så hinnsides virkelighetsfjern at man glatt kan avfeie den uten å ha spillt et minutt av spillet engang.

 

AtW

Lenke til kommentar

Besserviser faktoren din er enorm og du grenser stadig til forum troll.

 

Hvilken Fakta feil er det du hele tiden kommer tilbake til, prøvd å få det ut av deg i et pr poster. Hva er fakta feil fra min side, vennligst vær helt konkret nå for lurer veldig. Videre kritiserer jeg bare det jeg alleredet har opplevd, sett og lest av spillet, ønsker du å endre min opplevelse slik at det stemmer mot din opplevelse av "Fakta"?.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hvilken Fakta feil er det du hele tiden kommer tilbake til, prøvd å få det ut av deg i et pr poster. Hva er fakta feil fra min side, vennligst vær helt konkret nå for lurer veldig.

 

Sitat ba.no

Skal du bruke 600 kroner på dette, bør du være klar over at det eneste som forandrer seg er slutten.

 

Om du mener Heavy rain har "riktig" bruk av QTE som du nevner så hjelper trolig det velidig lite, å måtte jokke spakene frem å tilbake for at hovedkarateren skal kunne gå ned en fjellskråning i steden for å snuble feks,

 

Jeg har pekt på dette et par ganger nå allerede. Blir jeg nødt til å fremheve det flere ganger nå kommer jeg til å selvantenne av frustrasjon.

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar

???? Hva i alle dager er fakta feil her, hvorfor jeg gidder å diskutere videre med deg nå er for meg et enda større spørsmål. Om du nå pluttselig bare sikter til ba.no anmelderen sitt innlegg bør du lese hele i steden for nå ha klippet det ned til en liten setning du prøver å finne dine fakta feil i. Anmelder mener her at plottet stort sett forblir det samme uansett utgangen av QTE du klarer eller ikke og at de største forandringene på plottet kun finner sted mot slutten av spillet.

 

http://www.ba.no/forbruker/multimedia/spillarkivet/article4876809.ece

 

Her bruker du kryssklipp metoden i beste evne for å prøve å få argumentene dine til å holdet vann. For det var dette du valset fremmover med først:

 

simalarion skrev i går, 16:24:

 

Om du mener Heavy rain har "riktig" bruk av QTE som du nevner så hjelper trolig det velidig lite, å måtte jokke spakene frem å tilbake for at hovedkarateren skal kunne gå ned en fjellskråning i steden for å snuble feks, det simulerer til en grad i bevegelsen til karakteren men det blir altfor mye av det for min smak til syvendet og sist.

 

Pin kode svarer:

Nok en faktafeil, denne gangen fra din side. Det er ikke sånn man kommer seg ned den fjellskråningen (regner med du tenker på den som er på demoen). Forøvrig en sekvens som er langt, langt fra det beste eksemplet på god bruk av QTE i spillet, sjekk heller ut de scenene jeg trakk frem tidligere. En annen minnerik QTE-scene jeg forresten kommer på er en av de mot slutten av spillet, hvor Shelby tar for seg en gjeng mafiasoer. Gled deg til den! Og kom gjerne tilbake hit etterpå og beskriv scenen i god detalj. Hvis du DERETTER påstår at QTE-sekvensene i HR ikke funker ... så lyver du, enten for oss eller for deg selv.

 

 

Blir veldig sliten av å forklare hva jeg mener til deg noe utover dette nå, for du blander, klipper sammen og roter veldig. Om du virkelig er intressert i å diskutere videre for du nesten lese postene en gang til.

 

edit

Altså for å presisiere. AT jeg synes det blir for mye av QTE selv om det brukes bedre en i mange andre spill i Heavy Rain gjør ikke dette til en fakta feil selv om du mener noe annet. Fakta er ikke det samme som meninger, om jeg haddet fortalt om en Scene som ikke eksisterer haddet det vært en fakta feil. Om du videre sikter til at man ikke bare skal dra spaken frem å tilbake under scenen man skal ned skråningen er dette ren flisespikkere fra din side og du må da gå med vilje milvis bort fra poenget jeg skal frem til, da trolig med vilje (for sitter selvsagt ikke å husker på nøyaktig hvilken retning jeg måtte dra i spaken for å komme ned)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

QTE scenene er mer intense enn noen av scenene jeg opplevde på Uncharted2 og Gears of War 1 som jeg har spillt gjennom nå nylig.. Sjelden har pulsen min vært så høy under spilling som på noen av QTE scenene i HR!

 

De funker som bare juling!

Demoen er ikke representativ..

Lenke til kommentar
Om du nå pluttselig

 

Nei, ikke nå "plutselig". Les de forrige innleggene mine her, gjerne litt grundigere enn til nå.

 

bare sikter til ba.no anmelderen sitt innlegg bør du lese hele i steden for nå ha klippet det ned til en liten setning du prøver å finne dine fakta feil i.

Anmelder mener her at plottet stort sett forblir det samme uansett utgangen av QTE du klarer eller ikke og at de største forandringene på plottet kun finner sted mot slutten av spillet.

Nei, igjen: I artikkelen står det at DET ENESTE som forandrer seg er slutten. Hvilket ikke stemmer. Våkn opp mann.

 

AT jeg synes det blir for mye av QTE selv om det brukes bedre en i mange andre spill i Heavy Rain gjør ikke dette til en fakta feil selv om du mener noe annet.

 

Hva pokker, nå har jeg poengtert en to-tre ganger allerede hva det var jeg siktet til angående faktafeil. Og det var IKKE det du ser ut til å tro at det var. Jeg presiserte og jeg siterte, grundig, men neimen om du får det med deg. Herregud.

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar

Det er nesten beundringsverdig hvor mye du blåser deg opp pga dette og jeg ser fortsatt du diskuterer rett forbi meg.

 

Pust ut les min forige post og les svaret du ga meg (IKKE din klipte versjon selvsagt), mener du fakta feilen min var at man ikke BARE må dra spaken frem å tilbake under scenen ned skråningen? (dette svarte jeg på). Eller angriper du nå kun anmelderen fra ba.no?, vel jeg kan ikke svare for ham men trolig tenker han her på valg som virkleig endrer historien slik at plottet kan ta en annen retning, slik jeg forstår ham i alle fall.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

mener du fakta feilen min var at man ikke BARE må dra spaken frem å tilbake under scenen ned skråningen? (dette svarte jeg på).

 

Som sagt; "å måtte jokke spakene frem å tilbake for at hovedkarateren skal kunne gå ned en fjellskråning i steden for å snuble" = Ikke riktig, det er ikke sånn man kommer seg ned skråningen. Det har jeg nå skrevet til deg snart et halvt dusin ganger uten at du enda ser ut til å ha tatt det innover deg.

Jeg mener; når noe ikke stemmer, så er det jo faktafeil. Når du for lengst vet at det du skrev ikke stemte (for nei, det er ikke sånn man kom seg ned bakken..), så burde du heller ha innrømmet da at det ikke stemte når jeg påpekte det. I stedet begynner du å spørre etter "hvor du har faktafeil" henn, som om det ikke er der. Og da blir det en slik diskusjon rundt en i utgangspunktet filleting pga du rett og slett nekter å gi deg. Irriterende.

 

 

Eller angriper du nå kun anmelderen fra ba.no?,

Begge deler, og har gjort det lenge. Våkn opp.

 

trolig tenker han her på valg som virkleig endrer historien slik at plottet kan ta en annen retning

 

Setningen hans var:

Skal du bruke 600 kroner på dette, bør du være klar over at det eneste som forandrer seg er slutten.
Han gjør det jo her rimelig klart at, ja, "det eneste som forandrer seg er slutten". Hvilket er grunnen til at han skrev:
det eneste som forandrer seg er slutten.
Den setningen er en faktafeil. I likhet med påstanden din om hvordan man kommer seg ned skråningen. Der har du de to faktafeilene jeg pratet om, de to som jeg nå har måttet peke ut fire-fem ganger uten at du tar det innover deg. Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...