zizou Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg har slitt med et problem i snart et år med enorm lagg på sc når jeg spiller 2v2 eller 3v3 osv. 1v1 går problemfritt. Jeg spiller også warcraft 3, og der går alt som det skal. Jeg har vært innom diverse sider, og fått mange tips om hvordan jeg kan løse problemet. Et tips som går igjen er å åpne port 6112. Etter mye streving på både telnet og endring.nextgentel.no har jeg enda ikke fått det til . Er det noen som har fått fiksa problemet? jeg bruker Netopia 4542 router.. Lenke til kommentar
sete Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Alle mine venner som spiller SC med NGT sliter med dette. Går bare med 1on1 og ikke noe mer uten lagg. Vi vet ikke hva som er grunnen, men det er nok NGT som har skylda. Har du sendt mail til NGT da? Lenke til kommentar
sasund Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Er det noen som har fått fiksa problemet? jeg bruker Netopia 4542 router.. Skal du åpne en port må du sette pcen din til å ha ip 10.0.0.2 så går du på startmenyen og går på run/kjør skriver inn: telnet 10.0.0.1 så får du spørsmål om brukernavn og passord.. Brukernavn: admin Passord: noway (vist du ikke har endret dette...) så går du på: quick menus / network address translation / show/change server list.... så åpner du bare porten som skal åpnes lykke til... MVH Sasund Lenke til kommentar
viggo Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Her er mer info om åpning av porter på netopia router: http://www.tellefsen.net/netopia.php#server Lenke til kommentar
zizou Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 jeg har sendt endel mailer til ngt og ringt dem endel ganger.. de har faktisk å lagt inn portene for meg. På endring.nextgentel.no ser jeg;IP-adresse på lokalnettet: 10.0.0.2 og Port : 4000 (starcraft) Jeg hadde ip-adresse lokalnett, 10.0.0.1, men forandret 10.0.0.2. likevel ser det ikke ut som det funker. Nå vet jeg ikke lenger hva jeg må gjøre... www.tellefsen.net/netopia.php, funker ikke her.. Lenke til kommentar
zizou Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 en ting til: port 6112 til 6119 ser også ut til å være åpnet.. Lenke til kommentar
sete Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Det har gått et år og meg og mine venner har tatt fram Starcraft igjen. Problemet er der ennå, 2 vs 2 går ikke hvis en av oss sitter med Nextgentel. Det er meget rart. Lenke til kommentar
Hawkie Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Her har du en veldig god ressurs for å sjekke hvilke porter som må være åpne for spill. Trykk på linken her for Practically networked's liste over porter i bruk Lenke til kommentar
sete Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg har åpnet de nødvendige portene for Starcraft (6112-6119 TCP og UDP) og tviler på at det er der problemet ligger. Lenke til kommentar
Treat Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 TCP: 4000, 6112-6119 UDP: 4000, 6112-6119 er disse som de skal i rutern så funker alt perfekt har ngt selv Lenke til kommentar
sete Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Alltså, jeg har ikke Nextgentel, men når vi spiller med flere enn to spillere og en av dem har ngt, lagger det. Når vi spiller med f.eks 4 stk som ikke har ngt, går det fint. Lenke til kommentar
Xuriken Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 TCP: 4000, 6112-6119 UDP: 4000, 6112-6119 er disse som de skal i rutern så funker alt perfekt har ngt selv ehm altså... jeg har ngt og har åpnet portene 4000/6112-6119 TCP og UDP altså jeg har ikke tatt UDP og TCP seperat... det betyr ingenting sant? håper ikke det.. skal sjekke NO! TUSEN TAKK!!!!!!! Lenke til kommentar
Tim Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg har samme problemer som alle her. Lager som F og har åpna alle de riktige portene. FUngerte før jeg fikk tilsendt en ny router av NGT! Noen som har funnet ut hvor problemet liggeR? Lenke til kommentar
Haii Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Vet ikke hva som er gale med deres rutere / forwardinger. Men hos meg funker forwardingen utmerket. Ikke et eneste lagg å se. Dere har vel sikkert software firewall som hindre starcraft kankje? EDIT: Det kan og være fordi at dere har sikkert andre port-range som krasjer mot hverandre, derfor ignoreres TCP/UDP: 4000, 6112-6119. Sjekk listen deres og se om det ikke finnes andre portrange som er midt i mellom 6112-6119 eller 4000. Endret 15. februar 2006 av ZaLzIce Lenke til kommentar
Tim Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Tror nok ikke det er der feilen ligger. Jeg har prøvd å åpne alle portene fra 1 til 65000 tilogmed! Noen andre som har forslag? Lenke til kommentar
Tim Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Nå har jeg tatt frem min gamle Netopia 4542 Router jeg fikk fra Nextgentel i starten. Med denne fungerer Starcraft smertefritt!! Jeg har snakket med Nextgentel flere ganger og flere forskjellige support gutter, men ingen klarer å fikse det med Speedtouch routerene... Sorry folkens, men det ser ut som om noen spill vil slutte å fungere med nytt nettverks hardware. Hvis jeg skulle finne en løsning på problemene kommer jeg til å poste her, håper dere gjør det samme! MVH Tim Lenke til kommentar
Camlost Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Har det samme problemet og det DREPER meg at jeg ikke kan spille starcraft. Har hatt problemet i ca et år nå, helt siden jeg fikk en Speedtouch Thomson 5x6(5.3.2.6.0). Jeg har forsøkt å åpne de portene som skal være åpne, men er altså plaget med lagg dersom jeg spiller noe mer enn 1v1. I speedtouch-configen er det meste greit utenom "Tilordne et spill eller applikasjon til en lokal nettenhet". Her skal man skrive inn en ip-adresse som portene skal være åpne for, men siden jeg ikke har noen fast adresse blir jo dette problematisk. Vet ikke om det er det som er problemet da. Screenshot Sånn det ser ut i speedtouch-configen. Har åpnet for 10.0.0.X, altså det jeg tror er ruterens faste IP. Endret 13. november 2006 av Camlost Lenke til kommentar
sacrife Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Samme problem og En Thompson Speedtouch router. River meg i haaret Lenke til kommentar
Legion Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 bruk hamachi - hamachi.cc/ et virtuelt netverk skal løse disse problemene. videre får man ikke bnetlag med hamachi noe som gjør micro mye mer presis. etter man blir vandt med lagfri starcraft, så ønsker man aldri å spille via bnet mer. aldri i verden om jeg gidder iallfall bakdelen er at hamachi krever mer ressurser enn bnet med 3+ spillere, men har man ok linje og en maskin som ikke er fra steinalderen så skal det gå bra. Lenke til kommentar
sacrife Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Legion.. Hamachi er et lokalt nettverk over internett. Om jeg vil spille mot random spillere paa nettet hjelper hamachi meg ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå