katza Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 På lørdag ville hunden min plutselig ikke ha noe mat, og hun ville ikke gå tur. Hun begynte å gå ned i vekt etter jul, selv om hun har spist og mosjonert som normalt. Har ikke tenkt så mye over det egentlig, da hun har vært i veldig godt humør og veldig sprek og fin. Fredag var hun helt som vanlig, veldig glad og fornøyd og på skitur i skogen. Men lørdag morgen ville hun altså ikke ha noe mat, og hun har så og si ikke spist siden middagen fredag, bortsett fra bittelitt leverpostei(hun vil ikke ha noe som helst, uansett hva hun blir tilbudt...). Hun er heller ikke interessert i å gå tur, går knapt utenfor porten før hun stopper og vil hjem. Prøvde å ta henne med på skitur søndag, men da hun ikke viste noen som helst interesse for å gå tur og bare gikk sakte bak dro vi hjem igjen. I går(mandag) var hun hos dyrlegen, og han tok blodprøve og sjekket over henne. Hun hadde litt lave blodverdier, men dette mente han kunne komme av at hun ikke hadde spist siden fredag. Bortsett fra det fant han ingenting galt. Hun har en kul på brystet, men den ble testet forrige gang hun ble vaksinert(8 mnd siden), og viste seg å være en fettkul og vi ble frarådet operasjon av den da den er helt ufarlig. Dyrlegen sa vi kunne ha henne der til røntgen og ultralyd, men at det ikke var sikkert vi ville få så mye ut av det, så vi kom frem til at vi heller skal vente. Dyrlegen mente det ikke var så farlig hun ikke spiste om hun drikker nok, og vi kjøpte også noe energifor som han anbefalte, som hun visst får mye energi av selv om hun spiser lite. I dag tidlig spiste hun visst bittelitt mat, og virket mer entusiastisk på tur, så ser ut til at det går litt bedre, men jeg er veldig engstelig. Hun er en 10 år gammel gordon setter, og hun har også stoffskifteproblemer og har ikke spist pillene sine siden fredag, men dette er visst ikke så farlig. Noen som har noen tanker om hva som kan være feil? Hørt om noe liknende? Håper bare hun blir frisk igjen, dyrlegen var visst ikke så veldig optimistisk...(fikk ikke vært der selv da jeg ikke bor hjemme lenger, var hjemme en tur i helgen bare) Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg vet ikke hva det kan være, men det var trist historie. Håper hun drar seg til! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Kan være hun er litt syk? Hunder kan jo være småsyke/uggne uten at de er døende av den grunn. Prøv å få henne til å gjøre noe hun kan godt for godis, kjøp en ny leke til henne, snakk med henne en stund eller finn på noe kult sammen som du veit hun liker. Min blir alltid i godt humør av å kjøre bil, gå tur på nye steder eller besøke svigermor Håper hun blir segselv igjen snart! Lenke til kommentar
katza Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Kan være hun er litt syk? Hunder kan jo være småsyke/uggne uten at de er døende av den grunn. Prøv å få henne til å gjøre noe hun kan godt for godis, kjøp en ny leke til henne, snakk med henne en stund eller finn på noe kult sammen som du veit hun liker. Min blir alltid i godt humør av å kjøre bil, gå tur på nye steder eller besøke svigermor Håper hun blir segselv igjen snart! Dyrlegen sjekket henne nøye når hun var der, og han kunne ikke se noe tegn til at hun er "vanlig" syk, men jeg håper jo selvfølgelig det bare er det. Hun gjør det jeg ber henne om om jeg ber henne om å gjøre noe, men hun synes ikke det er gøy som hun pleier, og hun er helt uinteressert i godisen. Har prøvd, og enten overser hun den eller slipper den på gulvet uten å bry seg mere. Hun elsker å gå tur, møte mormoren min, leke med leken og slikt, men ingenting av det er visst interessant... Hun var visst litt mer "våken" i dag, og så rundt seg når hun var på tur i stede for å labbe sakte av gårde, så jeg håper det bare var "noe" som er på vei bort. Men takk for tips! Hun er veldig glad i bilen, kanskje jeg skal be noen ta henne med på kjøretur til et nytt sted så hun bare får sett litt. Eller kanskje mine foreldre kan ta henne med på hytta i helgen, noe hun vanligvis elsker... Takk for svar, håper jo også hun blir seg selv snart. Håper det bare er at hun er litt slapp nå, og at det går over. Lenke til kommentar
katza Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Da er hun visst mye bedre i dag, har spist nesten hele frokosten og store deler av middag også, så håper at det bare var noe som er på vei forbi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå